Matura 2010

O wszystkim, co jest związane z maturą, linki do zadań, komentarze i inne przemyślenia.
Otrzymałeś(aś) rozwiązanie do zamieszczonego zadania? - podziękuj autorowi rozwiązania! Kliknij
pntr
Witam na forum
Witam na forum
Posty: 6
Rejestracja: 06 maja 2010, 13:28
Lokalizacja: Legnica

Post autor: pntr »

To mój pierwszy post na tym forum więc witam wszystkich : )
Jak wielu z Was pisałem wczoraj dwie matury w ciągu jednego dnia. Uważam, że nie było to miłe ze strony CKE ( gdy wróciłem do domu, pierwsze co zrobiłem to położyłem się spać ;x ) jednak z obiema maturami dałem sobie radę. Co do podstawy uważam, że była bardzo prosta i będe zawiedziony jeśli nie będę miał 100%, natomiast mam pytanie odnośnie rozszerzenia- chodzi mi o zadanie siódme. Nie ukrywam, że poszedłem na około robiąc to zadanie bo ułożyłem układ dwóch równań: AC=BC oraz skorzystałem ze wzoru na pole trójkąta w układzie współrzędnych ( tam gdzie wykorzystuje się współrzędne punktów trójkąta). Z pierwszego otrzymałem relację pomiędzy x-ową punktu B i x-ową punktu c. Relację tą wykorzystałem w drugim równaniu i po wielu męczarniach uzyskałem wyniki powszechnie uważane za poprawne - (5,6) i (-3,-2). Jestem ciekaw czy zgodnie z tym nowym sprawdzaniem dostanę maksymalną liczbę punktów ( nie pamiętam co zrobiłem z tą wartością bezwzględną w drugim równaniu xD ). A i jeszcze jedna wątpliwość- konkretnie do zadania z kwadratem i wymiarem x. Czy jak napisałem dziedzinę- o ile dobrze pamiętam - (0,1/2> , a wyszło mi x=1/4, to dostanę maxa? Bo jeśli przyznają mi maxa za te zadania to powinienem mieć 94% bo skopałem zadanie z prawdopodobieństwem i jedyne co zrobiłem tam dobrze to policzyłem omegę czyli straciłem 3 pkt = 6%. Cała reszta zadań poza tym z prawdopodobieństwem wyszła mi tak jak podajecie Wy.
jola
Expert
Expert
Posty: 5246
Rejestracja: 16 lut 2009, 23:02
Podziękowania: 3 razy
Otrzymane podziękowania: 1967 razy
Płeć:

Post autor: jola »

W rozwiązaniu zadania 5 z poziomu rozszerzonego niezbyt szczęśliwym jest oznaczenie: (a-r; a; a+r) jest ciągiem arytmetycznym, jeżeli w treści zadania jest: (a; b; c) to ciąg arytmetyczny. Następuje kolizja oznaczeń; a z pierwszego ciągu jest różne od a z ciągu drugiego.
Radekkali8
Witam na forum
Witam na forum
Posty: 2
Rejestracja: 06 maja 2010, 14:09

Post autor: Radekkali8 »

Ja mam pytanie do zadania 11. Rozwiązałem to zadanie tak jak wy przestawiacie schemat rozwiązania tylko niestety popełniłem błąd. zapisałem stosunek przyprostokątnej na przeciw kąta a do przeciwprostokątnej tylko przez pomyłkę napisałem że to tanges i w ten sposób dokończyłem rozwiązywanie zadania. Nie wiem z czego wynikał ten bląd. Jak myślicie czy według nowych zasad oceniania uznają mi to zadanie ? Czy dostanę jakiekolwiek punkty?
szakal007
Rozkręcam się
Rozkręcam się
Posty: 78
Rejestracja: 28 lis 2009, 11:49

Post autor: szakal007 »

Jednak trzeba przyznać ze ten moze nie duzy stres i presja ze to już prawdziwa matura robi swoje. Sam przez to strace pare punktów, bo popelniłem głupie błędy w rachunkach, a wiedzialem jak zrobic zadanie... no cóż...
Awatar użytkownika
supergolonka
Moderator
Moderator
Posty: 1869
Rejestracja: 06 mar 2008, 10:53
Otrzymane podziękowania: 29 razy
Płeć:
Kontakt:

Post autor: supergolonka »

jola pisze:W rozwiązaniu zadania 5 z poziomu rozszerzonego niezbyt szczęśliwym jest oznaczenie: (a-r; a; a+r) jest ciągiem arytmetycznym, jeżeli w treści zadania jest: (a; b; c) to ciąg arytmetyczny. Następuje kolizja oznaczeń; a z pierwszego ciągu jest różne od a z ciągu drugiego.
Fakt. Zmieniłem na b.
Radekkali8
Witam na forum
Witam na forum
Posty: 2
Rejestracja: 06 maja 2010, 14:09

Post autor: Radekkali8 »

Stres oraz późna pora pisania egzaminu, a zadania nie były bardzo łatwe. Jeśli nie zaliczą mi tego zadania to mój wynik spada do 78%. Nie będę zadowolony z tego wyniku bo wiedziałem jak zrobić wszystkie zadania . Trzeba będzie fizyką nadrobić. Od jutra przygotowania.
Ostatnio zmieniony 06 maja 2010, 15:22 przez Radekkali8, łącznie zmieniany 2 razy.
djagent1912
Witam na forum
Witam na forum
Posty: 3
Rejestracja: 24 kwie 2010, 16:05

Post autor: djagent1912 »

Witam wszystkich jak tam samopoczucie po maturach :?: :) Uwazam ze tegoroczna matura ogolnie nie byla na bardzo wysokim poziomie . Co sadzicie o poziomie rozszerzonym z matematyki :?: :wink:
szakal007
Rozkręcam się
Rozkręcam się
Posty: 78
Rejestracja: 28 lis 2009, 11:49

Post autor: szakal007 »

Patrząć teraz juz po emocjach widzę ze ta matura nie była trudna, ale to wszystko inaczej się prezentuje gdy zaczynasz pisać(emocje,presja).
djagent1912
Witam na forum
Witam na forum
Posty: 3
Rejestracja: 24 kwie 2010, 16:05

Post autor: djagent1912 »

Nie moge zbolec zadania 11 wyszlo mi jakies a do potegi trzeciej przez pierwiastek z 3tgalfa minus cos tam moze chociaz dostane 3 punkty za to zadanie :wink:
kubar091
Rozkręcam się
Rozkręcam się
Posty: 69
Rejestracja: 02 lut 2010, 16:17
Lokalizacja: Lublin
Podziękowania: 1 raz
Otrzymane podziękowania: 2 razy

Post autor: kubar091 »

Ja za stresu i zmęczenia głupie błędy porobiłem eh no cóż...
Dziś po angielskim podstawa 92-96% rozszerzenie jeszcze nie ma klucza ale tak delikatnie powyżej 80% pewnie w zależności jak mi prace ocenią. Mam nadzieję, że angielskim nadrobię wczorajszą wtopę ;/
matura_sie_zbliza
Dopiero zaczynam
Dopiero zaczynam
Posty: 13
Rejestracja: 11 lut 2010, 23:02

Post autor: matura_sie_zbliza »

W arkuszu rozwiązań w zadaniu 9. punkt H na jednym z rysunków występuje 2 razy. Zgaduję, że to pomyłka.
kubar091
Rozkręcam się
Rozkręcam się
Posty: 69
Rejestracja: 02 lut 2010, 16:17
Lokalizacja: Lublin
Podziękowania: 1 raz
Otrzymane podziękowania: 2 razy

Post autor: kubar091 »

wiem że nie na temat ale jak 88%-92% z rozszerzonego ang będzie a podobno był trudny
yeah yeah ;d
wojuzdw
Witam na forum
Witam na forum
Posty: 1
Rejestracja: 07 kwie 2009, 22:11

Post autor: wojuzdw »

Mam pytanie na temat zadania z trójkątem z punktami na wykresie funkcji \(\frac{1}{x^2}\). Wyznaczyłem sobie pole trójkąta jako funkcję \(|x+ \frac{1}{x}|\), rozbiłem na dwa przypadki gdy x>0 i x<0 i za pomocą rachunku pochodnych wykazałem, że obie funkcje osiągają minimum równe 2 w punktach odpowiednio 1 i -1. Myślicie że dostanę maksymalną liczbę punktów?
gry270
Witam na forum
Witam na forum
Posty: 6
Rejestracja: 25 paź 2009, 10:40

Post autor: gry270 »

Tylko 70% xppp Pod koniec 2. klasy miałem z próbnej identyczny wynik... Jednym słowem nie widać postępu... A szkoda, bo nawet źle zaznaczyłem kąt w zadaniu z ostrosłupem, przez co zadanie wzięło w łeb, choć byłem przeczulony na punkcie kąta dwuściennego... Trudno.
mmach
Dopiero zaczynam
Dopiero zaczynam
Posty: 14
Rejestracja: 02 kwie 2010, 22:56

Post autor: mmach »

Jezeli napisales wszystko tak jak powinno byc z pochodnych a nie pochodna z w. bezwzglednej to raczej powinni uznac . ale wystarczylo rozpatrzec jedna cezsc poniewaz byla to funkcja parzysta ;) i powiedizec ze bierzesz x > 0
ODPOWIEDZ