Analiza marginalna
: 02 lis 2019, 22:28
Witam, mam problem jak z owym zadankiem:
Dana jest funkcja ceny sprzedaży podręczników: \(P = 150 - Q\), gdzie \(Q\) oznacza roczną liczbę sprzedanych egzemplarzy (w tysiącach). Dla wydawcy koszt produkcji i dostarczenia książki na rynek wynosi około \(40\) dol. plus \(10\) dol. tytułem honorarium autorskiego. Ponadto wydatki na reklamę i promocję książki wynoszą około \(10\) dol. na jeden sprzedany egzemplarz.
a. Określ optymalną wielkość nakładu tego podręcznika i jego cenę, zapewniającą wydawcy maksymalny zysk.
b. Przypuśćmy, że konkurencyjny wydawca podobnego podręcznika podniósł cenę swej książki o 15 dol. Jedną z możliwych opcji dla naszego wydawcy jest podniesienie dokładnie o tę samą kwotę ceny własnej książki w celu utrzymania dotychczasowego poziomu sprzedaży. Czy opowiedziałbyś się za taką podwyższą? Uzasadnij.
c. Aby zaoszczędzić na kosztach stałych, wydawca zamierza zlecić drukowanie swoich podręczników drukarni zewnętrznej. Wydawca spodziewa się, że koszt druku jednego egzemplarza książki będzie ocenie nieco wyższy niż poprzednio. Jak wpłynie to na decyzje dotyczące wielkości nakładu i wysokości ceny, podjęte w punkcie a?
Mam problem na wstępie z określeniem funkcji ceny. Dopiero zaczynam naukę ekonomii. Wg mnie \(C = 60Q\). \(40\) dol. za dostarczenie jednej książki na rynek, do tego \(10\) dol. honorarium, także od jednej książki a także reklama i promocja 10 dol. za jeden egzemplarz.
Czy bardziej: \(C = 50 + 10Q\), jako koszt stały \(50\) dol. dostarczenia na rynek każdej książki, a także \(10\) dol. promocji w zależności od liczby sprzedanych egzemplarzy??
Dana jest funkcja ceny sprzedaży podręczników: \(P = 150 - Q\), gdzie \(Q\) oznacza roczną liczbę sprzedanych egzemplarzy (w tysiącach). Dla wydawcy koszt produkcji i dostarczenia książki na rynek wynosi około \(40\) dol. plus \(10\) dol. tytułem honorarium autorskiego. Ponadto wydatki na reklamę i promocję książki wynoszą około \(10\) dol. na jeden sprzedany egzemplarz.
a. Określ optymalną wielkość nakładu tego podręcznika i jego cenę, zapewniającą wydawcy maksymalny zysk.
b. Przypuśćmy, że konkurencyjny wydawca podobnego podręcznika podniósł cenę swej książki o 15 dol. Jedną z możliwych opcji dla naszego wydawcy jest podniesienie dokładnie o tę samą kwotę ceny własnej książki w celu utrzymania dotychczasowego poziomu sprzedaży. Czy opowiedziałbyś się za taką podwyższą? Uzasadnij.
c. Aby zaoszczędzić na kosztach stałych, wydawca zamierza zlecić drukowanie swoich podręczników drukarni zewnętrznej. Wydawca spodziewa się, że koszt druku jednego egzemplarza książki będzie ocenie nieco wyższy niż poprzednio. Jak wpłynie to na decyzje dotyczące wielkości nakładu i wysokości ceny, podjęte w punkcie a?
Mam problem na wstępie z określeniem funkcji ceny. Dopiero zaczynam naukę ekonomii. Wg mnie \(C = 60Q\). \(40\) dol. za dostarczenie jednej książki na rynek, do tego \(10\) dol. honorarium, także od jednej książki a także reklama i promocja 10 dol. za jeden egzemplarz.
Czy bardziej: \(C = 50 + 10Q\), jako koszt stały \(50\) dol. dostarczenia na rynek każdej książki, a także \(10\) dol. promocji w zależności od liczby sprzedanych egzemplarzy??