Matematyka Roz 2012

O wszystkim, co jest związane z maturą, linki do zadań, komentarze i inne przemyślenia.
Otrzymałeś(aś) rozwiązanie do zamieszczonego zadania? - podziękuj autorowi rozwiązania! Kliknij
Awatar użytkownika
kamil13151
Fachowiec
Fachowiec
Posty: 1528
Rejestracja: 14 kwie 2011, 19:31
Lokalizacja: Warszawa
Podziękowania: 170 razy
Otrzymane podziękowania: 502 razy
Płeć:

Post autor: kamil13151 »

Wiesz, nie dla każdego, zresztą, klucz może być różny. Osobiście bym tego wymagał.
Pol
Moderator
Moderator
Posty: 1026
Rejestracja: 01 gru 2008, 10:00
Lokalizacja: Częstochowa
Otrzymane podziękowania: 137 razy
Płeć:

Re: Matematyka Roz 2012

Post autor: Pol »

\(P(A' \cap B) \ + \ P(A \cap B') \ = \ P(A \cup B) \ - \ P(A \cap B) \ \le \ P(A \cup B) \ \le \ 1
P(A' \cap B) \ + \ 0,7 \ \le \ 1
P(A' \cap B) \ \le \ 0,3\)
gargus
Witam na forum
Witam na forum
Posty: 1
Rejestracja: 10 kwie 2012, 19:07
Płeć:

Re: Matematyka Roz 2012

Post autor: gargus »

Mam pytanie odnośnie 11. zadania.

Czy mój dowód jest prawidłowy i dostane ja za niego 0 czy 3 punkty, jeśli napisałem:

Jeżeli P(A \cap B') = 0,7 to { P(A) \ge 0,7 oraz P(B') \ge 0,7 }

Wynika z tego, że { P(A') \le 0,3 oraz P(B) \le 0,3 }

A z tych wartości wynika, że iloczyn zdarzeń A' i B jest mniejszy lub równy 0,3. I zapisałem P(A' \cap B) \le 0,3
OBIBOK
Dopiero zaczynam
Dopiero zaczynam
Posty: 12
Rejestracja: 04 sty 2012, 20:50
Płeć:

Post autor: OBIBOK »

A ja nadal mam wątpliwości co do zadania 5. Rozmawiałem dzisiaj z wykładowcą matematyki i powiedział mi, że tam trzeba uwzględnić wszystkie przypadki, również te, kiedy wyrazy po dodaniu 8 i 64 do odpowiednich liczb zmieniają kolejność. Przecież nawet napisali specjalnie w zadaniu: UWZGLĘDNIJ WSZYSTKIE PRZYPADKI, po co by to pisali, gdyby nie trzeba było patrzeć na to, czy wyrazy ciągów zmieniają kolejność czy nie. Bardzo jestem ciekaw jaki klucz da CKE, bo zadanie jest sformułowane tak, aby uwzględnić wszystkie przypadki.
Awatar użytkownika
supergolonka
Moderator
Moderator
Posty: 1869
Rejestracja: 06 mar 2008, 10:53
Otrzymane podziękowania: 29 razy
Płeć:
Kontakt:

Post autor: supergolonka »

'Uwzględnij wszystkie przypadki' jest po to, żeby wykluczyć wątpliwość, czy podanie jednego ciągu to dobrze rozwiązanie zadanie. Coś w stylu:
zad: znajdź liczbę, której kwadrat jest równy 4
odp: 2
Czy to jest dobrze rozwiązanie zadanie? Gdyby nie to zacytowane zdanie, byłby tego typu problem.
OBIBOK
Dopiero zaczynam
Dopiero zaczynam
Posty: 12
Rejestracja: 04 sty 2012, 20:50
Płeć:

Post autor: OBIBOK »

Ale przecież słowo "ten" wcale nie wyklucza zmiany kolejności, po prostu informuje, że poprzedni ciąg przekształca się w arytmetyczny, a czy będzie taka sama kolejność wyrazów nie wiemy. Gdyby tak było, to by napisali, że w tej samej kolejności.
Awatar użytkownika
supergolonka
Moderator
Moderator
Posty: 1869
Rejestracja: 06 mar 2008, 10:53
Otrzymane podziękowania: 29 razy
Płeć:
Kontakt:

Post autor: supergolonka »

Nie tylko jest napisane, że jeden ciąg się przekształca w drugi, ale jest też napisane jak: przez dodanie do drugiego wyrazu 8. Przy Twojej interpretacji równie dobrze można po drodze podnieść wyrazy do kwadratu, albo zrobić jeszcze coś innego - przecież nie jest napisane, że tego nie robimy.
OBIBOK
Dopiero zaczynam
Dopiero zaczynam
Posty: 12
Rejestracja: 04 sty 2012, 20:50
Płeć:

Post autor: OBIBOK »

