Strona 1 z 1

Fizyka studia, zadania

: 13 gru 2020, 21:28
autor: yaniiprodigy
Witam, jest ktoś w stanie mi pomóc z tymi zadaniami? Z góry dzięki!

1)Liczba Macha samolotu lecącego na wysokości 7500 metrów wynosi 1,50, a prędkość dźwięku wynosi v = 343 m/s. ⁠Jak daleko od nieruchomego obserwatora będzie znajdował się samolot, gdy usłyszy on uderzenie dźwiękowe?


2)Monetę o masie 2,5 g⁠ naładowano ładunkiem −2 ⋅ 10−9 C⁠.
a. Ile dodatkowych elektronów znalazło się na monecie?
b. O ile procent te dodatkowe elektrony zmieniły masę monety?

3)Dipol elektryczny, którego moment elektryczny ma wartość p, a oś ma długość l znajduje się w próżni. Oblicz natężenie pola elektrostatycznego w środkowym punkcie osi dipola.

Re: Fizyka studia, zadania

: 14 gru 2020, 09:51
autor: korki_fizyka
I to są zadania na poziomie studiów? żartujesz :D ciekawe jakich?
ad.2 \(n =\frac{q}{e} = 1,25\cdot 10^{10}\)

Re: Fizyka studia, zadania

: 14 gru 2020, 15:18
autor: yaniiprodigy
korki_fizyka pisze: 14 gru 2020, 09:51 I to są zadania na poziomie studiów? żartujesz :D ciekawe jakich?
ad.2 \(n =\frac{q}{e} = 1,25\cdot 10^{10}\)
No ja miałem tylko fizykę przez 1 rok w technikum, więc te zadania są dla mnie wyzwaniem tak szczerze hah :D
Dzięki za rozwiązanie!

Re: Fizyka studia, zadania

: 14 gru 2020, 17:24
autor: panb
yaniiprodigy pisze: 13 gru 2020, 21:28 Witam, jest ktoś w stanie mi pomóc z tymi zadaniami? Z góry dzięki!

2)Monetę o masie 2,5 g⁠ naładowano ładunkiem −2 ⋅ 10−9 C⁠.
b. O ile procent te dodatkowe elektrony zmieniły masę monety?
\(n=1,25\cdot 10^{10}\) - tyle elektronów "przysiadło" na monecie
1 elektron ma malutką masę ale zawsze jakąś: \(m_e=9,1\cdot 10^{-31}kg\)
Wszystkie elektrony mają masę \(1,25\cdot 10^{10}\cdot 9,1\cdot 10^{-31}kg= 11,375\cdot 10^{-21}kg=1,14\cdot 10^{-20}kg=1,14\cdot 10^{-17}g\)
Teraz procent:
\[ \frac{1,14\cdot 10^{-17}}{2,5}\cdot 100\%\approx0,5\cdot10^{-15}\%= 0,000\,000\,000\,000\,000\,5\%\]

Re: Fizyka studia, zadania

: 14 gru 2020, 19:00
autor: korki_fizyka
panb pisze: 14 gru 2020, 17:24
yaniiprodigy pisze: 13 gru 2020, 21:28 Witam, jest ktoś w stanie mi pomóc z tymi zadaniami? Z góry dzięki!

2)Monetę o masie 2,5 g⁠ naładowano ładunkiem −2 ⋅ 10−9 C⁠.
b. O ile procent te dodatkowe elektrony zmieniły masę monety?
\(n=1,25\cdot 10^{10}\) - tyle elektronów "przysiadło" na monecie
1 elektron ma malutką masę ale zawsze jakąś: \(m_e=9,1\cdot 10^{-31}kg\)
Wszystkie elektrony mają masę \(1,25\cdot 10^{10}\cdot 9,1\cdot 10^{-31}kg= 11,375\cdot 10^{-21}kg=1,14\cdot 10^{-20}kg=1,14\cdot 10^{-17}g\)
Teraz procent:
\[ \frac{1,14\cdot 10^{-17}}{2,5}\cdot 100\%\approx0,5\cdot10^{-15}\%= 0,000\,000\,000\,000\,000\,5\%\]
Zadanie jest wyjątkowo głupie, bo nawet milionowe częsci procenta nie wystarczają ;)
ale słyszałem o "uczelniach", które pastwią sie w ten sposób nad płacącymi niemały haracz studentami.
Btw.nie rozumiem jak można iść (i dostać się?) na kierunek techniczny bez znajomości podstaw matematyki i fizyki?!