Matura MAJ 2009 Matematyka

O wszystkim, co jest związane z maturą, linki do zadań, komentarze i inne przemyślenia.
Otrzymałeś(aś) rozwiązanie do zamieszczonego zadania? - podziękuj autorowi rozwiązania! Kliknij
witia1990
Witam na forum
Witam na forum
Posty: 2
Rejestracja: 15 maja 2009, 08:10

Post autor: witia1990 »

czachur pisze:
czachur pisze:Uwierz, że chyba nikt tu nie wie jakie będą dokładnie kryteria oceny, więc ciężko powiedzieć. :wink: Jednakże ja to zadanie liczyłem podobnie, przynajmniej pierwszą część. Też gdzieś tam już w zapisach miałem po drodze, że 13 dzień to ten, w którym liczba monet jest najmniejsza, bo potem ciąg sobie rośnie.. Ale wolałem to jeszcze zapisać dodatkowo, żeby pozostawić mniej wątpliwości. Możliwe, że to, co masz będzie wystarczające. W przykładowych rozwiązaniach na onecie też nie wyznaczali tego z funkcji kwadratowej. Myślę, że w schemacie będzie, albo jak nie będzie, to dopiszą, kilka możliwych sposobów podejścia do zadania. Ale to tylko moje przypuszczenia
.
No tak ale jakieś punkty chba dostanę?jak nie dostane 5 pkt to pewnie ze 3
flx
Witam na forum
Witam na forum
Posty: 9
Rejestracja: 09 kwie 2009, 23:01

Post autor: flx »

mam pytanie, jeśli w zadaniu z logarytmem ( w wyniku stresu ) pominąłem założenie 2cosx>0 to dużo mogę stracić punktów?
Awatar użytkownika
supergolonka
Moderator
Moderator
Posty: 1865
Rejestracja: 06 mar 2008, 10:53
Otrzymane podziękowania: 29 razy
Płeć:
Kontakt:

Post autor: supergolonka »

A napisałeś, że pomijasz z powodu stresu?

A tak serio, to nikt Ci nie powie ile dokładnie punktów stracisz. Trzeba poczekać na klucze, które pewnie nie będą dostępne dużo szybciej niż wyniki.
wjmm
Witam na forum
Witam na forum
Posty: 4
Rejestracja: 05 maja 2009, 10:32

Post autor: wjmm »

Moim zdaniem odpowiedz na 7 zadanie q=x-3/x+3 powinna być uznawana i punktowana, ponieważ jest prawidłowa. Nie napisali, aby liczyć x, ja np. potraktowałem ten x jako wartość daną. Podałem im wartość q, a jak znają x to niech sobie policzą.:P
anetka10
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 318
Rejestracja: 06 mar 2008, 18:39

Post autor: anetka10 »

miejmy nadzieje, kazdy punkt jest bardzo wazny...

a mam jeszcze pytank, gdzies czytalam ze jak zrobi sie na maturze blad, a dalej liczy ok to przyznaja punkty...

to jak podstawilam za q wyrazenie x-3/x+3 i wzory na sume stosowalam, to nie powinni dac jakis punktow za metode?
Bubs97
Witam na forum
Witam na forum
Posty: 1
Rejestracja: 20 kwie 2009, 15:18

Post autor: Bubs97 »

No cóż... Matura rozszerzona była moim zdaniem na takim poziomie na jakim powinna być - ani za prosta ani za trudna. Liczę na ponad 70%. Nie zrobiłem zadania ze skarbcem, więc tu już jestem 10% w plecy. W zadaniu z dwoma okręgami jedyne co zrobiłem to wyznaczyłem odległości między środkami okręgów a wierzchołkiem kąta prostego (r*pierwistek z 2i R*pierwistek z 2) więc być może za to będzie jeden punkt. Resztę mam dobrze, ale mogę jeszcze stracić coś punktów. Punkt mogę stracić przez swoją głupotę bo w ostatnim zadaniu rysunek zrobiłem ołówkiem i tak zostawiłem... I jeszcze w zadaniu z prawdopodobieństwa odpowiedź sformuowałem tak: "Kule czarne są 2, a kule białych jest 6 lub kula czarna jest 1 a kul białych jest 3" Myślicie, że uznadzą mi taką odpowiedź? Bo niby miało być: "Kul jest 4 lub 8" i w sumie na jedno wychodzi, ale może sie trafić wredny egzaminator, który uzna to za dwie różne odpowiedzi. Troche inaczej niż w odpowiedziach zamieszczonych na tej stronie zrobiłem też zadanie na dowodzenie (to, gdzie były liczby Ai B), ale myślę że mój sposób też był prawidłowy.
Pozdrowienia dla wszystkich maturzystów.
Ostatnio zmieniony 15 maja 2009, 16:24 przez Bubs97, łącznie zmieniany 1 raz.
Pol
Moderator
Moderator
Posty: 1026
Rejestracja: 01 gru 2008, 10:00
Lokalizacja: Częstochowa
Otrzymane podziękowania: 137 razy
Płeć:

