Matura 2010
Otrzymałeś(aś) rozwiązanie do zamieszczonego zadania? - podziękuj autorowi rozwiązania! Kliknij
- supergolonka
- Moderator
- Posty: 1869
- Rejestracja: 06 mar 2008, 10:53
- Otrzymane podziękowania: 29 razy
- Płeć:
- Kontakt:
- supergolonka
- Moderator
- Posty: 1869
- Rejestracja: 06 mar 2008, 10:53
- Otrzymane podziękowania: 29 razy
- Płeć:
- Kontakt:
Jeżeli Cię to pocieszy to ja też tak przeczytałem to zadanie. Kapnąłem się dopiero, gdy długość odcinka BD wyszła ułamkowa i zacząłem sprawdzać rachunki. Myślę, że wiele osób się na tym przejechało.bolc pisze: Czyli jeśli w zad. 7 pomyliłem się i liczyłem dla |AB|=|AC| (chyba wielu osobom to się zdarzyło) to dostanę 0 pkt ? No bo niby zrobiłem swoje zadanie, ale mimo tego wyznaczyłem np. prostą prostopadłą do y=x+1 i przechodzącą przez A, wyznaczyłem długość BC, wyznaczyłem długość wysokości opuszczonej z wierzchołka A (czyli odległość pkt A od prostej y=x+1). Nie będę zadowolony jak wyzerują mi to zadanie, bo trochę się narobiłem ;/
- supergolonka
- Moderator
- Posty: 1869
- Rejestracja: 06 mar 2008, 10:53
- Otrzymane podziękowania: 29 razy
- Płeć:
- Kontakt:
Będą w czerwcu takie jak te (schematy oceniania):szakal007 pisze:Bedą oficajlne odpowiedz od CKE, za co punkty będą przyznawać??
http://www.zadania.info/d916
supergolnka, jak mozesz to weś sprawdz mój sposob na zadanie 11, bo nie daje mi spokoju czy dobrze, sam pomysł, bo obliczenia raczej dobre będe miał:
z tw. cosinusów policzyłem wysokosci scian bocznych oposzczone na krawędzie sciany boczne.
Pozniej obliczylem drugie h w trojkacie bocznym i porownalem pola i wyliczyłem z tego b(krawedz sciany bocznej).
Nastepnie obliczylem wysokosc ostroslupa\(H^2=2/3h+b^2\)
H- wyoskosc ostrtoslupa, h - wysokosc podstawy
jak mialem juz H to tylko na wzor na objetosc i poszło, ale liczba brzydka wyszła
Bo nie wiem czy tak można, ale wydaje mi się ze dobrze??
z tw. cosinusów policzyłem wysokosci scian bocznych oposzczone na krawędzie sciany boczne.
Pozniej obliczylem drugie h w trojkacie bocznym i porownalem pola i wyliczyłem z tego b(krawedz sciany bocznej).
Nastepnie obliczylem wysokosc ostroslupa\(H^2=2/3h+b^2\)
H- wyoskosc ostrtoslupa, h - wysokosc podstawy
jak mialem juz H to tylko na wzor na objetosc i poszło, ale liczba brzydka wyszła
Bo nie wiem czy tak można, ale wydaje mi się ze dobrze??
- supergolonka
- Moderator
- Posty: 1869
- Rejestracja: 06 mar 2008, 10:53
- Otrzymane podziękowania: 29 razy
- Płeć:
- Kontakt:
Wszystko co piszesz ma sens, ale żeby to dokładniej ocenić musisz dokładniej napisać
- jak zastosowałeś twierdzenie cosinusów - domyślam się, że napisałeś kwadrat krawędzi podstawy= itd. Jeżeli tak, to jest dobrze.
- jak wyliczyłeś drugą wysokość w trójkącie bocznym - w tym kroku łatwo się pomylić - to w zasadzie był najtrudniejszy krok.
Aha, wynik mogłeś dostać inny, bo jak liczyłeś z cosinusów to na pewno masz we wzorach 2alpha.
- jak zastosowałeś twierdzenie cosinusów - domyślam się, że napisałeś kwadrat krawędzi podstawy= itd. Jeżeli tak, to jest dobrze.
- jak wyliczyłeś drugą wysokość w trójkącie bocznym - w tym kroku łatwo się pomylić - to w zasadzie był najtrudniejszy krok.
Aha, wynik mogłeś dostać inny, bo jak liczyłeś z cosinusów to na pewno masz we wzorach 2alpha.
