I próbna matura 2010 z zadania.info - podstawa
Otrzymałeś(aś) rozwiązanie do zamieszczonego zadania? - podziękuj autorowi rozwiązania! Kliknij
-
- Moderator
- Posty: 1869
- Rejestracja: 06 mar 2008, 11:53
- Otrzymane podziękowania: 29 razy
- Płeć:
I próbna matura 2010 z zadania.info - podstawa
Właśnie zamieściliśmy arkusze I próbnej matury.
http://www.zadania.info/n/7697549
Do jutra (7 marca) do godz. 16 wszystkie posty na temat zadań i rozwiązań zadań z tych arkuszy będą usuwane.
Jeżeli macie wątpliwości co do poprawności treści zadań to piszcie na
supergolonkaMALPAzadania.info
W międzyczasie możecie natomiast podać swój orientacyjny wynik w powyższej ankiecie.
Ten temat poświęcony jest poziomowi podstawowemu!
Temat poziomu rozszerzonego
http://www.zadania.info/n/7697549
Do jutra (7 marca) do godz. 16 wszystkie posty na temat zadań i rozwiązań zadań z tych arkuszy będą usuwane.
Jeżeli macie wątpliwości co do poprawności treści zadań to piszcie na
supergolonkaMALPAzadania.info
W międzyczasie możecie natomiast podać swój orientacyjny wynik w powyższej ankiecie.
Ten temat poświęcony jest poziomowi podstawowemu!
Temat poziomu rozszerzonego
-
- Dopiero zaczynam
- Posty: 23
- Rejestracja: 31 sty 2010, 19:55
-
- Rozkręcam się
- Posty: 78
- Rejestracja: 28 lis 2009, 12:49
-
- Witam na forum
- Posty: 1
- Rejestracja: 22 lis 2009, 15:58
-
- Rozkręcam się
- Posty: 78
- Rejestracja: 28 lis 2009, 12:49
Racja, porównajcie tą mature z tą co była w listopadzie z CKE to niebo a ziemia A i tak "tylko" 76% maturzystów zdało - Więc co było gdyby taka była w maju?
Powiem tak gdyby nie te zadania ABCD to niektore zadania kwalifikowały by się na poziom rozsz. Zresztą jak tak powierzchownie przeglądałem ten rakusz to w jednym zadaniu w zamknietym trzeba bylo skorzystac z wzoru zlogaryrmu ze liczba a do potegi logab=b - co taką właściwość moge się załozyć ze 90% maturzystów z poziomu podstawowego nie zna ! Na rozszerzonej jak najbardziej mogłoby być
Myśle, że osoby które zdają poziom rozsz nie będę miały problemy z tą maturą, lecz na szarych podstawowych myślę ze jest ona nie do osciągnięcią
Takie moje zdanie.
Sam na dniach wezme sięi napisze ta maturę i się sprawdzę
Powiem tak gdyby nie te zadania ABCD to niektore zadania kwalifikowały by się na poziom rozsz. Zresztą jak tak powierzchownie przeglądałem ten rakusz to w jednym zadaniu w zamknietym trzeba bylo skorzystac z wzoru zlogaryrmu ze liczba a do potegi logab=b - co taką właściwość moge się załozyć ze 90% maturzystów z poziomu podstawowego nie zna ! Na rozszerzonej jak najbardziej mogłoby być
Myśle, że osoby które zdają poziom rozsz nie będę miały problemy z tą maturą, lecz na szarych podstawowych myślę ze jest ona nie do osciągnięcią
Takie moje zdanie.
Sam na dniach wezme sięi napisze ta maturę i się sprawdzę
-
- Moderator
- Posty: 1869
- Rejestracja: 06 mar 2008, 11:53
- Otrzymane podziękowania: 29 razy
- Płeć:
Rzeczywiście były.Svanar pisze:Znalazłem błąd.... w zadaniu 16 z profilu podstawowego odpowiedz A i C jest taka sama
Pewnie tak by było, ale te matury mają was dobrze przygotować do prawdziwej matury, a nie być jej kopią.szakal007 pisze:Jeżeli taka matura byłaby w maju, to stawiam że półowa, ba nawet więcej niż półowa Polskich maturzystów by nie zdała
No aż tak to nie - nie ma wielu pojęć zarezerwowanych dla poziomu rozszerzonego.carck3r pisze:Poziom trudności jak rozszerzona rok temu na maturze .
