Matura 2015 PR - dyskusja
Otrzymałeś(aś) rozwiązanie do zamieszczonego zadania? - podziękuj autorowi rozwiązania! Kliknij
-
- Witam na forum
- Posty: 4
- Rejestracja: 05 mar 2015, 21:11
- Płeć:
-
- Witam na forum
- Posty: 4
- Rejestracja: 05 mar 2015, 21:11
- Płeć:
- gimphelp
- Rozkręcam się
- Posty: 57
- Rejestracja: 11 gru 2014, 18:52
- Podziękowania: 8 razy
- Otrzymane podziękowania: 6 razy
Ja w ogóle nie rysowałem niczego. Wystarczyło przyjąć odpowiednie miary kątów i o nich napisać.
@13,
Wg. mnie nie można było podzielić przez \(x_1^2-x_2^2\); już wyjaśniam, dlaczego:
\(x_1^2-x_2^2=(x_1^2-x_2^2)(x_1^2+x_2^2)\\
(x_1^2-x_2^2)(x_1^2+x_2^2)-(x_1^2-x_2^2)=0\\
(x_1^2-x_2^2)[x_1^2+x_2^2-1]=0\\
(x_1-x_2)(x_1+x_2)[x_1^2+x_2^2-1]=0\)
Otrzymujemy wtedy:
\(x_1+x_2=0\)
Oraz:
\(x_1=x_2\)
Z któregoś, z powyższych warunków można było otrzymać \(m=2\). Gdyby nie fakt, iż \(\Delta\) ograniczała przedział od \((-\infty;0)\cup ( \frac{7}{2};\infty)\), to dla \(m=2\) równanie spełniałoby konkretne warunki.
@13,
Wg. mnie nie można było podzielić przez \(x_1^2-x_2^2\); już wyjaśniam, dlaczego:
\(x_1^2-x_2^2=(x_1^2-x_2^2)(x_1^2+x_2^2)\\
(x_1^2-x_2^2)(x_1^2+x_2^2)-(x_1^2-x_2^2)=0\\
(x_1^2-x_2^2)[x_1^2+x_2^2-1]=0\\
(x_1-x_2)(x_1+x_2)[x_1^2+x_2^2-1]=0\)
Otrzymujemy wtedy:
\(x_1+x_2=0\)
Oraz:
\(x_1=x_2\)
Z któregoś, z powyższych warunków można było otrzymać \(m=2\). Gdyby nie fakt, iż \(\Delta\) ograniczała przedział od \((-\infty;0)\cup ( \frac{7}{2};\infty)\), to dla \(m=2\) równanie spełniałoby konkretne warunki.
~ Ama Nos et Vale
///Khan.
///Khan.
-
- Witam na forum
- Posty: 4
- Rejestracja: 05 mar 2015, 21:11
- Płeć:
- supergolonka
- Moderator
- Posty: 1869
- Rejestracja: 06 mar 2008, 10:53
- Otrzymane podziękowania: 29 razy
- Płeć:
- Kontakt:
- supergolonka
- Moderator
- Posty: 1869
- Rejestracja: 06 mar 2008, 10:53
- Otrzymane podziękowania: 29 razy
- Płeć:
- Kontakt:
- supergolonka
- Moderator
- Posty: 1869
- Rejestracja: 06 mar 2008, 10:53
- Otrzymane podziękowania: 29 razy
- Płeć:
- Kontakt:
To, że są rosnące i że jedna zaczyna jest wyżej to żaden argument - dobre ćwiczenie: skonstruować dwie funkcje rosnące, które przecinają się w nieskończenie wielu punktach (czyli na przemian raz jedna raz druga jest większa).
To że x^4 rośnie szybciej to już zaczyna być argument, ale to trzeba sprecyzować i uzasadnić. Wykres jako uzasadnienie tej własności to za mało, bo tego akurat wcale nie widać z wykresu.
Mam dla Ciebie inne zadanie, które może Cię przekona. Powyżej jest wykres 1/10000*x^4 (czerwony) i x^3 (niebieski) na przedziale [-20,20]. Pytanie: która z funkcji ma większą wartość dla np. x=40? A dla x=40000? Albo jeszcze inne pytanie, która z tych funkcji rośnie szybciej?
To że x^4 rośnie szybciej to już zaczyna być argument, ale to trzeba sprecyzować i uzasadnić. Wykres jako uzasadnienie tej własności to za mało, bo tego akurat wcale nie widać z wykresu.
Mam dla Ciebie inne zadanie, które może Cię przekona. Powyżej jest wykres 1/10000*x^4 (czerwony) i x^3 (niebieski) na przedziale [-20,20]. Pytanie: która z funkcji ma większą wartość dla np. x=40? A dla x=40000? Albo jeszcze inne pytanie, która z tych funkcji rośnie szybciej?
-
- Witam na forum
- Posty: 7
- Rejestracja: 02 lut 2015, 16:46
- Otrzymane podziękowania: 1 raz
- Płeć:
Nie wiem gdzie to pytanie zadać więc mam nadzieję , że to miejsce jest w porządku.
W jednym z zadań otwartych (chodzi dokładnie o to z prawdopodobieństwa) wynik był 5/11 . Czy jeżeli zostawiłem wynik 15/33 bez skracania to czy myślicie, że stracę punkt? Ciekaw jestem czy klucz przewiduje stratę punktów w takim przypadku.
W jednym z zadań otwartych (chodzi dokładnie o to z prawdopodobieństwa) wynik był 5/11 . Czy jeżeli zostawiłem wynik 15/33 bez skracania to czy myślicie, że stracę punkt? Ciekaw jestem czy klucz przewiduje stratę punktów w takim przypadku.