Zbiory

Teoria liczb, teoria grafów, indukcja
Otrzymałeś(aś) rozwiązanie do zamieszczonego zadania? - podziękuj autorowi rozwiązania! Kliknij
bartem
Rozkręcam się
Rozkręcam się
Posty: 42
Rejestracja: 14 lis 2021, 16:01
Podziękowania: 24 razy

Zbiory

Post autor: bartem »

niech \(S = \{0,1,2,3,4\},\ T = \{0,2,4\}\). Wypisz i narysuj elementy następujących zbiorów:

a) \(A=\{(s,t) \in S\times T: m<n\} \)
b) \(B=\{(s,t) \in S\times S: m+n=10\}\)
Ostatnio zmieniony 16 mar 2022, 10:46 przez Jerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Poprawa tematu i wiadomości, cała "matematyka" w kodzie i [tex] [/tex]
Awatar użytkownika
Jerry
Expert
Expert
Posty: 3551
Rejestracja: 18 maja 2009, 09:23
Podziękowania: 51 razy
Otrzymane podziękowania: 1954 razy

Re: Zbiory

Post autor: Jerry »

a) \(S\times T=\{(0,0),(0,2),(0,4),(1,0),(1,2),(1,4),(2,0),(2,2),(2,4),\\ \qquad\qquad(3,0),(3,2),(3,4),(4,0),(4,2),(4,4)\}\)
ale nie rozumiem
bartem pisze: 16 mar 2022, 10:42 a) \(A=\{\color{red}{(s,t)} \in S\times T: \color{red}{m<n}\} \)
b) analogicznie

Pozdrawiam
bartem
Rozkręcam się
Rozkręcam się
Posty: 42
Rejestracja: 14 lis 2021, 16:01
Podziękowania: 24 razy

Re: Zbiory

Post autor: bartem »

Jerry pisze: 16 mar 2022, 10:54 a) \(S\times T=\{(0,0),(0,2),(0,4),(1,0),(1,2),(1,4),(2,0),(2,2),(2,4),\\ \qquad\qquad(3,0),(3,2),(3,4),(4,0),(4,2),(4,4)\}\)
ale nie rozumiem
bartem pisze: 16 mar 2022, 10:42 a) \(A=\{\color{red}{(s,t)} \in S\times T: \color{red}{m<n}\} \)
b) analogicznie

Pozdrawiam
a w jaki sposób to narysować?
Awatar użytkownika
Jerry
Expert
Expert
Posty: 3551
Rejestracja: 18 maja 2009, 09:23
Podziękowania: 51 razy
Otrzymane podziękowania: 1954 razy

Re: Zbiory

Post autor: Jerry »

bartem pisze: 16 mar 2022, 11:01 a w jaki sposób to narysować?
W układzie współrzędnych punkty, które podałem...
Ale cały czas otwarty jest problem: czym są \(m,n\) w formach zdaniowych opisujących zbiory :?:

Pozdrawiam

[edited] Gdyby (w moim poście czerwone)
\(\begin{cases}s=m\\t=n\end{cases}\),
to
\(A=\{(0,0),(0,2),(0,4),(1,2),(1,4),(2,0),(2,4)\}\)
ODPOWIEDZ