No i po maturze

O wszystkim, co jest związane z maturą, linki do zadań, komentarze i inne przemyślenia.
Otrzymałeś(aś) rozwiązanie do zamieszczonego zadania? - podziękuj autorowi rozwiązania! Kliknij
snufkin_
Rozkręcam się
Rozkręcam się
Posty: 65
Rejestracja: 27 mar 2008, 14:00

Post autor: snufkin_ »

pytanko... zadanie nr 7 z tą parabolą .... jeżeli napisałem tylko to co wy w ostatnim akapicie ?:) o tej parabolce to jak?:P moge liczyc chociaz na jeden pkt? oczywiscie zrobilem tez rysunek :P
snufkin_
Rozkręcam się
Rozkręcam się
Posty: 65
Rejestracja: 27 mar 2008, 14:00

Post autor: snufkin_ »

co do ostatniego... ja liczylem to z cosinusów cosalfa +cosinusbeta = 0 .... kąty przy BDC i CDA ich suma jest równa 180 stopni a osinus dla 180 jest równy 0? wyszło 4,2 więc pewnie jest ok
Awatar użytkownika
supergolonka
Moderator
Moderator
Posty: 1869
Rejestracja: 06 mar 2008, 11:53
Otrzymane podziękowania: 29 razy
Płeć:

Post autor: supergolonka »

Co do paraboli, to jeżeli napisałeś o tej kierownicy i ognisku, to za mało. To niewiele ma wspólnego z rozwiązaniem. W zadaniu trzeba wykazać, co tym ogniskiem i kierownicą jest, a że takie są to chyba za mało na rozwiązanie, czy za rysunek będzie jeden punkt, nie wiem.
Awatar użytkownika
supergolonka
Moderator
Moderator
Posty: 1869
Rejestracja: 06 mar 2008, 11:53
Otrzymane podziękowania: 29 razy
Płeć:

Post autor: supergolonka »

snufkin_ pisze:co do ostatniego... ja liczylem to z cosinusów cosalfa +cosinusbeta = 0 .... kąty przy BDC i CDA ich suma jest równa 180 stopni a osinus dla 180 jest równy 0? wyszło 4,2 więc pewnie jest ok
Trochę tego co napisałeś nie rozumiem, ale jeżeli alfa i beta to kąty trójkąta, to suma ich cosinusów nie jest zero. W ogóle oba cosinusy i sinusy są dodatnie, więc tu żadne zera nie mogą wychodzić. Poza tym cos 180=-1, chyba, że Ci chodzi o sinus.
snufkin_
Rozkręcam się
Rozkręcam się
Posty: 65
Rejestracja: 27 mar 2008, 14:00

Post autor: snufkin_ »

kurde ;p wybrałem 2 cosinusy kątów trójkąta i ich sumę przyrównałem do 0... kurde :P to czemu wyszło dobrze;p;p?:D hmmm może tak ze trójkąt ma 180 stopni dojąc kąt prosty zostaje 90... wiec suma cosinusów pozostałych kątów jest równa 90 stopni a cosinus 90 =0... to pasuje.... eh dobra juz nie pytam bo się załamie :P
Ostatnio zmieniony 15 maja 2008, 21:30 przez snufkin_, łącznie zmieniany 1 raz.
krciczek
Witam na forum
Witam na forum
Posty: 2
Rejestracja: 01 maja 2008, 19:21

Post autor: krciczek »

Mam pytanie co do zadania 12. Jezli obierzemy punkt na na przeciwprostokatnej AB to powstaje trojkat ABD ktory jest rownoramienny. Wiec kat ABD jest rowny katowi BDA? I cosinusy tych katow sa takie same?
alternative22
Witam na forum
Witam na forum
Posty: 6
Rejestracja: 28 kwie 2008, 11:26

Post autor: alternative22 »

czy sa gdzies dostepne schematy oceniania a nie przykladowe rozwiazania? (nie tylko z matematyki)
Awatar użytkownika
psikus
Czasem tu bywam
Czasem tu bywam
Posty: 85
Rejestracja: 14 mar 2008, 13:42

Post autor: psikus »

matóżysta pisze:Wg mnie z tych "pierdół" wynika, że jeśli uzasadnia się swój prawidłowy tok rozumowania to otrzymuje się komplet punktów, więc dobrze, że chociaż po fakcie CKE się zrehabilitowało.
Chodzilo mi wlasnie o to ze CKE odwraca kota ogonem i nie umie sie przyznac do bledu
Coyote
Dopiero zaczynam
Dopiero zaczynam
Posty: 14
Rejestracja: 27 kwie 2008, 20:37

Post autor: Coyote »

KURDE NO !!!!!! CZEMU WY W ZADANIU 12 OMINĘLIŚCIE PRZYPADEK, KIEDY B=D.


