Pytanie dotyczące zmiany kafelków z siatki na kafelki z siatki szesnastkowej

Figury płaskie i przestrzenne, układ współrzędnych.
Otrzymałeś(aś) rozwiązanie do zamieszczonego zadania? - podziękuj autorowi rozwiązania! Kliknij
albstaten
Witam na forum
Witam na forum
Posty: 1
Rejestracja: 01 lip 2022, 08:20
Płeć:

Pytanie dotyczące zmiany kafelków z siatki na kafelki z siatki szesnastkowej

Post autor: albstaten »

Pracuję nad małym projektem gry osobistej opartej na przekształceniu. Dla kontekstu jest to odmiana szachów. Chcę móc przekonwertować tablicę z kafelków w pudełku na kafelki w formacie hex.

Staram się zminimalizować ruch pionów na planszy, kiedy przechodzę z jednej płytki na drugą.

Nieco bardziej formalny sposób opisania tego: chcę przekonwertować kafelki z pudełkiem o długości boku L na kafelki szesnastkowe z kafelkami hexowymi o długości boku H. Każde pudełko w kafelkach z pudełkiem zostanie przekonwertowane na określony hex w kafelkach szesnastkowych . Niech D(L,H,i) będzie funkcją zwracającą odległość, o jaką środek i-tego pola musi się przesunąć, aby dotrzeć do środka i-tego pola Hex.

Biorąc pod uwagę L chcę wartość H, która minimalizuje sumę od i=1 do i=VeryLargeFiniteNumber D(L,H,i).

Biorąc pod uwagę, że kafelki nie wyznaczają mapy 1-1, nie wygląda na to, że możesz zmniejszyć ruch dla wszystkich pionów na planszy. Z testów wydaje się, że dla wartości L wynoszącej 90 pikseli, wartość H wynosząca około 70 pikseli wydaje się być słodkim punktem. Co wskazuje na H~=L*0,8.

Jakakolwiek pomoc w tej zagadce byłaby bardzo mile widziana.
ODPOWIEDZ