Pamiętajcie, że są małe szanse, aby najsłabsi uczniowie marnowali sobotę albo niedzielę na rozwiązywanie zadań z matematyki - i właśnie dlatego są słabi. Faktycznie, dla najsłabszych te matury będą za trudne. Ale oni powinni zacząć od studiowania matur dostępnych w dziale Matura 2010 albo matur z generatoraszakal007 pisze:Racja, porównajcie tą mature z tą co była w listopadzie z CKE to niebo a ziemia A i tak "tylko" 76% maturzystów zdało - Więc co było gdyby taka była w maju?
Wzór, o którym mówisz to definicja logarytmu i jak najbardziej obowiązuje on na poziomie podstawowym.szakal007 pisze: Zresztą jak tak powierzchownie przeglądałem ten rakusz to w jednym zadaniu w zamknietym trzeba bylo skorzystac z wzoru zlogaryrmu ze liczba a do potegi logab=b - co taką właściwość moge się załozyć ze 90% maturzystów z poziomu podstawowego nie zna ! Na rozszerzonej jak najbardziej mogłoby być
-
- Moderator
- Posty: 1869
- Rejestracja: 06 mar 2008, 11:53
- Otrzymane podziękowania: 29 razy
- Płeć:
Jeszcze o poziomie trudności. Ta dyskusja wraca co rok i wielokrotnie już o tym pisaliśmy, zobaczcie tu
http://forum.zadania.info/viewtopic.php ... 4&start=45
albo tu
http://forum.zadania.info/viewtopic.php ... 9634#p9634
Nasze zestawy są skierowane do osób, które na maturze chcą uzyskać dobry wynik, a nie tylko ją zaliczyć. Takie osoby muszą rozwiązywać trudne zadania, bo właśnie z nimi będą mieli problem na prawdziwej maturze.
Pamiętajcie, że maturę podstawową piszą wszyscy i musi ona być tak ułożona, żeby się nie okazało, że wszyscy lepsi uczniowie (powiedzmy ci zdający rozszerzenie) mają 95%. Dlatego na poziomie podstawowym też będą trudne zadania, i to trudne nawet dla bardzo dobrych maturzystów. Inna sprawa, że będzie też mnóstwo łatwych zadań tak, aby ktoś kto nie jest analfabetą mógł uzbierać te 30%. Wielu nauczycieli eksperymentowało dając do rozwiązania próbne matury CKE gimnazjalistom i lepsi gimnazjaliści nie mają problemów z uzbieraniem 30%.
Podsumowując, nasze matury są i będą trudniejsze od majowej, ale to jest najlepszy sposób na dobre przygotowanie się do prawdziwej matury.
http://forum.zadania.info/viewtopic.php ... 4&start=45
albo tu
http://forum.zadania.info/viewtopic.php ... 9634#p9634
Nasze zestawy są skierowane do osób, które na maturze chcą uzyskać dobry wynik, a nie tylko ją zaliczyć. Takie osoby muszą rozwiązywać trudne zadania, bo właśnie z nimi będą mieli problem na prawdziwej maturze.
Pamiętajcie, że maturę podstawową piszą wszyscy i musi ona być tak ułożona, żeby się nie okazało, że wszyscy lepsi uczniowie (powiedzmy ci zdający rozszerzenie) mają 95%. Dlatego na poziomie podstawowym też będą trudne zadania, i to trudne nawet dla bardzo dobrych maturzystów. Inna sprawa, że będzie też mnóstwo łatwych zadań tak, aby ktoś kto nie jest analfabetą mógł uzbierać te 30%. Wielu nauczycieli eksperymentowało dając do rozwiązania próbne matury CKE gimnazjalistom i lepsi gimnazjaliści nie mają problemów z uzbieraniem 30%.
