Matura próbna 2009 maj - lubelskie
Otrzymałeś(aś) rozwiązanie do zamieszczonego zadania? - podziękuj autorowi rozwiązania! Kliknij
Materiał diagnostyczny próba matury 2010 lubelskie
Witam!
Poszukuję informacji na temat próby egzaminu maturalnego z matematyki 2010 (materiał diagnostyczny) w województwie lubelskim. Taki test piszą uczniowie klas 2-ich. Czy ktoś może pisał poziom rozszerzony i mógł by napisać jak wyglądają te zadania (może trochę pomóc rozwiązać)?
Proszę o pomoc!
Poszukuję informacji na temat próby egzaminu maturalnego z matematyki 2010 (materiał diagnostyczny) w województwie lubelskim. Taki test piszą uczniowie klas 2-ich. Czy ktoś może pisał poziom rozszerzony i mógł by napisać jak wyglądają te zadania (może trochę pomóc rozwiązać)?
Proszę o pomoc!
1) Wielomian \(x^3+4x+p\), gdzie p jest liczbą pierwszą. Trzeba było znaleźć \(p\) wiedząc, że wielomian ma pierwiastek całkowity. Polecam robić na 'piechotę' tzn. sprawdzać po kolei liczby pierwsze (dużo tego nie będzie)
2) Tu była jakaś nierówność typu: \(||x-a|-b|<c\) (nie pamiętam dokładnie). \(||\) to moduł.
3) Było zadanie z trójkątem prostokątnym, w którym boki były wyrazami ciągu (chyba \(a_1\), \(a_{15}\) i \(a_{17}\)) Był dany obwód i trzeba było policzyć pole tego trójkąta.
4)Było zadanie typu udowodnij, że jeżeli ciąg \((a_n)\) jest geometryczny to \((b_n)\) też jest i był jakiś warunek do tego.
5) Było zadanie ze styczną do okręgu (niestety nie pamiętam treści)
6) Był trapez prostokątny opisany na okręgu. Trzeba było policzyć jego pole.
7) Było zadanie z ciągiem danym rekurencyjnie (trzeba było wypisać bodajże kilka wyrazów i coś tam policzyć
Kolejności zadań nie pamiętam. Moja rada: dobrze jest się skupić nad zadaniami (ja tego nie zrobiłem i skończyłem z 66%...)
To by było na tyle. Pozdrawiam
2) Tu była jakaś nierówność typu: \(||x-a|-b|<c\) (nie pamiętam dokładnie). \(||\) to moduł.
3) Było zadanie z trójkątem prostokątnym, w którym boki były wyrazami ciągu (chyba \(a_1\), \(a_{15}\) i \(a_{17}\)) Był dany obwód i trzeba było policzyć pole tego trójkąta.
4)Było zadanie typu udowodnij, że jeżeli ciąg \((a_n)\) jest geometryczny to \((b_n)\) też jest i był jakiś warunek do tego.
5) Było zadanie ze styczną do okręgu (niestety nie pamiętam treści)
6) Był trapez prostokątny opisany na okręgu. Trzeba było policzyć jego pole.
7) Było zadanie z ciągiem danym rekurencyjnie (trzeba było wypisać bodajże kilka wyrazów i coś tam policzyć
Kolejności zadań nie pamiętam. Moja rada: dobrze jest się skupić nad zadaniami (ja tego nie zrobiłem i skończyłem z 66%...)
To by było na tyle. Pozdrawiam
- zadaniainfomm
- Często tu bywam
- Posty: 209
- Rejestracja: 27 kwie 2009, 21:20
- Podziękowania: 12 razy
- Otrzymane podziękowania: 2 razy
- Płeć:
- Kontakt:
Matura próbna 2009 maj - lubelskie
Matura próbna 2009 maj - lubelskie
przeprowadzana dla klas drugich
Zadania mogę przesłać na maila
przeprowadzana dla klas drugich
Zadania mogę przesłać na maila
- supergolonka
- Moderator
- Posty: 1869
- Rejestracja: 06 mar 2008, 10:53
- Otrzymane podziękowania: 29 razy
- Płeć:
- Kontakt:
Arkusze i rozwiązania dodałem tu
http://www.zadania.info/d201
W przyszłym tygodniu dopiszę też arkusze, które pisały klasy pierwsze, więc zajrzycie tam za parę dni.
http://www.zadania.info/d201
W przyszłym tygodniu dopiszę też arkusze, które pisały klasy pierwsze, więc zajrzycie tam za parę dni.
Może z lekkim poślizgiem, ale dopiero teraz zacząłem materiał do korepetycji przygotowywać i przeglądnąłem klucz odpowiedzi.
Moje uwagi odnoszą się do arkuszy dla klas 2 - na poziomie podstawowym pytanie nr 6 - wg mnie odpowiedź B (w kluczu jest C) może pomyłka w druku . Natomiast większa jazda jest w zadaniu 6 z poziomu rozszerzonego. Czytałem je parę razy i nigdzie nie ma tam napisane iż ciąg jest rosnący, a co za tym idzie na przeciwprostokątnej mogą znajdować się wyrazy \(a_{17}\), ale równie dobrze i \(a_{1}\). O ile z tej pierwszej kombinacji (ujętej w kluczu) wychodzi ładny wynik \(P=30j^2\), to z drugiej niestety wyniki również wychodzą (o niebo ciekawesze, \(a_1=\frac{50\sqrt{7}-95}{6}\), \(a_{15}=\frac{80-20\sqrt{7}}{3}\), \(a_{17}=35-10\sqrt{7}\), \(P=(700-250\sqrt{7})j^2\)). I teraz pytanie - ja się gdzieś machnąłem, czy może w odpowiedziach na stronie błąd się wkradł.
Moje uwagi odnoszą się do arkuszy dla klas 2 - na poziomie podstawowym pytanie nr 6 - wg mnie odpowiedź B (w kluczu jest C) może pomyłka w druku . Natomiast większa jazda jest w zadaniu 6 z poziomu rozszerzonego. Czytałem je parę razy i nigdzie nie ma tam napisane iż ciąg jest rosnący, a co za tym idzie na przeciwprostokątnej mogą znajdować się wyrazy \(a_{17}\), ale równie dobrze i \(a_{1}\). O ile z tej pierwszej kombinacji (ujętej w kluczu) wychodzi ładny wynik \(P=30j^2\), to z drugiej niestety wyniki również wychodzą (o niebo ciekawesze, \(a_1=\frac{50\sqrt{7}-95}{6}\), \(a_{15}=\frac{80-20\sqrt{7}}{3}\), \(a_{17}=35-10\sqrt{7}\), \(P=(700-250\sqrt{7})j^2\)). I teraz pytanie - ja się gdzieś machnąłem, czy może w odpowiedziach na stronie błąd się wkradł.