Dobiegają końca prace nad 'Kreatorem zestawów' dlatego zapraszamy Was do testowania nowej usługi. Informacje i linki znajdziecie tu:
http://www.zadania.info/n/4037902
Na razie Kreator jest w fazie testów, więc wciąż mogą być błędy - dajcie znać jak jakieś znajdziecie.
System tymczasowo jest umieszczony na bardzo słabym serwerze testowym, więc arkusze generują się bardzo wolno (czasem nawet ponad minutę). Na początku przyszłego roku system zostanie przeniesiony na porządny serwer i wtedy Kreator zostanie udostępniony publicznie. Arkusze bez kratek i linii generują się krócej, co jest tymczasowym rozwiązaniem.
Jak zwykle będziemy Wam bardzo wdzięczni za wszelkie uwagi - piszcie czego brakuje, co nie działa lub co działa źle.
Kreator zestawów
Otrzymałeś(aś) rozwiązanie do zamieszczonego zadania? - podziękuj autorowi rozwiązania! Kliknij
-
- Moderator
- Posty: 1869
- Rejestracja: 06 mar 2008, 11:53
- Otrzymane podziękowania: 29 razy
- Płeć:
-
- Moderator
- Posty: 1869
- Rejestracja: 06 mar 2008, 11:53
- Otrzymane podziękowania: 29 razy
- Płeć:
-
- Rozkręcam się
- Posty: 43
- Rejestracja: 01 maja 2010, 19:08
A propos kreatora zestawów.
Bardzo przydatną tu opcją byłoby tworzenie czegoś w rodzaju własnych banków zadań.
Jaki ma sens tworzenie sprawdzianu w obecnym narzędziu? Żaden. To tylko sugestia dla uczniów, że aby dostać 5 należy przerobić wszystkie zadania z publicznej bazy, co więcej nie każdemu odpowiada tutejszy podział na działy.
Warto przy tym zastanowić się nad nową klasyfikacją zadań w dwustopniowej klasyfikacji POZIOM PODSTAWOWY/ROZSZERZONY oraz Zadanie łatwe/typowe/umiarkowane/trudniejsze/konkursowe.
Przy tak stworzonej bazie powinno się umożliwić automatyczne generowanie (losowanie) zestawów zadań poprzez określenie po ile zadań z określonych kategorii miałby zawierać zestaw.
Bardzo przydatną tu opcją byłoby tworzenie czegoś w rodzaju własnych banków zadań.
Jaki ma sens tworzenie sprawdzianu w obecnym narzędziu? Żaden. To tylko sugestia dla uczniów, że aby dostać 5 należy przerobić wszystkie zadania z publicznej bazy, co więcej nie każdemu odpowiada tutejszy podział na działy.
Warto przy tym zastanowić się nad nową klasyfikacją zadań w dwustopniowej klasyfikacji POZIOM PODSTAWOWY/ROZSZERZONY oraz Zadanie łatwe/typowe/umiarkowane/trudniejsze/konkursowe.
Przy tak stworzonej bazie powinno się umożliwić automatyczne generowanie (losowanie) zestawów zadań poprzez określenie po ile zadań z określonych kategorii miałby zawierać zestaw.
-
- Moderator
- Posty: 1869
- Rejestracja: 06 mar 2008, 11:53
- Otrzymane podziękowania: 29 razy
- Płeć:
Jeżeli chodzi o możliwość dodawania własnych zadań to to jest w planach i kiedyś (w bliżej nie określonej przyszłości) się pojawi. Jeżeli natomiast chodzi o możliwość tworzenia własnych banków zadań niedostępnych dla innych, to tego nie będzie - podstawowe założenie serwisu to ogólna dostępność wszystkich zadań.matematyka91 pisze: Bardzo przydatną tu opcją byłoby tworzenie czegoś w rodzaju własnych banków zadań.
