No i po maturze

O wszystkim, co jest związane z maturą, linki do zadań, komentarze i inne przemyślenia.
Otrzymałeś(aś) rozwiązanie do zamieszczonego zadania? - podziękuj autorowi rozwiązania! Kliknij
johan
Witam na forum
Witam na forum
Posty: 1
Rejestracja: 14 maja 2008, 16:47

Post autor: johan »

Mam takie wątpliwości co do ostatniego zadania z poziomu rozszerzonegoi. Moim zdaniem bok AD moze mieć dwie długości. Jedną jest oczywiście
4,2.
Ale może być również przypadek, że punkt D możemy sobie obrać w miejscu punktu
B. Oba odcinki CD jak i CB będa miały taką samą długość jak wynika z treści
zadania. Punkt D bedzie znajdował się na odcinku AB, więc wszystko ok. Wtedy
bok AD miał bedzie 15cm.
Ja obliczyłem dwie długości, mogłby mi ktoś wytłumaczyć dlaczego druga
odpowiedź jest niepoprawna? Z góry dzięki za pomoc.
Coyote
Dopiero zaczynam
Dopiero zaczynam
Posty: 14
Rejestracja: 27 kwie 2008, 20:37

Post autor: Coyote »

Oczywiście że jest poprawna. To oni mają lukę, bo zakładają, że punkty BCD tworzą trójkąt. Nie rozpatrzyli przypadku, kiedy te punkty są współliniowe, czyli punkt D jest na punkcie B. Także nie ma się co martwić, najprawdopodobniej poprawią to.
Ostatnio zmieniony 14 maja 2008, 17:02 przez Coyote, łącznie zmieniany 1 raz.
katia
Dopiero zaczynam
Dopiero zaczynam
Posty: 21
Rejestracja: 09 maja 2008, 18:43

Post autor: katia »

czyli myslicie
jak sie rozpatrzylo tylko jeden przypadek to nie bedzie za to max pktow;>?
Awatar użytkownika
supergolonka
Moderator
Moderator
Posty: 1869
Rejestracja: 06 mar 2008, 11:53
Otrzymane podziękowania: 29 razy
Płeć:

Post autor: supergolonka »

katia pisze:czyli myslicie
jak sie rozpatrzylo tylko jeden przypadek to nie bedzie za to max pktow;>?
Moim zadaniem nie mają innego wyjścia.
Awatar użytkownika
supergolonka
Moderator
Moderator
Posty: 1869
Rejestracja: 06 mar 2008, 11:53
Otrzymane podziękowania: 29 razy
Płeć:

Post autor: supergolonka »

matóżysta pisze:j/snufkin_

Kilka dni z zadaniami z zadania.info dały mi naprawdę dużo.

Co do I zadania:
Jeśli od razu napisałem, że wielomian jest w postaci W(x)=(x+6)(x+5)(x+3) (nie uwzględniłem a) i za chwilę pokazałem, że dzieje się tak dlatego, że W(90)=0, a w dalszej części zadania wszystko wyszło ok, to wpadnie chociaż 1 pkt?

Oczywiście pytam czysto teoretycznie :)
Jeżeli zgadłeś wzór, to należy jeszcze uzasadnić, że jest to jedyny możliwy wzór. Dla mnie to jest kawałek zadania, ale na pewno nie jest ono kompletne.
Awatar użytkownika
supergolonka
Moderator
Moderator
Posty: 1869
Rejestracja: 06 mar 2008, 11:53
Otrzymane podziękowania: 29 razy
Płeć:

Post autor: supergolonka »

longer pisze:wybrałem 3 miejsca zerowe oraz podany punkt (0,90)
Dla mnie to jest poprawne rozwiązanie, choć trochę to zależy od tego jak to napisałeś - powinieneś jakoś zasygnalizować dlaczego bierzesz 4 punkty a nie np. 3 albo 12 - gdybyś napisał, że wielomian stopnia 3 jest wyznaczony przez 4 punkty, to to by było w pełni poprawne rozwiązanie (oczywiście modulo założenie, że f też jest stopnia 3).
Coyote
Dopiero zaczynam
Dopiero zaczynam
Posty: 14
Rejestracja: 27 kwie 2008, 20:37

Post autor: Coyote »

Oj tam panikujecie :P skoro był wykres narysowany, to nie ma nieskończenie wiele rozwiązań, bo tylko jedna funkcja ma dokładnie taki sam wykres :P a skoro oni kazali udowodnić, że -f(-x) = g(x), to oczywiste jest, że f(x) jest 3 stopnia.
Coyote
Dopiero zaczynam
Dopiero zaczynam
Posty: 14
Rejestracja: 27 kwie 2008, 20:37

