II próbna matura 2021 z zadania.info
Otrzymałeś(aś) rozwiązanie do zamieszczonego zadania? - podziękuj autorowi rozwiązania! Kliknij
- supergolonka
- Moderator
- Posty: 1869
- Rejestracja: 06 mar 2008, 10:53
- Otrzymane podziękowania: 29 razy
- Płeć:
- Kontakt:
II próbna matura 2021 z zadania.info
Właśnie zamieściliśmy arkusze II próbnej matury.
https://zadania.info/n/9465822
Do jutra (7 marca) do godz. 16 posty na temat zadań i rozwiązań zadań z tych arkuszy będą usuwane.
Jeżeli macie wątpliwości co do poprawności treści zadań to piszcie na
supergolonkaMALPAzadania.info
https://zadania.info/n/9465822
Do jutra (7 marca) do godz. 16 posty na temat zadań i rozwiązań zadań z tych arkuszy będą usuwane.
Jeżeli macie wątpliwości co do poprawności treści zadań to piszcie na
supergolonkaMALPAzadania.info
-
- Witam na forum
- Posty: 2
- Rejestracja: 26 kwie 2017, 11:10
Re: II próbna matura 2021 z zadania.info
Co z zadaniem 13? Ostrosłupów i kąta dwuściennego w ostrosłupach na maturze rozszerzonej nie powinno być, mam racje?
-
- Czasem tu bywam
- Posty: 128
- Rejestracja: 23 kwie 2012, 07:41
- Podziękowania: 14 razy
- Otrzymane podziękowania: 19 razy
- Płeć:
Re: II próbna matura 2021 z zadania.info
Ostrosłupy jako takie mogą być, bo były w gimnazjum, ale kąt dwuścienny faktycznie chyba wykracza poza obowiązujący materiał.
Czy te próbne matury będą się opierały tylko na obowiązujących zagadnieniach? bo w podstawowym ponownie pojawiły się bryły obrotowe. Wiem, że wiedzy nigdy za wiele, jednak niektórzy uczniowie są cokolwiek innego zdania
Czy te próbne matury będą się opierały tylko na obowiązujących zagadnieniach? bo w podstawowym ponownie pojawiły się bryły obrotowe. Wiem, że wiedzy nigdy za wiele, jednak niektórzy uczniowie są cokolwiek innego zdania
Re: II próbna matura 2021 z zadania.info
Beata111, bryły obrotowe: znajdź wzór w tablicach i przekształć używając głowy... tego ma nie być na maturze? Przekształć, podstaw do wzoru i wybierz odpowiedź. To samo może być z ostrosłupem...
-
- Czasem tu bywam
- Posty: 128
- Rejestracja: 23 kwie 2012, 07:41
- Podziękowania: 14 razy
- Otrzymane podziękowania: 19 razy
- Płeć:
Re: II próbna matura 2021 z zadania.info
Zgoda, wziąć wzór z tablic i przekształcić to średnio rozgarnięty uczeń potrafi, choć po latach udzielania korepetycji absolutnie nie byłabym tego taka pewna.... Chodziło mi o to, że jednak brył obrotowych na maturze raczej w ogóle nie będzie, tak przynajmniej wynika ze zmienionych wymagań, dla III i IV etapu edukacyjnego, tylko graniastosłupy i proste ostrosłupy
Re: II próbna matura 2021 z zadania.info
Beata1111, spójrz na:
a/ test nr 1 sprzed tygodnia (podstawa). Tam jest zadanie 21 na proporcjonalność odwrotną, całkiem fajne zadanie, trochę kombinacji (a to zostało też wyrzucone dla "covidowych maturzystów").
b/jest też w tym samym teściku kula (zad.27), ale to ZNOWU tylko przekształcanie wzoru z tablic.
c/ zad. 25 matura próbna CKE (test diagnostyczny) z 6.03.br, miało nie być ostrosłupów, to też tylko przekształcenie, jak wyżej.
a/ test nr 1 sprzed tygodnia (podstawa). Tam jest zadanie 21 na proporcjonalność odwrotną, całkiem fajne zadanie, trochę kombinacji (a to zostało też wyrzucone dla "covidowych maturzystów").
b/jest też w tym samym teściku kula (zad.27), ale to ZNOWU tylko przekształcanie wzoru z tablic.
c/ zad. 25 matura próbna CKE (test diagnostyczny) z 6.03.br, miało nie być ostrosłupów, to też tylko przekształcenie, jak wyżej.
- supergolonka
- Moderator
- Posty: 1869
- Rejestracja: 06 mar 2008, 10:53
- Otrzymane podziękowania: 29 razy
- Płeć:
- Kontakt:
Re: II próbna matura 2021 z zadania.info
Dzień dobry.
Czy w zadaniu 1 nie zostanie 3? Nie skróci nam się więc mianownik. W zadaniu z dziedziną przy dzieleniu przez -1zmieniamy znak nierówności. Pozdrawiam
Czy w zadaniu 1 nie zostanie 3? Nie skróci nam się więc mianownik. W zadaniu z dziedziną przy dzieleniu przez -1zmieniamy znak nierówności. Pozdrawiam
- supergolonka
- Moderator
- Posty: 1869
- Rejestracja: 06 mar 2008, 10:53
- Otrzymane podziękowania: 29 razy
- Płeć:
- Kontakt:
Re: II próbna matura 2021 z zadania.info
Jeżeli chodzi o zadania w arkuszach, które wystają poza rozporządzenie obcinające wymagania, to przyjęliśmy następującą koncepcję:
- treści, które zostały usunięte w III etapie edukacyjnym pojawiają się w arkuszach dla IV etapu, np. ten przykład wyżej z proporcjonalnością odwrotną.
