RÓŻNE
Otrzymałeś(aś) rozwiązanie do zamieszczonego zadania? - podziękuj autorowi rozwiązania! Kliknij
RÓŻNE
Zadanie 1
Na przyjecie przybyła pewna ilość gości. Każdy z każdym wymienił uścisk dłoni, z wyjątkiem pana Jana, który dwunastu gościom nie chciał podać reki. W sumie wymieniono 2004 uściski dłoni. Ile osób było na przyjęciu?
Zadanie 2
Długość boków kwadratów ABCD i KLMN są równe 4 cm. Kwadraty te są tak położone, że wierzchołek K należy do boku AD, wierzchołek L- do boku AB, a przekątne kwadratu KLMN są prostopadle do odpowiednich boków kwadratu ABCD. Oblicz pole figury będącej częścią wspólna obu kwadratów. Oblicz odległość wierzchołka C od prostej MN.
Zadanie 3
W konkursie z języka angielskiego brało udział stu uczniów. Uzasadnij, że wśród nich jest było piętnastu (lub więcej) uczniów, którzy urodzili się w tym samym dniu tygodnia.
Zadanie 4
Na zjazd absolwentów przyjechało 1000 osób. W sprawozdaniu podano, że wśród nich 811 gra w piłkę nożną, 752- w piłkę siatkową, 418- w piłkę ręczną, 356- w piłkę siatkowa i ręczną, 570- w piłkę siatkową i nożną, 348- w piłkę nożną i ręczną, a 297 osób gra w piłkę siatkową , ręczna i nożną. Wykaż, że w sprawozdaniu popełniono błąd.
Zadanie 5
Dany jest ułamek a/b . Do licznika tego ułamka dodano liczbę 1. Jaką liczbę należy dodać do mianownika, aby otrzymać ułamek równy danemu?
Na przyjecie przybyła pewna ilość gości. Każdy z każdym wymienił uścisk dłoni, z wyjątkiem pana Jana, który dwunastu gościom nie chciał podać reki. W sumie wymieniono 2004 uściski dłoni. Ile osób było na przyjęciu?
Zadanie 2
Długość boków kwadratów ABCD i KLMN są równe 4 cm. Kwadraty te są tak położone, że wierzchołek K należy do boku AD, wierzchołek L- do boku AB, a przekątne kwadratu KLMN są prostopadle do odpowiednich boków kwadratu ABCD. Oblicz pole figury będącej częścią wspólna obu kwadratów. Oblicz odległość wierzchołka C od prostej MN.
Zadanie 3
W konkursie z języka angielskiego brało udział stu uczniów. Uzasadnij, że wśród nich jest było piętnastu (lub więcej) uczniów, którzy urodzili się w tym samym dniu tygodnia.
Zadanie 4
Na zjazd absolwentów przyjechało 1000 osób. W sprawozdaniu podano, że wśród nich 811 gra w piłkę nożną, 752- w piłkę siatkową, 418- w piłkę ręczną, 356- w piłkę siatkowa i ręczną, 570- w piłkę siatkową i nożną, 348- w piłkę nożną i ręczną, a 297 osób gra w piłkę siatkową , ręczna i nożną. Wykaż, że w sprawozdaniu popełniono błąd.
Zadanie 5
Dany jest ułamek a/b . Do licznika tego ułamka dodano liczbę 1. Jaką liczbę należy dodać do mianownika, aby otrzymać ułamek równy danemu?
- kacper218
- Expert
- Posty: 4081
- Rejestracja: 02 paź 2009, 14:33
- Lokalizacja: Radzymin
- Podziękowania: 7 razy
- Otrzymane podziękowania: 1382 razy
- Płeć:
Zadanie 3
Załóżmy, że każdych 14 uczniów urodziło się w innym dniu tygodnia. Ponieważ dni tygodnia jest \(7\) to otrzymujemy \(7\cdot 14=98\)
Okazuje się, że mamy jeszcze dwóch uczniów i oni musieli urodzić się w jednym z tych siedmiu dni tygodnia. Zatem mamy pewność że przynajmniej 15 uczniów urodziło się tego samego dnia tygodnia. CKD.
Załóżmy, że każdych 14 uczniów urodziło się w innym dniu tygodnia. Ponieważ dni tygodnia jest \(7\) to otrzymujemy \(7\cdot 14=98\)
Okazuje się, że mamy jeszcze dwóch uczniów i oni musieli urodzić się w jednym z tych siedmiu dni tygodnia. Zatem mamy pewność że przynajmniej 15 uczniów urodziło się tego samego dnia tygodnia. CKD.