Podsumowując, nasze matury są i będą trudniejsze od majowej, ale to jest najlepszy sposób na dobre przygotowanie się do prawdziwej matury.
-
- Moderator
- Posty: 1869
- Rejestracja: 06 mar 2008, 11:53
- Otrzymane podziękowania: 29 razy
- Płeć:
Rozwiązania
Zamieściliśmy właśnie
rozwiązania zadań na poziomie podstawowym
Niestety nie udało się uniknąć kilku błędów, co wiele osób zauważyło:
- w zadaniu 3 było błędnie podane 287,5% zamiast 187,5%
- w zadaniu 16 były dwie identyczne odpowiedzi
- w zadaniu 19 zabrakło informacji o tym, że n jest liczbą naturalną
Jeżeli jeszcze coś zobaczycie to dajcie znać na adres
supergolonkaMALPAzadania.info
rozwiązania zadań na poziomie podstawowym
Niestety nie udało się uniknąć kilku błędów, co wiele osób zauważyło:
- w zadaniu 3 było błędnie podane 287,5% zamiast 187,5%
- w zadaniu 16 były dwie identyczne odpowiedzi
- w zadaniu 19 zabrakło informacji o tym, że n jest liczbą naturalną
Jeżeli jeszcze coś zobaczycie to dajcie znać na adres
supergolonkaMALPAzadania.info
-
- Dopiero zaczynam
- Posty: 23
- Rejestracja: 31 sty 2010, 19:55
-
- Stały bywalec
- Posty: 275
- Rejestracja: 27 sty 2010, 00:22
- Podziękowania: 1 raz
- Otrzymane podziękowania: 4 razy
Nie bardzo rozumiem Twoje rozumowanie "od murów do ziemi pocisk spadał 1s" a potem mówisz, że od górnego pułapu spadał 2,5 s ? Nie wiem też po co Ci tu stała grawitacji "g". Przecież to zadnie z matematyki i raczej nie trzeba korzystać tu z wzorów fizycznych (chociaż jak najbardziej można ) Rzuciłem okiem na to zadanko i ja to widzę tak:
PS
Co do rozwiązania z wykorzystaniem g, to dobrze obliczyłaś, że z maksymalnej wysokości pocisk spada 2,5 s, tylko dalej gdzieś zrobiłaś błąd. Wzór na maksymalną wysokość w rzucie ukośnym to \(h_{max}= \frac{gt_s^2}{2}\) gdzie \(t_s\) to czas spadania. Podstawiając czas 2,5 s oraz g=10 m/s otrzymamy:
\(h_{max}= \frac{10 \cdot 6,25}{2}=31,25\)
Czyli po 4 sekundach wartość funkcji wynosi = -20 m. Więc wniosek z tego taki, że armata znajduje się 20 metrów nad ziemią. Potem policzyłem wartość funkcji w jej wierzchołku, czyli dla \(p= \frac{-15}{-10}=1,5\) wartość ta wynosi : \(11,25\)m. Następnie dodałem do tych 20 m i otrzymałem wynik : 31,25m. Nie wiem czy jest to zgodnie z odp, bo nie mam do nich dostępu, ale ja tak to widzę.Wysokość (w metrach), na jaką wzniósł się pocisk (względem poziomu armaty) po upływie t
sekund od momentu wystrzelenia opisuje funkcja \(h(t)=-5t^2 + 15t\), gdzie t ∈ <0, 4>
PS
Co do rozwiązania z wykorzystaniem g, to dobrze obliczyłaś, że z maksymalnej wysokości pocisk spada 2,5 s, tylko dalej gdzieś zrobiłaś błąd. Wzór na maksymalną wysokość w rzucie ukośnym to \(h_{max}= \frac{gt_s^2}{2}\) gdzie \(t_s\) to czas spadania. Podstawiając czas 2,5 s oraz g=10 m/s otrzymamy:
\(h_{max}= \frac{10 \cdot 6,25}{2}=31,25\)
-
- Witam na forum
- Posty: 1
- Rejestracja: 13 mar 2010, 10:29