- treści, które wyleciały z podstawy, nadal pojawią się na rozszerzeniu, np. własności okręgów stycznych.
Możliwe, że nie jest to do końca zgodne z rozporządzeniem, ale wygląda to na logiczny kompromis między tworzeniem upośledzonych arkuszy, a rozporządzeniem. I jest też logiczne - przecież treści, które teraz zostały usunięte z III etapu maturzyści uczyli się w czasach przedcovidowych. Ścisłe trzymanie się rozporządzenia prowadzi też do dziwnych sytuacji, np. z 3 etapu wyrzucono pojęcia związane z okręgami, takie jak: cięciwa, średnica, promień. Ale nie ma tego w wymaganiach dla 4 etapu, czyli od maturzysty nie można wymagać, żeby wiedział co to średnica okręgu? Bez sensu.
Zadanie z kątem między ścianami z II matury może faktycznie bardziej wystaje niż powinno, ale akurat w przypadku arkuszy rozszerzonych, nie uważam tego za wielki problem. Przecież i tak rozwiązują je uczniowie, którzy celują w bardzo dobry wynik na maturze.
- treści, które zostały usunięte w III etapie edukacyjnym pojawiają się w arkuszach dla IV etapu, np. ten przykład wyżej z proporcjonalnością odwrotną.
- treści, które wyleciały z podstawy, nadal pojawią się na rozszerzeniu, np. własności okręgów stycznych.
Możliwe, że nie jest to do końca zgodne z rozporządzeniem, ale wygląda to na logiczny kompromis między tworzeniem upośledzonych arkuszy, a rozporządzeniem. I jest też logiczne - przecież treści, które teraz zostały usunięte z III etapu maturzyści uczyli się w czasach przedcovidowych. Ścisłe trzymanie się rozporządzenia prowadzi też do dziwnych sytuacji, np. z 3 etapu wyrzucono pojęcia związane z okręgami, takie jak: cięciwa, średnica, promień. Ale nie ma tego w wymaganiach dla 4 etapu, czyli od maturzysty nie można wymagać, żeby wiedział co to średnica okręgu? Bez sensu.
Zadanie z kątem między ścianami z II matury może faktycznie bardziej wystaje niż powinno, ale akurat w przypadku arkuszy rozszerzonych, nie uważam tego za wielki problem. Przecież i tak rozwiązują je uczniowie, którzy celują w bardzo dobry wynik na maturze.
- supergolonka
- Moderator
- Posty: 1869
- Rejestracja: 06 mar 2008, 10:53
- Otrzymane podziękowania: 29 razy
- Płeć:
- Kontakt:
-
- Witam na forum
- Posty: 5
- Rejestracja: 20 wrz 2020, 16:43
- Podziękowania: 1 raz
- Płeć:
Re: II próbna matura 2021 z zadania.info
Dzień dobry, czy w zadaniu z trapezem długość |HB| wynosi na pewno 9x?
- eresh
- Guru
- Posty: 16825
- Rejestracja: 04 cze 2012, 13:41
- Podziękowania: 6 razy
- Otrzymane podziękowania: 10384 razy
- Płeć:
Re: II próbna matura 2021 z zadania.info
raczej \(7x\)wieszocochodzi pisze: ↑07 mar 2021, 16:46 Dzień dobry, czy w zadaniu z trapezem długość |HB| wynosi na pewno 9x?
Podziękuj osobie, która rozwiązała Ci zadanie klikając na ikonkę
Re: II próbna matura 2021 z zadania.info
Witam,
Drodzy autorzy zadań!
Dlaczego tak mało zadań dowodowych? W obu arkuszach tylko 1 z algebry, zero zadań z dowodów geometrycznych...
Czy to taka strategia, że w maju nie będzie dowodów geometrycznych za 2 pkt - więc i wy także nie umieszczacie ich ?
Drodzy autorzy zadań!
Dlaczego tak mało zadań dowodowych? W obu arkuszach tylko 1 z algebry, zero zadań z dowodów geometrycznych...
Czy to taka strategia, że w maju nie będzie dowodów geometrycznych za 2 pkt - więc i wy także nie umieszczacie ich ?
- Jerry
- Expert
- Posty: 3776
- Rejestracja: 18 maja 2009, 09:23
- Podziękowania: 52 razy
- Otrzymane podziękowania: 2044 razy
Re: II próbna matura 2021 z zadania.info
Zadanie 15. z rozszerzenia - bez pochodnej:
Dla \(x\in (0;3)\) mamy, z nierówności między średnimi,
\(\frac{x+x+(6-2x)}{3}\ge\sqrt[3]{x\cdot x\cdot(6-2x)}\) i równość zachodzi dla \(x=x=6-2x\)
co jest równoważne kolejno
\(8\ge x^2(6-2x)\\
576\ge 72x^2(6-2x)\\
24\ge\sqrt{72x^2(6-2x)}\)
\(P(x)\le 24\) i równość zachodzi dla \(x=2\)
Pozdrawiam
Dla \(x\in (0;3)\) mamy, z nierówności między średnimi,
\(\frac{x+x+(6-2x)}{3}\ge\sqrt[3]{x\cdot x\cdot(6-2x)}\) i równość zachodzi dla \(x=x=6-2x\)
co jest równoważne kolejno
\(8\ge x^2(6-2x)\\
576\ge 72x^2(6-2x)\\
24\ge\sqrt{72x^2(6-2x)}\)
\(P(x)\le 24\) i równość zachodzi dla \(x=2\)
Pozdrawiam