Pomogłem? Daj plusika
Masz pytania? Napisz priv
Przepisywanie prac do \(\LaTeX- a\)
Korepetycje Radzymin i okolice.
Masz pytania? Napisz priv
Przepisywanie prac do \(\LaTeX- a\)
Korepetycje Radzymin i okolice.
- kacper218
- Expert
- Posty: 4081
- Rejestracja: 02 paź 2009, 14:33
- Lokalizacja: Radzymin
- Podziękowania: 7 razy
- Otrzymane podziękowania: 1382 razy
- Płeć:
Zadanie 4.
Znany jest wzór:
\(|A\cup B\cup C|= |A|+|B|+|C|-|A \cap B|-|B \cap C|-|A \cap C|+ |A \cap B \cap C|\)
Podstawiamy i dostajemy sprzeczność.
Druga metoda to rysowanie diagramu Venna
Znany jest wzór:
\(|A\cup B\cup C|= |A|+|B|+|C|-|A \cap B|-|B \cap C|-|A \cap C|+ |A \cap B \cap C|\)
Podstawiamy i dostajemy sprzeczność.
Druga metoda to rysowanie diagramu Venna
Pomogłem? Daj plusika
Masz pytania? Napisz priv
Przepisywanie prac do \(\LaTeX- a\)
Korepetycje Radzymin i okolice.
Masz pytania? Napisz priv
Przepisywanie prac do \(\LaTeX- a\)
Korepetycje Radzymin i okolice.
- kacper218
- Expert
- Posty: 4081
- Rejestracja: 02 paź 2009, 14:33
- Lokalizacja: Radzymin
- Podziękowania: 7 razy
- Otrzymane podziękowania: 1382 razy
- Płeć:
Zadanie pierwsze.
Gdyby Jan przywitał się z wszystkimi to sprawa jest prosta
byłoby
\({n \choose 2}= 2004\)
Ale Jan nie wykonał\(12\)powitań, które musimy odjąć
Mamy zatem:\({n \choose 2} - 12=2004\)Liczymy i wychodzi\(n=64\) osoby.
Gdyby Jan przywitał się z wszystkimi to sprawa jest prosta
byłoby
\({n \choose 2}= 2004\)
Ale Jan nie wykonał\(12\)powitań, które musimy odjąć
Mamy zatem:\({n \choose 2} - 12=2004\)Liczymy i wychodzi\(n=64\) osoby.
Pomogłem? Daj plusika
Masz pytania? Napisz priv
Przepisywanie prac do \(\LaTeX- a\)
Korepetycje Radzymin i okolice.
Masz pytania? Napisz priv
Przepisywanie prac do \(\LaTeX- a\)
Korepetycje Radzymin i okolice.
Re:
Czy powinno wygladac to tak? :kacper218 pisze:Zadanie 4.
Znany jest wzór:
\(|A\cup B\cup C|= |A|+|B|+|C|-|A \cap B|-|B \cap C|-|A \cap C|+ |A \cap B \cap C|\)
Podstawiamy i dostajemy sprzeczność.
Druga metoda to rysowanie diagramu Venna
811+418+752= 811+418+ 752-348-570-356+297
1981 ≠ 1004
Re:
kacper218 pisze:Zadanie pierwsze.
Gdyby Jan przywitał się z wszystkimi to sprawa jest prosta
byłoby
\({n \choose 2}= 2004\)
Ale Jan nie wykonał\(12\)powitań, które musimy odjąć
Mamy zatem:\({n \choose 2} - 12=2004\)Liczymy i wychodzi\(n=64\) osoby.
Czy można napisać jak wyglądają te obliczenia, ponieważ mam problem ze zrozumieniem.
-
- Expert
- Posty: 6284
- Rejestracja: 04 lip 2014, 14:55
- Podziękowania: 83 razy
- Otrzymane podziękowania: 1539 razy
- Płeć:
Re: RÓŻNE
<brawo>
Pomoc w rozwiązywaniu zadań z fizyki, opracowanie statystyczne wyników "laborek", przygotowanie do klasówki, kolokwium, matury z matematyki i fizyki itd.
mailto: korki_fizyka@tlen.pl
mailto: korki_fizyka@tlen.pl