Analiza regresji

Otrzymałeś(aś) rozwiązanie do zamieszczonego zadania? - podziękuj autorowi rozwiązania! Kliknij
awerd
Witam na forum
Witam na forum
Posty: 2
Rejestracja: 13 sty 2014, 23:35
Płeć:

Analiza regresji

Post autor: awerd »

Witam mam problem ze zrozumieniem zależności w poniższym zadaniu. Dokładniej chodzi mi o te wszystkie interakcje i związki - kiedy występują a kiedy nie, dla jakich wartości itp. Jeśli ktoś ma jakieś linki do materiałów objaśniających najlepiej dokładnie od podstaw jak to zrozumieć będę bardzo wdzięczny za zamieszczenie.
Dodam że na studiach korzystamy z książki napisanej przez prowadzących Statystyka od teorii do praktyki a jest ona napisana w wyjątkowo beznadziejny sposób.

ADAM badał wpływ stresu na wynik egzaminacyjny.
Grupa 1 była stresowana (mieli wyobrażać sobie porażkę), grupa 2 była relaksowana (mieli wyobrażać sobie sukces).
Poza tym Adam mierzył sumienność za pomocą kwestionariusza ( zmienna Sim wyższy wynik, tym wyższa sumienność) i prosił o podanie liczby opuszczonych wykładów (zmienna N im wyższy wynik, tym większa liczba nie obecności). Adam przeprowadził 2 analizy regresji wyników egzaminacyjnych. W pierwszej analizie regresji (MODEL 1) wprowadził 3 predyktory: poziom stresu ( zmienna G: 1 grupa stresowana, 2 grupa relaksowana ), sumienność (S) i liczbę opuszczonych wykładów (N). W drugiej analizie (MODEL 2) do listy predyktorów włączył interakcję manipulacji stresem (zmienna G) i liczby nieobecności. Wyniki obu analiz przedstawione są w tabeli poniżej
Obrazek
II.
Tekst z lukami do testu 7.
ADAM badał wpływ stresu na wynik egzaminacyjny.
Grupa 1 była stresowana (mieli wyobrażać sobie porażkę), grupa 2 była relaksowana (mieli wyobrażać sobie sukces). Poza tym Adam mierzył sumienność za pomocą kwestionariusza (zmienna S im wyższy wynik, tym wyższa sumienność) i prosił o podanie liczby opuszczonych wykładów ( zmienna N im wyższy wynik, tym większa liczba nieobecności). Adam przeprowadził 2 analizy regresji wyników egzaminacyjnych. W pierwszej analizie regresji (MODEL 1) wprowadził 3 predyktory: poziom stresu ( zmienna G: 1 grupa stresowana, 2 grupa relaksowana), sumienność (S) i liczbę opuszczonych wykładów (N).
W drugiej analizie (MODEL 2) do listy predyktorów włączył interakcję manipulacji stresem (zmienna G) i liczby nieobecności. Wyniki obu analiz przedstawione są w tabeli poniżej: Na rysunku poniżej znajduje się graficzna interpretacja interakcji Grupa Nieobecności (na osi OX N nieobecności oznacza jedno odchylenie poniżej średniej; D nieobecności oznacza jedno odchylenie powyżej średniej).

Na podstawie przeprowadzonych analiz Adam stwierdził, że
1. Zmienna N (liczba nieobecności) jest===L1===predyktorem wyniku egzaminacyjnego.
2.===L2===powiedzieć, że im większa liczba nieobecności, tym gorszy wynik na egzaminie.
3. Zmienna G ( grupa ) jest===L3 ===predyktorem wyniku egzaminacyjnego.
4.===L4 ===powiedzieć, że grupa stresowana zrobiła na egzaminie więcej błędów niż grupa relaksowana
5. Zmienna S (sumienność) jest===L5 ===predyktorem wyniku egzaminacyjnego.
6. Interakcja G X N jest===L6 ===predyktorem wyniku egzaminacyjnego.
7.===L7===powiedzieć, że związek między liczbą nieobecności a wynikiem egzaminacyjnym jest słabszy w grupie stresowanej niż relaksowanej.
8. Wprowadzenie do modelu interakcji predyktorów===L8 ===procent wyjaśnianej zmienności wyniku egzaminacyjnego
9. Można powiedzieć, że manipulacja eksperymentalna jest===L9 ===związku liczby nieobecności z wynikiem egzaminacyjnym.
10. W grupie===L10 ===, im więcej nieobecności, tym gorszy wynik egzaminacyjny
ODPOWIEDZ