Matura 2010
Otrzymałeś(aś) rozwiązanie do zamieszczonego zadania? - podziękuj autorowi rozwiązania! Kliknij
supergolonka dwa pytania:
co sądzisz o tej maturze?
I czy moje rozwiązanie do 11 moze być dobre:
z tw. cosinusów policzyłem wysokosci scian bocznych oposzczone na krawędzie sciany boczne.
Pozniej obliczylem drugie h w trojkacie bocznym i porownalem pola i wyliczyłem z tego b(krawedz sciany bocznej).
Nastepnie obliczylem wysokosc ostroslupa\(H^2=2/3h+b^2\)
H- wyoskosc ostrtoslupa, h - wysokosc podstawy
jak mialem juz H to tylko na wzor na objetosc i poszło, ale liczba brzydka wyszła
co sądzisz o tej maturze?
I czy moje rozwiązanie do 11 moze być dobre:
z tw. cosinusów policzyłem wysokosci scian bocznych oposzczone na krawędzie sciany boczne.
Pozniej obliczylem drugie h w trojkacie bocznym i porownalem pola i wyliczyłem z tego b(krawedz sciany bocznej).
Nastepnie obliczylem wysokosc ostroslupa\(H^2=2/3h+b^2\)
H- wyoskosc ostrtoslupa, h - wysokosc podstawy
jak mialem juz H to tylko na wzor na objetosc i poszło, ale liczba brzydka wyszła
-
- Dopiero zaczynam
- Posty: 13
- Rejestracja: 11 lut 2010, 23:02
W zadaniu nie bylo zeby wyniku uproscic do najprostszej potaci lub zeby wykazac ze ta objetosc to akurat tyle, wiec jak dobrz liczyles to nie wazne jaki wynik Ci wyszedł(sinusy czy cosinusy itd), musi zostac uznany.
Ostatnio zmieniony 05 maja 2010, 21:27 przez szakal007, łącznie zmieniany 1 raz.
A ja mam coś do dodania w związku z zadaniem 7. Wszyscy piszą ,że wyszły punkty (-3,-2) (5,6). Ale w treści zadania mamy podane ,że pole trójkąta = 15 . odległość A od prostej y=x+1 jest równa 3\sqrt{2}. Tak samo możemy wyliczyć długość BC dla podanych wyżej punktów wychodzi że d(B , C) = sqrt{128}. A więc pole naszego trójkąta równa się 3\sqrt{2}*sqrt{128}/2 = 24 . A więc nie zgadza się z treścią zadania (pole=15)...
Ale te punkty ( -3 ; -2 ) i ( 5 ; 6 ) to są 2 możliwe współrzędne punktu C, a nie punktu B. Do pola trzeba jeszcze obliczyć współrzędne B.
Mogły wyjść 4 punkty B, ale tylko 2 punkty C. A to tylko C trzeba było wyliczyć.
Mogły wyjść 4 punkty B, ale tylko 2 punkty C. A to tylko C trzeba było wyliczyć.
Ostatnio zmieniony 05 maja 2010, 21:33 przez krycha91, łącznie zmieniany 1 raz.
Jak sądzicie jak będzie wyglądał klucz?
Minowicie w zadaniu 11 miałam dobrze:
rysunek (czyli pokazałam gdzie jest ten kąt z treści), wysokość ściany bocznej, pole podstawy, wysokość podstawy, potem twierdzenie o środkowych (chodzi o podstawę) i tyle.
można było dostać 5 punktów. ze 2 punkty by się uzbierały? Tak waszym zadaniem
Co do reszty to zadanie z prostą y=x+1 i z szukaniem wierzchołka C, to ja zrobiłam z wektorów i wyszło mi ładnie i szybko w miarę C(5,6) lub C(-3,-2). W ogóle to co się dało to na wektorach robiłam
Minowicie w zadaniu 11 miałam dobrze:
rysunek (czyli pokazałam gdzie jest ten kąt z treści), wysokość ściany bocznej, pole podstawy, wysokość podstawy, potem twierdzenie o środkowych (chodzi o podstawę) i tyle.
można było dostać 5 punktów. ze 2 punkty by się uzbierały? Tak waszym zadaniem
Co do reszty to zadanie z prostą y=x+1 i z szukaniem wierzchołka C, to ja zrobiłam z wektorów i wyszło mi ładnie i szybko w miarę C(5,6) lub C(-3,-2). W ogóle to co się dało to na wektorach robiłam
Ostatnio zmieniony 05 maja 2010, 21:34 przez Szlomit, łącznie zmieniany 1 raz.
Ja nie mówię, że jest on potrzebny bo ja go nie używałem. Chodziło mi o to, że niektórzy sprawdzając czy punkty (-3 ; -2 ) i (5 ; 6 ) są prawidłowymi odpowiedziami błędnie podstawiając do wzoru punkt A i wyliczone 2 punkty, ponieważ te punkty to współrzędne 2 punktów C, więc jeżeli ktoś chce sprawdzić czy te wartości korzystając z tego wzoru na pole są dobre musi obliczyć pkt B.mmach pisze:szczerze ? zastnawiam sie na co ten punkt B skoro majac wysokosc bez problemu da sie wyliczyc dlugosc ? idac dalej majac punkt C ze wzoru na okrag analogicznie da sie obliczyc B (wiec on jest tylko aby utrudnic zadanie ale wcale potrzebny nie jest )