Witam, mam problem jak z owym zadankiem:
Dana jest funkcja ceny sprzedaży podręczników: \(P = 150 - Q\), gdzie \(Q\) oznacza roczną liczbę sprzedanych egzemplarzy (w tysiącach). Dla wydawcy koszt produkcji i dostarczenia książki na rynek wynosi około \(40\) dol. plus \(10\) dol. tytułem honorarium autorskiego. Ponadto wydatki na reklamę i promocję książki wynoszą około \(10\) dol. na jeden sprzedany egzemplarz.
a. Określ optymalną wielkość nakładu tego podręcznika i jego cenę, zapewniającą wydawcy maksymalny zysk.
b. Przypuśćmy, że konkurencyjny wydawca podobnego podręcznika podniósł cenę swej książki o 15 dol. Jedną z możliwych opcji dla naszego wydawcy jest podniesienie dokładnie o tę samą kwotę ceny własnej książki w celu utrzymania dotychczasowego poziomu sprzedaży. Czy opowiedziałbyś się za taką podwyższą? Uzasadnij.
c. Aby zaoszczędzić na kosztach stałych, wydawca zamierza zlecić drukowanie swoich podręczników drukarni zewnętrznej. Wydawca spodziewa się, że koszt druku jednego egzemplarza książki będzie ocenie nieco wyższy niż poprzednio. Jak wpłynie to na decyzje dotyczące wielkości nakładu i wysokości ceny, podjęte w punkcie a?
Mam problem na wstępie z określeniem funkcji ceny. Dopiero zaczynam naukę ekonomii. Wg mnie \(C = 60Q\). \(40\) dol. za dostarczenie jednej książki na rynek, do tego \(10\) dol. honorarium, także od jednej książki a także reklama i promocja 10 dol. za jeden egzemplarz.
Czy bardziej: \(C = 50 + 10Q\), jako koszt stały \(50\) dol. dostarczenia na rynek każdej książki, a także \(10\) dol. promocji w zależności od liczby sprzedanych egzemplarzy??
Analiza marginalna
Otrzymałeś(aś) rozwiązanie do zamieszczonego zadania? - podziękuj autorowi rozwiązania! Kliknij
-
- Dopiero zaczynam
- Posty: 24
- Rejestracja: 10 lut 2011, 23:15
- Otrzymane podziękowania: 3 razy
- Płeć:
- Kontakt:
Re: Analiza marginalna
Funkcja ceny jest podana: P = 150 - Q. Trzeba wyprowadzić wzór funkcji kosztów całkowitych.
Funkcja kosztów całkowitych: TC = 40 * Q + 10 * Q + 10 *Q = 60 *Q
40 + 10 = 50 dolarów to koszt ponoszony od każdej sztuki, a więc jest to koszt zmienny - zależny od wielkości produkcji i sprzedaży.
Mamy więc szczególny przypadek, kiedy nie ma kosztów stałych.
Na moim filmie na YT omawiam przykład takiej maksymalizacji zysku całkowitego. Podaję link: https://youtu.be/c9YX7vVs6lo
Funkcja kosztów całkowitych: TC = 40 * Q + 10 * Q + 10 *Q = 60 *Q
40 + 10 = 50 dolarów to koszt ponoszony od każdej sztuki, a więc jest to koszt zmienny - zależny od wielkości produkcji i sprzedaży.
Mamy więc szczególny przypadek, kiedy nie ma kosztów stałych.
Na moim filmie na YT omawiam przykład takiej maksymalizacji zysku całkowitego. Podaję link: https://youtu.be/c9YX7vVs6lo
Re: Analiza marginalna
Ok, jeżeli chodzi o wynik w a) to wyszło mi:
a) \(Q = 45\) , \(\pi = 2025\) , \(C = 2700 \)
b) wydaje mi się, że gdyby koszt został podniesiony o 15 dol. (\(C=75Q\)) to wydawca straciłby na tym, ponieważ przy takim wzroście ceny, zysk spadłby do 1406,25. Jednocześnie mając niższe ceny zachęciłoby to klientów to kupna u niego? Jako konkurencja doskonała?
c) Tutaj nie wiem jak się za to zabrać. Zmyliły mnie te "koszty stałe", których nie ma w \(TC\)
Dziękuję za szybką odp.
a) \(Q = 45\) , \(\pi = 2025\) , \(C = 2700 \)
b) wydaje mi się, że gdyby koszt został podniesiony o 15 dol. (\(C=75Q\)) to wydawca straciłby na tym, ponieważ przy takim wzroście ceny, zysk spadłby do 1406,25. Jednocześnie mając niższe ceny zachęciłoby to klientów to kupna u niego? Jako konkurencja doskonała?
c) Tutaj nie wiem jak się za to zabrać. Zmyliły mnie te "koszty stałe", których nie ma w \(TC\)
Dziękuję za szybką odp.
-
- Witam na forum
- Posty: 1
- Rejestracja: 28 paź 2023, 18:10
Re: Analiza marginalna
Cześć,
właśnie walczę z tym zadaniem i czy możesz podać jak rozwiązałeś/łas całość zadania?
właśnie walczę z tym zadaniem i czy możesz podać jak rozwiązałeś/łas całość zadania?
-
- Stały bywalec
- Posty: 373
- Rejestracja: 31 maja 2019, 19:32
- Podziękowania: 346 razy
- Otrzymane podziękowania: 95 razy
Re: Analiza marginalna
Rynku nie da precyzyjnie opisać za pom ocą jakiś równiań, najważniejsza jest promocja.