Nie widzę tu problemu. Moim zdaniem jeżeli uczeń przerobi wszystkie zadania z bazy to mu się piątka należy. Ja sam często daję uczniom/studentom listy zadań z których będzie ułożony sprawdzian. W końcu przecież o to chodzi, żeby mogli się do niego przygotować. Poza tym jest opcja klonowania zadań, która pozwala nieznacznie zmodyfikować dane w zadaniu.Jaki ma sens tworzenie sprawdzianu w obecnym narzędziu? Żaden. To tylko sugestia dla uczniów, że aby dostać 5 należy przerobić wszystkie zadania z publicznej bazy,
Nie jest doskonały, ale wszystkie inne pomysły miały jeszcze więcej wad.co więcej nie każdemu odpowiada tutejszy podział na działy.
Trudność zadań jest wyświetlana - gwiazdki przy zadaniu. Podział podstawa/rozszerzenie będzie miała sens, jeżeli będzie ostatecznie wiadomo, co te pojęcia oznaczają. Dwa lata temu znaczyły co innego niż dziś, a za dwa lata znowu będą oznaczać co innego. Poza tym jest wiele kontrowersyjnych przypadków - np. zadania, które nie wychodzą poza podstawę, ale są trudniejsze/ciekawsze; takie zadania mogą być wartościowe na obu poziomach, więc jaki jest sens przypisywania im etykietki?Warto przy tym zastanowić się nad nową klasyfikacją zadań w dwustopniowej klasyfikacji POZIOM PODSTAWOWY/ROZSZERZONY oraz Zadanie łatwe/typowe/umiarkowane/trudniejsze/konkursowe.
Brzmi jak propozycja rozszerzenia generatora arkuszy - trzeba będzie pomyśleć.Przy tak stworzonej bazie powinno się umożliwić automatyczne generowanie (losowanie) zestawów zadań poprzez określenie po ile zadań z określonych kategorii miałby zawierać zestaw.
-
- Witam na forum
- Posty: 2
- Rejestracja: 30 lis 2009, 20:41
Przez cały ubiegły rok szkolny przygotowywałam zestawy zadań dla klas maturalnych z zakresu podstawowego i rozszerzonego (uwzględniając gwiazdki przy każdym zadaniu). Kopiowałam zadania, czasami przepisywałm treść. Zabierało mi to bardzo dużo czasu, a teraz drodzy państwo ,w 10 min przygotowałam dwa zestawy powtórzeniowe (zadania zamknięte i otwarte). Świetny pomysł z kreatorem zestwów.
A tak w kwestii ujawniania źródła pobierania zadań. Przecież na lekcjach korzystamy z tóżnych zbiorów zadań, które są dostępne dla uczniów, więc nie widzę problemu z jawnością zadań. Raz w tygodniu przygotowuję krótkie zestawy dla maturzystów i jeżeli każdego tygodnia "niektórzy uczniowie" nauczą się rozwiązać średnio 5 - 7 zadań na sprawdzian i później samodzielnie poprawnie przedstawią to rozwiązanie to pewnie lepiej niż gdyby nic nie robili. Takie "przechytrzanie" nauczyciela ma swoje plusy.
Pozdrawiam wszystkich.
A tak w kwestii ujawniania źródła pobierania zadań. Przecież na lekcjach korzystamy z tóżnych zbiorów zadań, które są dostępne dla uczniów, więc nie widzę problemu z jawnością zadań. Raz w tygodniu przygotowuję krótkie zestawy dla maturzystów i jeżeli każdego tygodnia "niektórzy uczniowie" nauczą się rozwiązać średnio 5 - 7 zadań na sprawdzian i później samodzielnie poprawnie przedstawią to rozwiązanie to pewnie lepiej niż gdyby nic nie robili. Takie "przechytrzanie" nauczyciela ma swoje plusy.
Pozdrawiam wszystkich.
-
- Rozkręcam się
- Posty: 43
- Rejestracja: 01 maja 2010, 19:08
Re:
Czy coś już może wiadomo w tej kwestii?supergolonka pisze:Jeżeli chodzi o możliwość dodawania własnych zadań to to jest w planach i kiedyś (w bliżej nie określonej przyszłości) się pojawi.
