No tak ale jakieś punkty chba dostanę?jak nie dostane 5 pkt to pewnie ze 3czachur pisze:.czachur pisze:Uwierz, że chyba nikt tu nie wie jakie będą dokładnie kryteria oceny, więc ciężko powiedzieć. Jednakże ja to zadanie liczyłem podobnie, przynajmniej pierwszą część. Też gdzieś tam już w zapisach miałem po drodze, że 13 dzień to ten, w którym liczba monet jest najmniejsza, bo potem ciąg sobie rośnie.. Ale wolałem to jeszcze zapisać dodatkowo, żeby pozostawić mniej wątpliwości. Możliwe, że to, co masz będzie wystarczające. W przykładowych rozwiązaniach na onecie też nie wyznaczali tego z funkcji kwadratowej. Myślę, że w schemacie będzie, albo jak nie będzie, to dopiszą, kilka możliwych sposobów podejścia do zadania. Ale to tylko moje przypuszczenia
Matura MAJ 2009 Matematyka
Otrzymałeś(aś) rozwiązanie do zamieszczonego zadania? - podziękuj autorowi rozwiązania! Kliknij
- supergolonka
- Moderator
- Posty: 1865
- Rejestracja: 06 mar 2008, 10:53
- Otrzymane podziękowania: 29 razy
- Płeć:
- Kontakt:
No cóż... Matura rozszerzona była moim zdaniem na takim poziomie na jakim powinna być - ani za prosta ani za trudna. Liczę na ponad 70%. Nie zrobiłem zadania ze skarbcem, więc tu już jestem 10% w plecy. W zadaniu z dwoma okręgami jedyne co zrobiłem to wyznaczyłem odległości między środkami okręgów a wierzchołkiem kąta prostego (r*pierwistek z 2i R*pierwistek z 2) więc być może za to będzie jeden punkt. Resztę mam dobrze, ale mogę jeszcze stracić coś punktów. Punkt mogę stracić przez swoją głupotę bo w ostatnim zadaniu rysunek zrobiłem ołówkiem i tak zostawiłem... I jeszcze w zadaniu z prawdopodobieństwa odpowiedź sformuowałem tak: "Kule czarne są 2, a kule białych jest 6 lub kula czarna jest 1 a kul białych jest 3" Myślicie, że uznadzą mi taką odpowiedź? Bo niby miało być: "Kul jest 4 lub 8" i w sumie na jedno wychodzi, ale może sie trafić wredny egzaminator, który uzna to za dwie różne odpowiedzi. Troche inaczej niż w odpowiedziach zamieszczonych na tej stronie zrobiłem też zadanie na dowodzenie (to, gdzie były liczby Ai B), ale myślę że mój sposób też był prawidłowy.
Pozdrowienia dla wszystkich maturzystów.
Pozdrowienia dla wszystkich maturzystów.
Ostatnio zmieniony 15 maja 2009, 16:24 przez Bubs97, łącznie zmieniany 1 raz.
Pol=> a tak trudno było napisać "oblicz x i różnicę ciągu"?? Skoro przedmiot ścisły to i polecenia powinny być ścisłe. Jeśli jest zadanie z geometrii to można dać polecenie "oblicz to i to" i niech rozwiązujący sam do tego dochodzi jak tylko chce. Ale tu?? Mogli by chociaż napisać coś w stylu "ciąg z niewiadomą x", a ja po prostu potraktowałem ten x jako wartość daną i uznałem, że nie trzeba go obliczać skoro o to nie proszą. Moim zdaniem polecenie powinno być bardziej szczegółowo napisane, zwłaszcza, że to było zadanie w stylu 0 pkt albo 6...
Możecie mieć pretensje tylko do siebie.
Ja też na początku zapisałem to w formie x-3/x+3, ale po chwili zauważyłem, że coś tu nie gra. Pokminiłem, pokminiłem i wpadłem na to, że tego x-a jednak trzeba wyliczyć i powinienem mieć 6pkt za to zadanie. Rozumiem, że stres robi swoje itd. ale wystarczyło się chwilkę zastanowić i każdy by wpadł na pomysł.
Ja też na początku zapisałem to w formie x-3/x+3, ale po chwili zauważyłem, że coś tu nie gra. Pokminiłem, pokminiłem i wpadłem na to, że tego x-a jednak trzeba wyliczyć i powinienem mieć 6pkt za to zadanie. Rozumiem, że stres robi swoje itd. ale wystarczyło się chwilkę zastanowić i każdy by wpadł na pomysł.
okręgi
No to ja mam takie pytanko, odnośnie zadania z promieniami okręgów
Przeglądałem już parę serwisów, na żadnym nie znalazłem takiego sposobu na udowodnienie tego, jak ja zrobiłem, co Wy o tym myślicie
Od środka większego okręgu, do środka mniejszego poprowadziłem odcinek ( dlugość R+r), powstawał tam trójkącik prostokątny ,równoramienny( przeciwprostokątna R+r, przysprostokątne R-r),mamy więc kąt 45 stopni, sinus 45 stopni to pierw2/2, i sinus ten to był (R-r)do (R+r) (jeśli dobrze pamiętam), i z tego elegancko wychodził żądany stosunek
Przeglądałem już parę serwisów, na żadnym nie znalazłem takiego sposobu na udowodnienie tego, jak ja zrobiłem, co Wy o tym myślicie
Od środka większego okręgu, do środka mniejszego poprowadziłem odcinek ( dlugość R+r), powstawał tam trójkącik prostokątny ,równoramienny( przeciwprostokątna R+r, przysprostokątne R-r),mamy więc kąt 45 stopni, sinus 45 stopni to pierw2/2, i sinus ten to był (R-r)do (R+r) (jeśli dobrze pamiętam), i z tego elegancko wychodził żądany stosunek