Nie rozumiem na jakiej zasadzie można przyjmować, że nie zmieniają kolejności. To równie dobrze, po co pisali, żeby uwzględnić wszystkie przypadki. Przecież to oczywiste, że jak wychodzą dwa, to podajesz dwa. Ciąg to ciąg. Np. weź, ciąg geometryczny: -2,-4,-8. Po dodaniu do drugiej liczby otrzymujemy ciąg arytmetyczny, ale kolejność wyrazów się zmienia i powstaje ciąg: 4,-2,-8 lub -8,-2,4. Przecież to czysta logika jest. Co z tego, że dalej jest sprzeczne, ale trzeba uwzględnić te przypadki.
Piog
Dopiero zaczynam
Dopiero zaczynam
Posty: 25
Rejestracja: 06 maja 2012, 16:16
Otrzymane podziękowania: 7 razy
Płeć:

Re:

Post autor: Piog »

OBIBOK pisze:Nie rozumiem na jakiej zasadzie można przyjmować, że nie zmieniają kolejności.
Bo nie napisali tego w treści zadania
OBIBOK
Dopiero zaczynam
Dopiero zaczynam
Posty: 12
Rejestracja: 04 sty 2012, 20:50
Płeć:

Post autor: OBIBOK »

To jest matura rozszerzona! Uczeń powinien sam zauważyć, że mogą zmieniać kolejność, jak i nie zmieniać. Równie dobrze, idąc twoim tropem, można powiedzieć, że nie napisali, że nie zmieniają kolejności. Ludzie, to jest poziom rozszerzony, gdyby nie mogły zmieniać kolejności to byłoby zadanie na podstawę, a na rozszerzeniu nie dali by na pewno za nie 6pkt! Na rozszerzeniu też trzeba myśleć i w dodatku narzekacie, że arkusz jest strasznie schematyczny...
wsl1993_
Fachowiec
Fachowiec
Posty: 936
Rejestracja: 07 maja 2009, 20:52
Podziękowania: 268 razy
Otrzymane podziękowania: 189 razy
Płeć:

Re: Matematyka Roz 2012

Post autor: wsl1993_ »

OBIBOK
to teraz pomyśl ile miejsca zajęło by rozważenie każdego przypadku. nie ma takiej opcji. zadanie jest na 6 pkt'ów bo: 1 pkt za zapisanie ciągów tak jak było podane w zadaniu, 2 za skorzystanie z własności ciągu arytm i geometr, 3 za wyznaczenie jednej niewiadomej, 4 obliczenie pozostałych, 5 zaznaczenie że istnieją dwa takie ciągi, 6 podanie poprawnej odpowiedzi.
\(\ge\)Pomogłem? Kliknij ł\(\alpha\)pkę w górę! ;)\(\le\)
Awatar użytkownika
supergolonka
Moderator
Moderator
Posty: 1869
Rejestracja: 06 mar 2008, 10:53
Otrzymane podziękowania: 29 razy
Płeć:
Kontakt:

Re:

Post autor: supergolonka »

OBIBOK pisze: Ciąg to ciąg. Np. weź, ciąg geometryczny: -2,-4,-8. Po dodaniu do drugiej liczby otrzymujemy ciąg arytmetyczny
Ciąg ma w matematyce ściśle określone znacznie: (-2,-4,-8) to uporządkowana trójka liczb (z kolejnością).

Jeżeli do drugiego wyrazu ciągu (-2,-4,-8) dodamy 8 to nie otrzymamy ciągu arytmetycznego. Ciąg (-2,4,-8) nie jest arytmetyczny.
fivak
Witam na forum
Witam na forum
Posty: 3
Rejestracja: 14 gru 2011, 19:55
Płeć:

Re: Matematyka Roz 2012

Post autor: fivak »

Słyszeliście już o tym, że ktoś podczas matematyki podstawowej umieścił około 10 zadań na jakieś stronie (chyba zadane.pl czy coś takiego) i na większość uzyskał odpowiedzi..
Ja jestem na siebie zły bo przez swoją nie uwagę straciłem 3ptk, bo nie zauważyłem, że jest zadanie 11 :D
ktb
Witam na forum
Witam na forum
Posty: 3
Rejestracja: 27 gru 2011, 21:21

Post autor: ktb »

Cześć. Matura można powiedzieć całkiem przyjemna, wiele nieskomplikowanych zadań. Niemniej jednak, nie uniknąłem głupich błędów mianowicie w zadaniu z trójkatem w prostokącie obliczyłem pole tego drugiego trójkąta AEB zamiast AED ;/ I w związku z tym mam takie małe pytanie do ekspertów ile punktów mogą mi za to zabrać? Dodam, że zarówno |BD| jak i |AE| mam obliczone prawidłowo.

Pozdrawiam.
wsl1993_
Fachowiec
Fachowiec
Posty: 936
Rejestracja: 07 maja 2009, 20:52
Podziękowania: 268 razy
Otrzymane podziękowania: 189 razy
Płeć:

Post autor: wsl1993_ »

moim zdaniem 2 lub 1. słyszałem o czymś takim że jeżeli ktoś zmienił sobie treść zadania, ale ta zmiana nie spowodowała, że zadanie stało się łatwiejsze, to odejmują chyba tylko 1 pkt. ale nie gwarantuję, że tak jest :D
\(\ge\)Pomogłem? Kliknij ł\(\alpha\)pkę w górę! ;)\(\le\)
ODPOWIEDZ