- supergolonka
- Moderator
- Posty: 1869
- Rejestracja: 06 mar 2008, 10:53
- Otrzymane podziękowania: 29 razy
- Płeć:
- Kontakt:
Cieszę się za każdym razem, kiedy czytam tego typu posty:) Niesamowite.sarni20 pisze:chodzę do 2 liceum mat-inf i tę maturę oceniam na średnią wyliczyłem na około 60%-70% nie robiąc kilku zadań(8,10,11) w porównaniu do zadań przygotowawczych stąd to matura była prosta, teraz czekam na fizykę i jej poziom trudności : )
-
- Stały bywalec
- Posty: 275
- Rejestracja: 26 sty 2010, 23:22
- Podziękowania: 1 raz
- Otrzymane podziękowania: 4 razy
mi już nie starczyło czasu na sprawdzenie tego. Ale nie rozumiem tego, czemu mam nie dostać pkt, jeśli np. w modelu rozwiązania będzie sformułowanie : uczeń dostaje pkt, gdy policzy długość BC. Uczeń dostaje pkt gdy obliczy odległość A od prostej y=x+1. Nie napisałem na początku zadania, ze AC=AB więc sam już nie wiem. Mam nadzieje, że trafię na ludzkiego egzaminatora ;p. A co do zadania z ostrosłupem, to jeśli na końcu już przy wyznaczaniu wysokości popełniłem błąd czysto rachunkowy i potem już tą źle wyliczoną wysokość wstawiłem do wzoru na objętość, więc i objętość wyszła mi zła, to odejmą mi po prostu 1 pkt za wynik ?supergolonka pisze:Jeżeli Cię to pocieszy to ja też tak przeczytałem to zadanie. Kapnąłem się dopiero, gdy długość odcinka BD wyszła ułamkowa i zacząłem sprawdzać rachunki. Myślę, że wiele osób się na tym przejechało.bolc pisze: Czyli jeśli w zad. 7 pomyliłem się i liczyłem dla |AB|=|AC| (chyba wielu osobom to się zdarzyło) to dostanę 0 pkt ? No bo niby zrobiłem swoje zadanie, ale mimo tego wyznaczyłem np. prostą prostopadłą do y=x+1 i przechodzącą przez A, wyznaczyłem długość BC, wyznaczyłem długość wysokości opuszczonej z wierzchołka A (czyli odległość pkt A od prostej y=x+1). Nie będę zadowolony jak wyzerują mi to zadanie, bo trochę się narobiłem ;/
-
- Stały bywalec
- Posty: 275
- Rejestracja: 26 sty 2010, 23:22
- Podziękowania: 1 raz
- Otrzymane podziękowania: 4 razy
Nie ciesz się zbytnio bo jeszcze nie wiesz co to znaczy pisać maturę na pełnej sali egzaminacyjnej i w stresie (stres jakiś zawsze jest). Czas płynie bardzo szybko. Ja też robiłem zeszłoroczne arkusze na 90+%, ale jednak teraz będę miał wynik w granicach 80-85%. Ale za rok z chęcią przyjdę na waszą maturkę, tak żeby sobie napisać to co wam wymyśląsarni20 pisze:chodzę do 2 liceum mat-inf i tę maturę oceniam na średnią wyliczyłem na około 60%-70% nie robiąc kilku zadań(8,10,11) w porównaniu do zadań przygotowawczych stąd to matura była prosta, teraz czekam na fizykę i jej poziom trudności : )
Supergolonka sluchaj ja zrobilem 11 w sposob taki ze obliczylem wysokosc przekroju , obliczylem jedna krawedz i wiadomo ze ta wysokosc rowniez do krawedzi jest prostopadla zatem
obliyczlem pole trojkata aV3/2 * H= h(przekroju)*krawedz i przyrownalem do H . to ze nic nie poskracalem to raczej nie odejma mi pkt ale sposob wydaje sie byc dobry
obliyczlem pole trojkata aV3/2 * H= h(przekroju)*krawedz i przyrownalem do H . to ze nic nie poskracalem to raczej nie odejma mi pkt ale sposob wydaje sie byc dobry
- supergolonka
- Moderator
- Posty: 1869
- Rejestracja: 06 mar 2008, 10:53
- Otrzymane podziękowania: 29 razy
- Płeć:
- Kontakt:
Masz rację, dopóki nie korzystasz z założenia AC=AB jest OK. Od miejsca, w którym z tego korzystasz masz wszystko źle.bolc pisze: mi już nie starczyło czasu na sprawdzenie tego. Ale nie rozumiem tego, czemu mam nie dostać pkt, jeśli np. w modelu rozwiązania będzie sformułowanie : uczeń dostaje pkt, gdy policzy długość BC. Uczeń dostaje pkt gdy obliczy odległość A od prostej y=x+1. Nie napisałem na początku zadania, ze AC=AB więc sam już nie wiem.
Coś obetną, czy 1 czy 2 to zobaczysz w czerwcu.bolc pisze: A co do zadania z ostrosłupem, to jeśli na końcu już przy wyznaczaniu wysokości popełniłem błąd czysto rachunkowy i potem już tą źle wyliczoną wysokość wstawiłem do wzoru na objętość, więc i objętość wyszła mi zła, to odejmą mi po prostu 1 pkt za wynik ?
- supergolonka
- Moderator
- Posty: 1869
- Rejestracja: 06 mar 2008, 10:53
- Otrzymane podziękowania: 29 razy
- Płeć:
- Kontakt: