niech \(S = \{0,1,2,3,4\},\ T = \{0,2,4\}\). Wypisz i narysuj elementy następujących zbiorów:
a) \(A=\{(s,t) \in S\times T: m<n\} \)
b) \(B=\{(s,t) \in S\times S: m+n=10\}\)
Zbiory
Otrzymałeś(aś) rozwiązanie do zamieszczonego zadania? - podziękuj autorowi rozwiązania! Kliknij
- Jerry
- Expert
- Posty: 3551
- Rejestracja: 18 maja 2009, 09:23
- Podziękowania: 51 razy
- Otrzymane podziękowania: 1954 razy
Re: Zbiory
a) \(S\times T=\{(0,0),(0,2),(0,4),(1,0),(1,2),(1,4),(2,0),(2,2),(2,4),\\ \qquad\qquad(3,0),(3,2),(3,4),(4,0),(4,2),(4,4)\}\)
ale nie rozumiem
Pozdrawiam
ale nie rozumiem
b) analogicznie
Pozdrawiam
Re: Zbiory
a w jaki sposób to narysować?
- Jerry
- Expert
- Posty: 3551
- Rejestracja: 18 maja 2009, 09:23
- Podziękowania: 51 razy
- Otrzymane podziękowania: 1954 razy
Re: Zbiory
W układzie współrzędnych punkty, które podałem...
Ale cały czas otwarty jest problem: czym są \(m,n\) w formach zdaniowych opisujących zbiory
Pozdrawiam
[edited] Gdyby (w moim poście czerwone)
\(\begin{cases}s=m\\t=n\end{cases}\),
to
\(A=\{(0,0),(0,2),(0,4),(1,2),(1,4),(2,0),(2,4)\}\)