Strona 1 z 1

Opisywanie na maturze

: 24 kwie 2016, 22:36
autor: malusinskii
Witam, nurtuje mnie jeszcze jedna kwestia czy na maturze trzeba dużo pisać - nei chodzi mi o zadania na dowodzenie ( chodzi mi o zadania z rozszerzenia) - przykład zadanie z prawdopodobieńśtwa w kluczu mam opisane tak - dodam zdjęcia poniżej klucza i mojego wykonania? Czy dostałbym za to zadanie max pkt? Piszą w schemacie oceniania różne rzeczy aczkolwiek czasu na maturze nie ma żeby tak to wszystko opisywać ... chyba ważne jest to że umiem zadanie zrobić a nie opisać??? Chyba że się mylę? Przecież widać że wiem co liczę - rozumiem opisywać że trókąty podobne i etc... Chyba żę to jest tylko wytłumaczenie i na maturze można tak pisać krótko? Zamieszczam klucz i moje rozwiązanie? Jak myślicie dostałbym 4 pkt?
Obrazek

Obrazek

: 24 kwie 2016, 22:40
autor: malusinskii
Tutaj fragment z klucza, najbardziej nurtuje mnie to pod 2pkt . Czy ktoś może mnie wtajemniczyć jak to odczytywać te klucze wgl? Niestety nie mam możliwości zapytania nauczyciela :/

Obrazek

: 24 kwie 2016, 23:21
autor: Galen
Za całość masz 3 punkty.
Podajesz \(\Omega\) ,a to jest zbiór wszystkich zdarzeń elementarnych (nie liczba tych zdarzeń)
a powinno być \(| \Omega |\) ,bo to jest liczba wszystkich możliwych wyników doświadczenia losowego.

: 24 kwie 2016, 23:39
autor: malusinskii
uh błąd na szybkiego przepisywałem to co tam nabazgrałem, a jak by było normalnie moc zbioru ? to by były 4 pkt? nie musze opisywać tego tak jak w kluczu? większość zadan jest opisywana nie wiadomo jak a ja po prostu umie je zrobić, czasem coś opisze co i jak, ale przecież zbytnio na maturze nie bedzie na to czasu...

: 24 kwie 2016, 23:44
autor: malusinskii
bo nurtuje mnie ta kwestia szczególnie przy ostrosłupach i tam innych zadaniach normalnie wypracowania. A ja sobie rozwiązuje po kolei nic się z "kosmosu" nie bierze, czy musze przedstawić słownie swój tok rozumowania w takich zadaniach? Oczywiście zapisuje że np dwa trójkąty są podobne i w dowodach też piszę o co mnie proszą i głównie tam dużo pisze a reszte zadań głównie robię i wynik jeśli wyjdzie dobry a nie z kosmosu i z logicznej metody to bedzie full pkt ew -1 pkt za błąd taki jak z omęgą/ obliczeniowy?? Z góry dziękuję za odpowiedź

: 24 kwie 2016, 23:46
autor: malusinskii
dla przykładu - jest że wszystkie krawędzie boczne ostrosłupa są równe i ostrosłup trójkątny to czy moge od razu dla przykładu liczyć sobię R podstawy i np wysokość z pitagorasa czy muszę opisać że skoro są równe krawędzie boczne to spodek wysokosci jest w miejscu okregu opisanego i etc etc ? Czy po prostu mogę sobie liczyć?

: 25 kwie 2016, 15:29
autor: Galen
W zadaniach geometrycznych pisze się...
Np.W trójkącie prostokątnym MKL...
lub
z tw.sinusów w trójkącie PQS...
lub
z podobieństwa trójkątów (kkk) mam...
lub
z równości krawędzi bocznych ostrosłupa wynika,że spodek wysokości jest środkiem okręgu opisanego na podstawie...
Dobrze jest trójkaty wyjmować z bryły oznaczając je tymi samymi literami...to ułatwia widzenie...

: 25 kwie 2016, 15:56
autor: malusinskii
no ja właśnie wycinam jakby trójkąt z bryły szczególnie przy przekrojach. Kurczę to trzeba opisywać to co robię że korzystam z twierdzenia sinusów? Ehh to nie ułatwia sprawy, po co opisywać coś co widać że robię :/

: 25 kwie 2016, 15:58
autor: malusinskii
Nie jest tak że każde logiczne rozwiązanie uzyska max pkt? Przecież to widać po obliczeniach czy też po samych działaniach z czego się korzysta i wgl, po co to opisywać bezsens totalny :/

: 25 kwie 2016, 16:26
autor: malusinskii
i w sumie chce żeby mi tylko uznali na maturze mój sposób myślenia czy rozwiązywania, z matematyką nie chce mieć nic już wspólnego potrzebna jest mi tylko do rekrutacji na medycyne, więc te 75-80% by się przydało. Zadania głównie umiem rozwiązać tylko właśnie ten zapis mnie nurtuje czy moga mi poucinać, chociaż w tym kluczu to opis chyba bardziej żeby ludzie zrozumieli co zczego, dorwałem jakieś rozwiązania zadań to nie ma takich opisów przecież tam nie ma miejsca na to żeby tak szaleć

: 25 kwie 2016, 19:34
autor: Galen
Jeśli zapisy będą przejrzyste i czytelne,to nie stracisz na punktacji.
Egzaminator też człowiek i musi z Twoich zapisów odczytać tok rozumowania.
Jedynie w zadaniach zamkniętych nie jest to ważne.