Przecież to skandal. O pierwszym zadaniu to robicie aferę, a o tym to nawet dla CKE nikt nie powiedział ??
Awatar użytkownika
psikus
Czasem tu bywam
Czasem tu bywam
Posty: 85
Rejestracja: 14 mar 2008, 13:42

Post autor: psikus »

Moim zdaniem CKE po prostu nie chce sie przyznac ze przeoczylo uwzglaednienie w zad.1 inf dotyczacej ze jest to wielomian st.3 (moze w testach dydaktycznych nie bylo tej pomylki). Podobnie w ostatnim zad. wynikl blad (drukarski? przy ukladaniu ostatecznego arkusza?). Powinno byc napisane wyraznie ze B rozne od D. W tej sytuacji pokazujac te rozwiazania jako przykladowe moim zdaniem po prostu sie osmieszyli. A propos na fizyce rozszerzonej rowniez byly polecenia co najmniej dziwnie sformuowane i nie do konca jasnie. Stad widac ze jest to juz stala praktyka CKE za ktora my czasami musimy placic ogromna cene :(
Ostatnio zmieniony 16 maja 2008, 08:40 przez psikus, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
supergolonka
Moderator
Moderator
Posty: 1869
Rejestracja: 06 mar 2008, 11:53
Otrzymane podziękowania: 29 razy
Płeć:

Post autor: supergolonka »

krciczek pisze:Mam pytanie co do zadania 12. Jezli obierzemy punkt na na przeciwprostokatnej AB to powstaje trojkat ABD ktory jest rownoramienny. Wiec kat ABD jest rowny katowi BDA? I cosinusy tych katow sa takie same?
Coś tu jest pokręcone z literkami, bo A,B,D leżą na jednej prostej. Ale jeżeli chodzi Ci o kąty ABC i CDB, to są równe.
Awatar użytkownika
supergolonka
Moderator
Moderator
Posty: 1869
Rejestracja: 06 mar 2008, 11:53
Otrzymane podziękowania: 29 razy
Płeć:

Post autor: supergolonka »

alternative22 pisze:czy sa gdzies dostepne schematy oceniania a nie przykladowe rozwiazania? (nie tylko z matematyki)
Moim zadaniem nie ma i ze względu na ilość różnych błędów (nie tylko z matematyki), to nic dziwnego - muszą je do tych błędów dopasować.
Awatar użytkownika
supergolonka
Moderator
Moderator
Posty: 1869
Rejestracja: 06 mar 2008, 11:53
Otrzymane podziękowania: 29 razy
Płeć:

Post autor: supergolonka »

Coyote pisze:KURDE NO !!!!!! CZEMU WY W ZADANIU 12 OMINĘLIŚCIE PRZYPADEK, KIEDY B=D.
Przecież to skandal. O pierwszym zadaniu to robicie aferę, a o tym to nawet dla CKE nikt nie powiedział ??
Też trochę minie to dziwi, że nikt o tym zadaniu nie pisze. Pozornie sytuacja jest tu prostsza, bo zadanie jest niby OK, tylko rozwiązanie podali niekompletne. To można skorygować przy ocenianiu, chociaż pytanie brzmi czy będą dawać maksa za jedną odpowiedź czy za dwie? I czy na przykład sama odpowiedź AD=15 to też MAX? Pewnie zrobią tak, że prawidłowa to AD=21/5, a czy ktoś podał czy nie podał AD=15 nie będą brali pod uwagę. Oczywiście matematycznie to jest bez sensu, bo odpowiedź AD=15 wcale nie jest gorsza od AD=21/5, ale tu nie chodzi o matematykę, tylko o pomiar dydaktyczny.
alternative22
Witam na forum
Witam na forum
Posty: 6
Rejestracja: 28 kwie 2008, 11:26

Post autor: alternative22 »

supergolonka pisze:Moim zadaniem nie ma i ze względu na ilość różnych błędów (nie tylko z matematyki), to nic dziwnego - muszą je do tych błędów dopasować.
tak, ale nauczyciele musza miec jakies klucze zeby mogli na podstawie czegos sprawdzac te prace..
owielebny
Witam na forum
Witam na forum
Posty: 6
Rejestracja: 15 maja 2008, 23:02

Post autor: owielebny »

Według mnie panowie z CKE w rozwiązaniu zadania nr 12 ośmieszyli się jeszcze bardziej niż przy układaniu polecenia do zadania nr 1. Otóż sama niby "wzorcowa" metoda podana w kluczu do zadania 12go jest NIEPOPRAWNA, gdyż nie uwzględnia jednego rozwiązania, jakim jest |AD|=15. Pomijam fakt, że trzeba być nieźle niewyćwiczonym rachunkowo żeby nie zauważyć prostoty wyznaczenia cosinusa któregokolwiek z kątów ostrych tego trójkąta, a następnie obliczenia szukanych z twierdzenia cosinusów, gdzie jak byk wychodzą DWA poprawne rozwiązania. Wstyd i hańba dla tego, który układał te klucz, gdyż zrobił z siebie totalnego amatora, od którego lepsi okazali sie tegoroczni maturzyści, którzy poradzili sobie z tym zadaniem(tzn. podali dwa prawidłowe rozwiązania). CKE żeby było fair powinno zmienić klucz i maksymalnie punktować tylko poprawne rozwiązanie, tzn. |AD|=4,2 lub |AD|=15. Ci co mają tylko jeden wynik, powinni mieć odjęte punkty, gdyż w przeciwnym razie oznaczałoby to, że CKE maksymalnie punktuje ŹLE lub niekompletnie rozwiązane zadanie. Wstyd, wstyd i jeszcze raz wstyd!
Ostatnio zmieniony 16 maja 2008, 17:35 przez owielebny, łącznie zmieniany 1 raz.