Post autor: Pol »

nie do końca q=(x-3)/(x+3) jest poprawne, po pierwsze powinno być q=(x+3)/(x-3), a po drugie, dla takiego q nie zachodzi równość: (x+3) * q = 6x+2 (nie jest tożsamością), dlatego trzeba ją rozwiązać i wtedy wyznaczyć q
anetka10
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 318
Rejestracja: 06 mar 2008, 18:39

Post autor: anetka10 »

Bubs, z tego co piszesz to bedziesz mial napewno ponad 80% :)
wjmm
Witam na forum
Witam na forum
Posty: 4
Rejestracja: 05 maja 2009, 10:32

Post autor: wjmm »

Pol=> a tak trudno było napisać "oblicz x i różnicę ciągu"?? Skoro przedmiot ścisły to i polecenia powinny być ścisłe. Jeśli jest zadanie z geometrii to można dać polecenie "oblicz to i to" i niech rozwiązujący sam do tego dochodzi jak tylko chce. Ale tu?? Mogli by chociaż napisać coś w stylu "ciąg z niewiadomą x", a ja po prostu potraktowałem ten x jako wartość daną i uznałem, że nie trzeba go obliczać skoro o to nie proszą. Moim zdaniem polecenie powinno być bardziej szczegółowo napisane, zwłaszcza, że to było zadanie w stylu 0 pkt albo 6...
Awatar użytkownika
Fl3t05
Dopiero zaczynam
Dopiero zaczynam
Posty: 15
Rejestracja: 15 mar 2009, 18:08

Post autor: Fl3t05 »

Możecie mieć pretensje tylko do siebie.
Ja też na początku zapisałem to w formie x-3/x+3, ale po chwili zauważyłem, że coś tu nie gra. Pokminiłem, pokminiłem i wpadłem na to, że tego x-a jednak trzeba wyliczyć i powinienem mieć 6pkt za to zadanie. Rozumiem, że stres robi swoje itd. ale wystarczyło się chwilkę zastanowić i każdy by wpadł na pomysł.
pp3088
Witam na forum
Witam na forum
Posty: 7
Rejestracja: 10 maja 2009, 12:29

Post autor: pp3088 »

Bałwany z CKE mają rok na przygotowanie matur, zawsze muszą być jakieś błędy, zawsze. Ja akurat się domyśliłem, ale macie racje zadanie źle napisane, skarbiec zresztą też. Nie martwcie się, mało słyszę wyników powyżej 90(tu chyba czachor - co było oczywiste ; ) i może jeszcze z 2 osoby).
goqz
Witam na forum
Witam na forum
Posty: 3
Rejestracja: 17 mar 2009, 23:16

Post autor: goqz »

to ja też się pochwalę ;D chyba 98% :D
silgur
Witam na forum
Witam na forum
Posty: 2
Rejestracja: 07 kwie 2009, 18:09

okręgi

Post autor: silgur »

No to ja mam takie pytanko, odnośnie zadania z promieniami okręgów

Przeglądałem już parę serwisów, na żadnym nie znalazłem takiego sposobu na udowodnienie tego, jak ja zrobiłem, co Wy o tym myślicie

Od środka większego okręgu, do środka mniejszego poprowadziłem odcinek ( dlugość R+r), powstawał tam trójkącik prostokątny ,równoramienny( przeciwprostokątna R+r, przysprostokątne R-r),mamy więc kąt 45 stopni, sinus 45 stopni to pierw2/2, i sinus ten to był (R-r)do (R+r) (jeśli dobrze pamiętam), i z tego elegancko wychodził żądany stosunek
pp3088
Witam na forum
Witam na forum
Posty: 7
Rejestracja: 10 maja 2009, 12:29

Post autor: pp3088 »

Wynik jest dobry, sposób zgodny z logiką matematyczną. Na moje maks powinien byc : )
Jacket90
Witam na forum
Witam na forum
Posty: 6
Rejestracja: 14 kwie 2009, 23:43

Post autor: Jacket90 »

dużo imprezowaliscie przez liceum? :DD
ODPOWIEDZ