Moim zdaniem to zależy od samego pomysłu i co chcesz dzięki niemu osiągnąć.
Jeśli realizacja pomysłu pozwoli na dość łatwe stworzenie innowacyjnego produktu, którym zainteresowany będzie przeciętny konsument, to możesz zorganizować tzw. crowdfunding. Polega to na tym, że ludzie wpłacają niewielkie kwoty w zamian za obietnicę otrzymania gotowego produktu za pewien czas. Jest wiele platform ułatwiających zbiórki, np.:
https://www.kickstarter.com/
https://polakpotrafi.pl/
Jeśli Twój pomysł ma potencjał biznesowy, lecz nie chcesz sama rozwijać produktu albo byłby to produkt niszowy, to możesz spróbować zainteresować swoim pomysłem firmy z branży. Jeśli pokażesz, że dzięki Twojemu pomysłowi ich firma może wprowadzić innowację lub ulepszyć swoje produkty, to mogą być zainteresowani dofinansowaniem Twoich badań, o ile będziesz wiarygodna.
Natomiast jeśli Twój pomysł jest czysto naukowy i bardziej interesuje Cię np. publikacja w czasopismie naukowym niż komercjalizacja, to pozostaje kontakt z jakąś instytucją badawczą. Znajdź profesora w Polsce lub za granicą, który zajmuje się pokrewną tematyką. Uniwersytety dostają tzw. granty od instytucji rządowych, europejskich lub od prywatnych firm na prowadzenie interesujących badań. Jeśli Twój pomysł będzie pozytywnie zaopiniowany, to istnieje szansa, że dostaniesz pieniądze na badania (pod warunkiem, że zwiążesz się z tą instytucją, np. zatrudnisz się w niej lub otworzysz przewód doktorski).