Strona 1 z 1

4 zadania z treścią

: 26 lis 2010, 10:01
autor: maggy97
Pomóżcie proszę:

1/ JANEK WYKONAŁN POPRAWNIE MNOŻENIE, ALE NA JEGO ZAPISIE POJAWIŁY SIĘ W TAJEMNICZY SPOSÓB DWIE PLAMY. JAKIE LICZBY MNOŻYŁ I JAKI OTRZYMAŁ WYNIK?
????????????????????????????????????????
????????????????????????????????????????????
___________________________________
7 2 1
2 0 6
5 1 5
_____________________________________
???????????????????????????????????????????
?????????????????????????????????????????????

2/ W KAŻDEJ LICZBIE PO LEWEJ STRONIE RÓWNOŚCI ORAZ W WYNIKU WSTAW MIĘDZY CYFRY PRZECINEK TAK, ABY POWSTAŁ POPRAWNY ZAPIS DODAWANIA.

942+981+998+856+985=22222

3/ CZTERY KOLEŻANKI, WŚRÓD NICH ALA I KASIA, WYBRAŁY SIĘ NA GRZYBOBRANIE. PO POWROCIE Z LASU OKAZAŁO SIĘ, ŻE TRZY Z NICH-BEZ ALI ZNALAZŁY ŚREDNIO PO 12 PRAWDZIWKÓW, A TRZY BEZ KASI--ŚREDNIO PO 16 PRAWDZIWKÓW. KTO ZNALAZŁ WIĘCEJ PRAWDZIWKÓW: ALA CZY KASIA I O ILE?


4/ OLA MA 70 PATYCZKÓW DŁUGOŚCI 7CM I 50 PATYCZKÓW DŁUGOŚCI 4CM. Z TYCH PATYCZKÓW, ŁĄCZĄC JE KULKAMI PLASTELINY, CHCE ZBUDOWAĆ JAK NAJWIĘCEJ MODELI GRANIASTOSŁUPÓW PRAWIDŁOWYCH TAK, ABY KAŻDY BYŁ INNY (CZYLI MIAŁ INNĄ LICZBĘ WIERZCHOŁKÓW PODSTAWY). WAHA SIĘ MIĘDZY DWIEMA MOŻLIWOŚCIAMI:
A/ PODSTAWY GRANIASTOSŁUPÓW ZBUDOWAĆ Z KRÓTSZYCH PATYCZKÓW, A KRAWĘDZIE BOCZNE Z DŁUŻSZYCH;
B/ PODSTAWY GRANIASTOSŁUPÓW ZBUDOWAĆ Z DŁUŻSZYCH PATYCZKÓW, A KRAWĘDZIE BOCZNE Z KRÓTSZYCH.
KTÓRĄ MOŻLIWOŚĆ POWINNA WYBRAĆ?

: 26 lis 2010, 10:04
autor: maggy97
W ZADANIU PIERWSZYM POPRAWNY ZAPIS SŁUPKA DO OBLICZENIA JEST TAKI, ŻE :W DRUGIM RZĘDZIE
POD DWÓJKĄ JEST 6, POD SIÓDEMKĄ JEST 0 I Z LEWEJ 2, NASTĘPNIE W TRZECIM RZĘDZIE PIĄTKA JEST POD ZEREM , 1 JEST POD DWÓJKĄ A PIERWSZA PIĄTKA Z LEWEJ POD NICZYM

: 26 lis 2010, 10:22
autor: Galen
3)
x,k,a,y - po tyle zebrały koleżanki.
a-tyle zebrała Ala
k- tyle zebrała Kasia
\(\frac{x+y+k}{3}=12\;\;\;\;\;\;\;\;\;\;x+y+k=36
\frac{x+y+a}{3}=16\;\;\;\;\;\;\;\;\;\;x+y+a=48\)

Otrzymujesz układ równań:
\(\{x+y+k=36\\x+y+a=48\)
Od drugiego równania odejmij stronami pierwsze równanie i otrzymasz:
\(a-k=12\)
Czyli \(a=k+12\),to oznacza,że Ala zebrała o 12 grzybów więcej niż Kasia.

: 26 lis 2010, 10:43
autor: maggy97
DZIĘKUJĘ EXPERCIE GALEN, OKAZAŁO SIE PROSTE.

: 26 lis 2010, 17:39
autor: ewelawwy
1.
\(\begin{tabular}{ccccc}
\; &\; &1&0&3\\
\; &\cdot & 5&2&7\\ \hline
\; &\; & 7 &2&1\\
\; &2&0&6&\; \\
5&1&5&\; &\; \\ \hline
5&4&2&8&1
\end{tabular}\)

: 26 lis 2010, 17:47
autor: ewelawwy
4.
więcej ma krótszych czyli z nich powinna robić podstawy, bo w każdym graniastosłupie liczba krawędzi obu podstaw jest dwa razy większa od liczby krawędzi bocznych

: 26 lis 2010, 18:00
autor: gpl1260
2.
Niech \(L\) będzie liczbą po lewej stronie z dowolnie wstawionymi przecinkami. Wówczas

\(9,42+9,81+9,98+8,56+9,85=47,62\le L\le 942+981+998+856+985=22222=4762\)

To pokazuje, że jedyne wartości po prawej stronie jakie jest sens brać pod uwagę, to 222,22 oraz 2222,2.
Ponadto widać, że przy 2222,2 musiałyby być dwie liczby większe od 100 i trzy mniejsze, natomiast przy 222,22 wszystkie mniejsze od 100, a co najmniej trzy większe od 10.

: 26 lis 2010, 18:16
autor: ewelawwy
gpl1260 pisze: \(942+981+998+856+985=22222=4762\)
22222=4762 :?:

: 26 lis 2010, 18:22
autor: gpl1260
Tak to jest, jak się komuś nie chce przepisywać i kopiuje :wink:
Oczywiście "=22222" powinno być stamtąd usunięte.

: 29 lis 2010, 10:25
autor: maggy97
PODZIĘKOWANIA DLA gpl1260!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!jasno!!!!!!!!!!!!

: 29 lis 2010, 10:26
autor: maggy97
DZIĘKUJĘ ewelawwy, wszystko staje łatwe