Zad.5
W ciągu arytmetycznym \((a_n)\) dane są wyrazy a=4, \(a_6=19\) wyznacz wszystkie wartości n dla ktorych wyrazy ciągu \((a_n)\) sa mniejsze od 200.
Zad.6
Liczby x-1,4,8 ( w podanej kolejności) są pierwszym, drugim i trzecim wyrazem ciągu arytmetycznego. Wówczas liczba x jest równa:
a.3 b.1 c.-1 d.-7
Zad.7
Liczby 1,3,x-11 (w podanej kolejności) są pierwszym, drugim i trzecim wyrazem ciągu arytmetycznego. Liczba x jest równa:
a.5 b.9 c.16 d.20
Zad.8
Piaty wyraz ciągu arytmetycznego jest równy 17, a różnica tego ciągu jest równa (-2). Drugi wyraz tego ciągu jest równy:
a.9 b.11 c.23 d.25
Ciągi 2
Otrzymałeś(aś) rozwiązanie do zamieszczonego zadania? - podziękuj autorowi rozwiązania! Kliknij
-
- Często tu bywam
- Posty: 196
- Rejestracja: 26 paź 2010, 19:12
- Podziękowania: 91 razy
- Płeć:
- eresh
- Guru
- Posty: 16825
- Rejestracja: 04 cze 2012, 13:41
- Podziękowania: 6 razy
- Otrzymane podziękowania: 10382 razy
- Płeć:
Re: Ciągi 2
\(4=\frac{x-1+8}{2}\\kasiag910714 pisze: Zad.6
Liczby x-1,4,8 ( w podanej kolejności) są pierwszym, drugim i trzecim wyrazem ciągu arytmetycznego. Wówczas liczba x jest równa:
a.3 b.1 c.-1 d.-7
8=x+7\\
x=1\)
Podziękuj osobie, która rozwiązała Ci zadanie klikając na ikonkę
- eresh
- Guru
- Posty: 16825
- Rejestracja: 04 cze 2012, 13:41
- Podziękowania: 6 razy
- Otrzymane podziękowania: 10382 razy
- Płeć:
Re: Ciągi 2
kasiag910714 pisze: Zad.7
Liczby 1,3,x-11 (w podanej kolejności) są pierwszym, drugim i trzecim wyrazem ciągu arytmetycznego. Liczba x jest równa:
a.5 b.9 c.16 d.20
\(3=\frac{1+x-11}{2}\\
6=x-10\\
x=16\)
Podziękuj osobie, która rozwiązała Ci zadanie klikając na ikonkę
- eresh
- Guru
- Posty: 16825
- Rejestracja: 04 cze 2012, 13:41
- Podziękowania: 6 razy
- Otrzymane podziękowania: 10382 razy
- Płeć:
Re: Ciągi 2
\(a_5=17\\kasiag910714 pisze: Zad.8
Piaty wyraz ciągu arytmetycznego jest równy 17, a różnica tego ciągu jest równa (-2). Drugi wyraz tego ciągu jest równy:
a.9 b.11 c.23 d.25
a_1+4r=17\\
a_1-8=17\\
a_1=25\\
a_2=25-2=23\)
Podziękuj osobie, która rozwiązała Ci zadanie klikając na ikonkę