Strona 1 z 1

Zadanie nietypowe czy typowe (metodyka nauczania matematyki)

: 11 cze 2020, 13:01
autor: Ka21
Zadanie:
1. Określ typ zadania.
2. Jeżeli jest ono poprawne rozwiąż je, jeżeli jest niepoprawne popraw i rozwiąż poprawione zadanie.

Treść zadania:
Jeden robotnik potrzebuje 50 godzin na wykopanie studni. Gdyby do kopania tej studni zatrudnić nie jednego lecz 10 robotników, to w jakim czasie wykopaliby taką studnię?

Według mnie odpowiedź na 1 polecenie to:
Zadanie nietypowe ze względu na strukturę informacji, z wynikiem niemożliwym życiowo.

Tylko teraz w jaki sposób je poprawić by było dobrze? :(

Re: Zadanie nietypowe czy typowe (metodyka nauczania matematyki)

: 11 cze 2020, 18:57
autor: grdv10
Wynik jest niemożliwy życiowo, bo jeśli zatrudnimy 10 robotników, to i tak nie wejdą do studni aby ją kopać. W efekcie w wykopie zmieści się maksymalnie dwóch i nieważne ilu będzie się przypatrywać, studnia zostanie wykopana za 25 godzin. :)

Ale nie rozumiem czemu struktura informacji jest nietypowa. Zadanie ma sens matematyczny. Jeśli np. mamy 50 ramp, przy których stoi 50 tirów, a pracownik rozładuje tira w godzinę, to 10 pracowników rozładuje 50 tirów w 5 godzin. I zadanie jest życiowe, bo realia są możliwe do realizacji - pracownicy nie będą wchodzili sobie w drogę.