Post autor: Coyote »

Tak BTW o jakich wpadkach z próbną maturą mówicie ? Jakiś link ?
snufkin_
Rozkręcam się
Rozkręcam się
Posty: 65
Rejestracja: 27 mar 2008, 14:00

Post autor: snufkin_ »

CKE i tak nic nie zmieni będa uparcie stali przy swoim... klucza z polskiego nie chca ruszyć... a poza tym to pierwsze miałem niby dobrze :P wiec niech będzie jak jest :D:D:D:
poolinka
Witam na forum
Witam na forum
Posty: 9
Rejestracja: 12 maja 2008, 09:06

Post autor: poolinka »

w rozwiązaniu zad. 5 jest chyba bład
bo skoro x nie moze byc 0 (bo jest mianownikiem) wiec dlaczego jest ujete w rozwiązaniu?
Awatar użytkownika
supergolonka
Moderator
Moderator
Posty: 1869
Rejestracja: 06 mar 2008, 11:53
Otrzymane podziękowania: 29 razy
Płeć:

Post autor: supergolonka »

Coyote pisze:Oj tam panikujecie :P skoro był wykres narysowany, to nie ma nieskończenie wiele rozwiązań, bo tylko jedna funkcja ma dokładnie taki sam wykres :P a skoro oni kazali udowodnić, że -f(-x) = g(x), to oczywiste jest, że f(x) jest 3 stopnia.
A jak by kazali udowodnić, że f=0, to tez by było oczywiste? Co do tego, że ten wykres ma tylko jedna funkcja, to się nie zgodzę, przy tej grubości linii, dobierając odpowiednio stopień (pewnie wystarczy 7), wykresy obu funkcji będą całkowicie nierozróżnialne (to znaczy będą inne, ale możesz dobrać współczynniki, żeby różnica była mniejsza niż grubość linii).

Takie błędy trzeba tępić. To,że ja tu się cały czas mylę to zupełnie co innego niż pomylić się w egzaminie, który jakoś tam decyduje o losie kilkudziesięciu tysięcy młodych ludzi.

To zadanie jest okrutne, bo najbardziej uderza w tych co nie ulegają schematom. Ja sam się zastanawiam co bym zrobił na maturze, gdybym dostał takie zadanie. Jak pierwszy raz na nie spojrzałem, to od razu zacząłem szukać łatwego kontrprzykładu. Po chwili zdałem sobie sprawę, że to nie takie proste i pomógł mi komputer. Na maturze traciłbym na to cenny czas.
Awatar użytkownika
supergolonka
Moderator
Moderator
Posty: 1869
Rejestracja: 06 mar 2008, 11:53
Otrzymane podziękowania: 29 razy
Płeć:

Post autor: supergolonka »

Coyote pisze:Tak BTW o jakich wpadkach z próbną maturą mówicie ? Jakiś link ?
Chodzi oczywiście o szczegół pod tytułem unieważnienie próbnej matury - nie jest to wpadka?
jesien
Dopiero zaczynam
Dopiero zaczynam
Posty: 22
Rejestracja: 30 kwie 2008, 15:22

Post autor: jesien »

Mam pytanie do zadania z ciągiem:
jak wyrazy zapisałam w postaci a, b=aq, c=aq^2 i podstawiłam do wzoru na średnią arytmetyczna i wyszło mi q=1 czyli ze wszystkie wyrazy są takie same, to jest ok prawda? tak chce sie upewnić...
Zuraw
Dopiero zaczynam
Dopiero zaczynam
Posty: 16
Rejestracja: 23 kwie 2008, 11:10

Post autor: Zuraw »

Zadanie było raczej tendencyjne i można było bez trudu domyśleć... tylko że jak ja zapomnę jednego małego minusa to od razu punkty lecą a tu ktoś sobie pozwala na takie coś.
Z 12 też nie miałem innego pomysłu i napisałem że B i D mogą być współliniowe. Mam nadzieję na jakiś punkcik za to ;)

Golonka, a jak oceniasz to w porównaniu do zeszłorocznej matury ? Bo to chyba większość z nas interesuję. Ja przynajmniej znam progi punktowe z ubiegłego roku na swoją wymarzoną uczelnie i ciekawi mnie jak one mogą się mniej więcej zmienić w tym roku.
poolinka
Witam na forum
Witam na forum
Posty: 9
Rejestracja: 12 maja 2008, 09:06

Post autor: poolinka »

no i co z tym moim pytaniem:( czekam i czekam:( bo nie wiem no;?
nikt mnie nie zauważa;(