Tzw. "analiza koszykowa" przeprowadzona na podstawie wielomiesięcznej obserwacji preferencji klientów pewnego sklepu dotyczących zakupów produktów A, B i C pozwoliła sformułować następujące wnioski:
I) Klienci, tuż po wejściu do sklepu, od razu kierują swoją uwagę wyłącznie na produkt A, przy czym szansa, że po chwili namysłu go kupią wynosi 70%;
II) Jeśli klient zdecydował się kupić produkt A, to z prawdopodobieństwem 0,8 zakupi również produkt B kończąc zakupy i z prawdopodobieństwem 0,2 nie zakupi już żadnego dodatkowego produktu;
III) Jeśli klient po wejściu do sklepu i wstępnych przemyśleniach nie zdecydował się kupić produktu A, wówczas prawdopodobieństwo, iż kupi produkt B i tym samym zakończy zakupy wynosi 0,5. Jeśli jednak klient odrzuci również chęć zakupu produktu B, wówczas jest niemal pewne, że zakupi produkt C (0,99) i tym samym zakończy zakupy;
Uporządkuj stwierdzenia od najmniej do najbardziej prawdopodobnego:
3 a) Klient zakupił tylko produkt C
4 b) Klient zakupił produkty A i B
5 c) Klient zakupił produkt A lub produkt B
2 d) Klient zakupił tylko produkt A
1 e) Klient zakupił wszystkie produkty - A, B i C
Odpowiedź: Tak jak powyżej: 3-4-5-2-1
Będę wdzięczny za pomoc!