1. Sklep zakupił 10 telewizorów i 20 odbiorników radiowych za sume 6000zł, a sprzedał z 20% zyskiem. Jakie były ceny hurtowe i detaliczne towarów, jeśli telewizor dał zysk 15%, a radio 30%?
2.Za 332zł kupiliśmy 13m materiału dwóch gatunków: po 27,5zł i po 22,4zł za metr. Ile metrów materiału każdego gatunku kupiliśmy?
3.Uczniowie pewnej klasy rozwiązywali krzyżówkę. 8% uczniów nie rozwiązało jej w ogóle, 36% uczniów popełniło błędy, a pozostałych 14 uczniów rozwiązało prawidłowo. Ilu było ucziów w klasie? Ilu uczniów nie rozwiązało krzyżówki?
Z góry bardzo dziękuję:)
3 zadania - równania, układy równań.
Otrzymałeś(aś) rozwiązanie do zamieszczonego zadania? - podziękuj autorowi rozwiązania! Kliknij
-
- Rozkręcam się
- Posty: 33
- Rejestracja: 21 mar 2010, 18:02
- Podziękowania: 1 raz
- anka
- Expert
- Posty: 6587
- Rejestracja: 29 sty 2009, 23:25
- Podziękowania: 30 razy
- Otrzymane podziękowania: 1117 razy
- Płeć:
1.
\(x\) - cena hurtowa telewizora
\(1,15x\) - cena detaliczna telewizora
\(y\) - cena hurtowa radia
\(1,30y\) - cena detaliczna radia
\(10x+20y\) - wartość hurtowa telewizorów i odbiorników radiowych
\(6000\) - wartość hurtowa telewizorów i odbiorników radiowych
\(1,15 \cdot 10x+1,30 \cdot 20y\) - wartość detaliczna telewizorów i odbiorników radiowych
\(1,20 \cdot 6000\) - wartość detaliczna telewizorów i odbiorników radiowych
\(\{10x+20y=6000\\1,15 \cdot 10x+1,30 \cdot 20y=1,20 \cdot 6000\)
2.
\(x\) - ilość materiału droższego
\(y\) - ilość materialu tańszego
\(\{x+y=13\\27,5x+22,4y=332\)
3.
\(x\) - ilość uczniów
\(0,08x\) - ilość uczniów, którzy nie rozwiązali krzyżówki
\(0,36x\) - ilość uczniów, którzy popełnili błędy
\(14\) - ilość uczniów, którzy rozwiązali krzyżówkę poprawnie
\(0,08x+0,36x+14=x\)
\(x\) - cena hurtowa telewizora
\(1,15x\) - cena detaliczna telewizora
\(y\) - cena hurtowa radia
\(1,30y\) - cena detaliczna radia
\(10x+20y\) - wartość hurtowa telewizorów i odbiorników radiowych
\(6000\) - wartość hurtowa telewizorów i odbiorników radiowych
\(1,15 \cdot 10x+1,30 \cdot 20y\) - wartość detaliczna telewizorów i odbiorników radiowych
\(1,20 \cdot 6000\) - wartość detaliczna telewizorów i odbiorników radiowych
\(\{10x+20y=6000\\1,15 \cdot 10x+1,30 \cdot 20y=1,20 \cdot 6000\)
2.
\(x\) - ilość materiału droższego
\(y\) - ilość materialu tańszego
\(\{x+y=13\\27,5x+22,4y=332\)
3.
\(x\) - ilość uczniów
\(0,08x\) - ilość uczniów, którzy nie rozwiązali krzyżówki
\(0,36x\) - ilość uczniów, którzy popełnili błędy
\(14\) - ilość uczniów, którzy rozwiązali krzyżówkę poprawnie
\(0,08x+0,36x+14=x\)
Znasz odpowiedź do zadania, to ją podaj. Łatwiej będzie sprawdzić czy w rozwiązaniu zadania nie ma błędu.