[C++] Gra w statki - obiektowo

Co wam tylko przyjdzie do głowy.
Otrzymałeś(aś) rozwiązanie do zamieszczonego zadania? - podziękuj autorowi rozwiązania! Kliknij
Leogict
Dopiero zaczynam
Dopiero zaczynam
Posty: 20
Rejestracja: 24 maja 2009, 01:01

[C++] Gra w statki - obiektowo

Post autor: Leogict »

Witam, napisałem w C++ grę w statki obiektowo.
1 gracz, komputer ustawia losowo statki a my strzelamy.

Plansza: 16x16, rozmieszczanie statków: losowe (w dużej części udało mi się uniknąć krzyżowania i stykania statków), chociaż warunki na krzyżowanie i stykanie nie sa jeszcze idealne, sporadycznie programowi zdarza się stykać statki...

Statki: 2 czteromasztowce i 2 trójmasztowce, więcej nie dałem ze względu na rozbudowane warunki dot. nie krzyżowania się statków każdego z każdym...

Osobna klasa na maszty (każdy maszt wie, jakiego jest typu), plansze, 4-masztowce i 3-masztowce

Gra działa pod Windowsem i Linuxem (wystarczy zmienić jedna zmienna boolowską - ta pod "using namespace...")

Opcja testowania (widac statki) i gry (nie widać statków) - również zmiana jednej zmiennej na początku kodu.

Graficzna sygnalizacja trafienia (zmiana znaku masztu na "o") oraz zatopienia statku (zmiana znaków w obrębie statku na "\" )

Zabezpieczenie przed wprowadzeniem złych współrzędnych.

Program po każdym ruchu odświeża plansze i wypisuje ilość pływających statków.

Warunek końca programu: wszystkie statki zestrzelone lub użytkownik wciśnie "0".

Po zatopieniu wszystkich statków program wyświetla liczbę wykonanych ruchów (strzał 2 razy w to samo pole traktowany jest jako 2 ruchy itd).

Numerowanie linii w pionie i poziomie.
Szansa na trafny strzał: ok. 5,5% (obsadzenie planszy: 14/256 pol)
Szczątkowy polimorfizm.


Kod: http://wklej.org/id/217640/
Binarka: http://www.sendspace.pl/file/1860026a91867a9452c7f1b (skompilowane pod kątem Windowsa, na Linuxie wyświetlanie może się rozjeżdżać - trzeba by przekompilować ze zmianą zmiennej w 27 linii kodu).

Czekam na opinie :)
ODPOWIEDZ