[C++] Gra "Wieża"

Co wam tylko przyjdzie do głowy.
Otrzymałeś(aś) rozwiązanie do zamieszczonego zadania? - podziękuj autorowi rozwiązania! Kliknij
Leogict
Dopiero zaczynam
Dopiero zaczynam
Posty: 20
Rejestracja: 24 maja 2009, 01:01

[C++] Gra "Wieża"

Post autor: Leogict »

Witam, napisałem grę w C++ polegająca na dojściu od startu do mety.
Tryb tekstowy. Rozmiar planszy dowolny (ale może się krzaczyć wyświetlanie jak wpiszemy duży rozmiar planszy bo za małe okienko konsoli jest i brzydko to wygląda powyżej ok. 30). Program napisany obiektowo.

Plansza jest listą 4-kierunkową (np. pole wewnątrz planszy ma wskaźniki do lewego elementu, prawego, górnego i dolnego).

Sterowanie: WSAD, można wpisać całą sekwencję ruchów naraz (np sssdd oznacza 3 ruchy w dół i 2 w prawo), do gry dorobiłem drobną fabułę, przejścia między polami są punktowane (od każdego pola w 4 strony nie liczba skrajnych pól gdzie można iść w 2 lub 3 kierunkach). Jak wyjdziemy poza planszę, to game over. Jak 2 razy wejdziemy na to samo pole, to game over (jak w snake'u), ruchy w górę i w lewo są punktowane podwójnie (utrudnienie bo meta jest w prawym dolnym rogu i żeby zdobyć dużo pkt trzeba się trochę nakombinować).

Kod źródłowy
Binarka

Czekam na komentarze, oceny, uwagi, ogólnie chciałbym wiedzieć co robię źle, co można poprawić (może nie tyle w samej grze ale jeżeli chodzi o mój styl pisania bo wiem że jest daleki od ideału), będę bardzo wdzięczny za wszelkie wskazówki.
Pozdrawiam.
Leogict
Dopiero zaczynam
Dopiero zaczynam
Posty: 20
Rejestracja: 24 maja 2009, 01:01

Post autor: Leogict »

Kilka poprawek:
- poprawione odświeżanie (czyszczenie ekranu po każdym ruchu);
- dodane pułapki na 10% pól;
- zapętlenie gry;

Kod źródłowy
Binarka
ODPOWIEDZ