Matematyka Roz 2012
Otrzymałeś(aś) rozwiązanie do zamieszczonego zadania? - podziękuj autorowi rozwiązania! Kliknij
- kamil13151
- Fachowiec
- Posty: 1528
- Rejestracja: 14 kwie 2011, 19:31
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękowania: 170 razy
- Otrzymane podziękowania: 502 razy
- Płeć:
-
- Moderator
- Posty: 1026
- Rejestracja: 01 gru 2008, 10:00
- Lokalizacja: Częstochowa
- Otrzymane podziękowania: 137 razy
- Płeć:
Re: Matematyka Roz 2012
\(P(A' \cap B) \ + \ P(A \cap B') \ = \ P(A \cup B) \ - \ P(A \cap B) \ \le \ P(A \cup B) \ \le \ 1
P(A' \cap B) \ + \ 0,7 \ \le \ 1
P(A' \cap B) \ \le \ 0,3\)
P(A' \cap B) \ + \ 0,7 \ \le \ 1
P(A' \cap B) \ \le \ 0,3\)
Re: Matematyka Roz 2012
Mam pytanie odnośnie 11. zadania.
Czy mój dowód jest prawidłowy i dostane ja za niego 0 czy 3 punkty, jeśli napisałem:
Jeżeli P(A \cap B') = 0,7 to { P(A) \ge 0,7 oraz P(B') \ge 0,7 }
Wynika z tego, że { P(A') \le 0,3 oraz P(B) \le 0,3 }
A z tych wartości wynika, że iloczyn zdarzeń A' i B jest mniejszy lub równy 0,3. I zapisałem P(A' \cap B) \le 0,3
Czy mój dowód jest prawidłowy i dostane ja za niego 0 czy 3 punkty, jeśli napisałem:
Jeżeli P(A \cap B') = 0,7 to { P(A) \ge 0,7 oraz P(B') \ge 0,7 }
Wynika z tego, że { P(A') \le 0,3 oraz P(B) \le 0,3 }
A z tych wartości wynika, że iloczyn zdarzeń A' i B jest mniejszy lub równy 0,3. I zapisałem P(A' \cap B) \le 0,3
A ja nadal mam wątpliwości co do zadania 5. Rozmawiałem dzisiaj z wykładowcą matematyki i powiedział mi, że tam trzeba uwzględnić wszystkie przypadki, również te, kiedy wyrazy po dodaniu 8 i 64 do odpowiednich liczb zmieniają kolejność. Przecież nawet napisali specjalnie w zadaniu: UWZGLĘDNIJ WSZYSTKIE PRZYPADKI, po co by to pisali, gdyby nie trzeba było patrzeć na to, czy wyrazy ciągów zmieniają kolejność czy nie. Bardzo jestem ciekaw jaki klucz da CKE, bo zadanie jest sformułowane tak, aby uwzględnić wszystkie przypadki.
- supergolonka
- Moderator
- Posty: 1869
- Rejestracja: 06 mar 2008, 10:53
- Otrzymane podziękowania: 29 razy
- Płeć:
- Kontakt:
- supergolonka
- Moderator
- Posty: 1869
- Rejestracja: 06 mar 2008, 10:53
- Otrzymane podziękowania: 29 razy
- Płeć:
- Kontakt:
Nie rozumiem na jakiej zasadzie można przyjmować, że nie zmieniają kolejności. To równie dobrze, po co pisali, żeby uwzględnić wszystkie przypadki. Przecież to oczywiste, że jak wychodzą dwa, to podajesz dwa. Ciąg to ciąg. Np. weź, ciąg geometryczny: -2,-4,-8. Po dodaniu do drugiej liczby otrzymujemy ciąg arytmetyczny, ale kolejność wyrazów się zmienia i powstaje ciąg: 4,-2,-8 lub -8,-2,4. Przecież to czysta logika jest. Co z tego, że dalej jest sprzeczne, ale trzeba uwzględnić te przypadki.
To jest matura rozszerzona! Uczeń powinien sam zauważyć, że mogą zmieniać kolejność, jak i nie zmieniać. Równie dobrze, idąc twoim tropem, można powiedzieć, że nie napisali, że nie zmieniają kolejności. Ludzie, to jest poziom rozszerzony, gdyby nie mogły zmieniać kolejności to byłoby zadanie na podstawę, a na rozszerzeniu nie dali by na pewno za nie 6pkt! Na rozszerzeniu też trzeba myśleć i w dodatku narzekacie, że arkusz jest strasznie schematyczny...
-
- Fachowiec
- Posty: 936
- Rejestracja: 07 maja 2009, 20:52
- Podziękowania: 268 razy
- Otrzymane podziękowania: 189 razy
- Płeć:
Re: Matematyka Roz 2012
OBIBOK
to teraz pomyśl ile miejsca zajęło by rozważenie każdego przypadku. nie ma takiej opcji. zadanie jest na 6 pkt'ów bo: 1 pkt za zapisanie ciągów tak jak było podane w zadaniu, 2 za skorzystanie z własności ciągu arytm i geometr, 3 za wyznaczenie jednej niewiadomej, 4 obliczenie pozostałych, 5 zaznaczenie że istnieją dwa takie ciągi, 6 podanie poprawnej odpowiedzi.
to teraz pomyśl ile miejsca zajęło by rozważenie każdego przypadku. nie ma takiej opcji. zadanie jest na 6 pkt'ów bo: 1 pkt za zapisanie ciągów tak jak było podane w zadaniu, 2 za skorzystanie z własności ciągu arytm i geometr, 3 za wyznaczenie jednej niewiadomej, 4 obliczenie pozostałych, 5 zaznaczenie że istnieją dwa takie ciągi, 6 podanie poprawnej odpowiedzi.
\(\ge\)Pomogłem? Kliknij ł\(\alpha\)pkę w górę! \(\le\)
- supergolonka
- Moderator
- Posty: 1869
- Rejestracja: 06 mar 2008, 10:53
- Otrzymane podziękowania: 29 razy
- Płeć:
- Kontakt:
Re:
Ciąg ma w matematyce ściśle określone znacznie: (-2,-4,-8) to uporządkowana trójka liczb (z kolejnością).OBIBOK pisze: Ciąg to ciąg. Np. weź, ciąg geometryczny: -2,-4,-8. Po dodaniu do drugiej liczby otrzymujemy ciąg arytmetyczny
Jeżeli do drugiego wyrazu ciągu (-2,-4,-8) dodamy 8 to nie otrzymamy ciągu arytmetycznego. Ciąg (-2,4,-8) nie jest arytmetyczny.
Re: Matematyka Roz 2012
Słyszeliście już o tym, że ktoś podczas matematyki podstawowej umieścił około 10 zadań na jakieś stronie (chyba zadane.pl czy coś takiego) i na większość uzyskał odpowiedzi..
Ja jestem na siebie zły bo przez swoją nie uwagę straciłem 3ptk, bo nie zauważyłem, że jest zadanie 11
Ja jestem na siebie zły bo przez swoją nie uwagę straciłem 3ptk, bo nie zauważyłem, że jest zadanie 11
Cześć. Matura można powiedzieć całkiem przyjemna, wiele nieskomplikowanych zadań. Niemniej jednak, nie uniknąłem głupich błędów mianowicie w zadaniu z trójkatem w prostokącie obliczyłem pole tego drugiego trójkąta AEB zamiast AED ;/ I w związku z tym mam takie małe pytanie do ekspertów ile punktów mogą mi za to zabrać? Dodam, że zarówno |BD| jak i |AE| mam obliczone prawidłowo.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.