Strona 1 z 1
Fizyka studia, zadania
: 13 gru 2020, 21:28
autor: yaniiprodigy
Witam, jest ktoś w stanie mi pomóc z tymi zadaniami? Z góry dzięki!
1)Liczba Macha samolotu lecącego na wysokości 7500 metrów wynosi 1,50, a prędkość dźwięku wynosi v = 343 m/s. Jak daleko od nieruchomego obserwatora będzie znajdował się samolot, gdy usłyszy on uderzenie dźwiękowe?
2)Monetę o masie 2,5 g naładowano ładunkiem −2 ⋅ 10−9 C.
a. Ile dodatkowych elektronów znalazło się na monecie?
b. O ile procent te dodatkowe elektrony zmieniły masę monety?
3)Dipol elektryczny, którego moment elektryczny ma wartość p, a oś ma długość l znajduje się w próżni. Oblicz natężenie pola elektrostatycznego w środkowym punkcie osi dipola.
Re: Fizyka studia, zadania
: 14 gru 2020, 09:51
autor: korki_fizyka
I to są zadania na poziomie studiów? żartujesz
ciekawe jakich?
ad.2
\(n =\frac{q}{e} = 1,25\cdot 10^{10}\)
Re: Fizyka studia, zadania
: 14 gru 2020, 15:18
autor: yaniiprodigy
korki_fizyka pisze: ↑14 gru 2020, 09:51
I to są zadania na poziomie studiów? żartujesz
ciekawe jakich?
ad.2
\(n =\frac{q}{e} = 1,25\cdot 10^{10}\)
No ja miałem tylko fizykę przez 1 rok w technikum, więc te zadania są dla mnie wyzwaniem tak szczerze hah
Dzięki za rozwiązanie!
Re: Fizyka studia, zadania
: 14 gru 2020, 17:24
autor: panb
yaniiprodigy pisze: ↑13 gru 2020, 21:28
Witam, jest ktoś w stanie mi pomóc z tymi zadaniami? Z góry dzięki!
2)Monetę o masie 2,5 g naładowano ładunkiem −2 ⋅ 10−9 C.
b. O ile procent te dodatkowe elektrony zmieniły masę monety?
\(n=1,25\cdot 10^{10}\) - tyle elektronów "przysiadło" na monecie
1 elektron ma malutką masę ale zawsze jakąś:
\(m_e=9,1\cdot 10^{-31}kg\)
Wszystkie elektrony mają masę
\(1,25\cdot 10^{10}\cdot 9,1\cdot 10^{-31}kg= 11,375\cdot 10^{-21}kg=1,14\cdot 10^{-20}kg=1,14\cdot 10^{-17}g\)
Teraz procent:
\[ \frac{1,14\cdot 10^{-17}}{2,5}\cdot 100\%\approx0,5\cdot10^{-15}\%= 0,000\,000\,000\,000\,000\,5\%\]
Re: Fizyka studia, zadania
: 14 gru 2020, 19:00
autor: korki_fizyka
panb pisze: ↑14 gru 2020, 17:24
yaniiprodigy pisze: ↑13 gru 2020, 21:28
Witam, jest ktoś w stanie mi pomóc z tymi zadaniami? Z góry dzięki!
2)Monetę o masie 2,5 g naładowano ładunkiem −2 ⋅ 10−9 C.
b. O ile procent te dodatkowe elektrony zmieniły masę monety?
\(n=1,25\cdot 10^{10}\) - tyle elektronów "przysiadło" na monecie
1 elektron ma malutką masę ale zawsze jakąś:
\(m_e=9,1\cdot 10^{-31}kg\)
Wszystkie elektrony mają masę
\(1,25\cdot 10^{10}\cdot 9,1\cdot 10^{-31}kg= 11,375\cdot 10^{-21}kg=1,14\cdot 10^{-20}kg=1,14\cdot 10^{-17}g\)
Teraz procent:
\[ \frac{1,14\cdot 10^{-17}}{2,5}\cdot 100\%\approx0,5\cdot10^{-15}\%= 0,000\,000\,000\,000\,000\,5\%\]
Zadanie jest wyjątkowo głupie, bo nawet milionowe częsci procenta nie wystarczają
ale słyszałem o "uczelniach", które pastwią sie w ten sposób nad płacącymi niemały haracz studentami.
Btw.nie rozumiem jak można iść (i dostać się?) na kierunek techniczny bez znajomości podstaw matematyki i fizyki?!