Rozumiem taki punkt widzenia, ale jest jeszcze druga strona medalu - matematyka powinna uczyć logicznego myślenia i rozumownia, a nie rozwiązywania wystandaryzowanych typów zadań. Osobiście do tego tematu podchodziłbym ostrożenie - standaryzować można z powodzeniem wymagania na ocene dostateczną, ale ktoś kto ma mieć pięć, powinien umieć rozumować, a nie opanować rozwiązywanie wskazanych w zestawie typów zadań.Nie widzę tu problemu. Moim zdaniem jeżeli uczeń przerobi wszystkie zadania z bazy to mu się piątka należy. Ja sam często daję uczniom/studentom listy zadań z których będzie ułożony sprawdzian. W końcu przecież o to chodzi, żeby mogli się do niego przygotować. Poza tym jest opcja klonowania zadań, która pozwala nieznacznie zmodyfikować dane w zadaniu.
Taka ocena jest bardzo subiektywna.Trudność zadań jest wyświetlana - gwiazdki przy zadaniu.
Te pojęcia są bardzo wyraźnie sprecyzowane. Zmiany były, są i będą - taki jest urok polskiego szkolnictwa. Wbrew pozorom nie tak trudno się w tym połapać.Podział podstawa/rozszerzenie będzie miała sens, jeżeli będzie ostatecznie wiadomo, co te pojęcia oznaczają.
Gdzie tu jest kontrowersja? Trudne zadanie z poziomu podstawowego i tyle.Poza tym jest wiele kontrowersyjnych przypadków - np. zadania, które nie wychodzą poza podstawę, ale są trudniejsze/ciekawsze; takie zadania mogą być wartościowe na obu poziomach, więc jaki jest sens przypisywania im etykietki?
Etykietki mają duże znaczenie - uczeń z rozszerzenia musi opanować zadania z obu poziomów, ten z podstawy już nie. A jest wiele zadań, które nie są "trudne" a jedynie odnoszą się do materiału, którego na podstawie się nie robi. Takie zadania warto oznaczyć etykietką PR.
I być może niejasno się wyraziłem... Nie proponuję zastąpienia trudności przez poziomy. Proponuję jedynie dodatkowe oznaczenie zadań, które są kierowane dla rozszerzenia.
-
- Rozkręcam się
- Posty: 43
- Rejestracja: 01 maja 2010, 19:08
-
- Administrator
- Posty: 243
- Rejestracja: 06 mar 2008, 10:32
- Podziękowania: 1 raz
- Otrzymane podziękowania: 3 razy
- Płeć:
Re: Kreator zestawów
W odpowiedzi na prośby użytkowników dodaliśmy kilka drobnych udogodnień:
- Na liście zestawów wyświetlanych w kreatorze dodaliśmy oznaczenie zestawów, które wymagają regeneracji (czerwona strzałka).
- Dodaliśmy przycisk 'Linki zestawu', który pozwala wyświetlić linki prowadzące do plików zestawu (są to te same informacje, które są wyświetlane na trzeciej stronie edycji zestawu).
- Dodaliśmy możliwość filtrowania zadań wyświetlanych na stronach serwisu zadania.info ze względu na ich poziom trudności oraz ze względu na poziom nauczania (podstawa/rozszerzenie).
-
- Witam na forum
- Posty: 2
- Rejestracja: 29 mar 2010, 19:28
Re: Kreator zestawów
Kreator nie działa, nie mogę dokończyć generowania plików mimo, że mam abonament do września 2022. Od środy bezskutecznie próbuję się z Wami skontaktować!
-
- Fachowiec
- Posty: 1039
- Rejestracja: 04 sty 2020, 13:47
- Podziękowania: 9 razy
- Otrzymane podziękowania: 388 razy
- Płeć:
Re: Kreator zestawów
Tu na odpowiedź czeka się po pół roku. Niestety. Sam mam sprawę do wyjaśnienia, ale właściciele serwisu nie kwapią się do zajęcia stanowiska.
-
- Witam na forum
- Posty: 2
- Rejestracja: 18 sie 2020, 13:02
- Płeć:
Re: Kreator zestawów
Witam, dlaczego nie da się w kreatorze tworzyć zestawów na poziomie klasy 7 i 8 szkoły podstawowej? Nie da się również tworzyć zestawów przygotowujących do egzaminu ósmoklasisty. Może warto by było zaktualizować kreator?