Kreator zestawów

Propozycje zmian i nowych funkcjonalności w serwisie.
Otrzymałeś(aś) rozwiązanie do zamieszczonego zadania? - podziękuj autorowi rozwiązania! Kliknij Thank icon

Kreator zestawów

Postprzez supergolonka » 21 Gru 2010, 16:15

Dobiegają końca prace nad 'Kreatorem zestawów' dlatego zapraszamy Was do testowania nowej usługi. Informacje i linki znajdziecie tu:
http://www.zadania.info/n/4037902
Na razie Kreator jest w fazie testów, więc wciąż mogą być błędy - dajcie znać jak jakieś znajdziecie.

System tymczasowo jest umieszczony na bardzo słabym serwerze testowym, więc arkusze generują się bardzo wolno (czasem nawet ponad minutę). Na początku przyszłego roku system zostanie przeniesiony na porządny serwer i wtedy Kreator zostanie udostępniony publicznie. Arkusze bez kratek i linii generują się krócej, co jest tymczasowym rozwiązaniem.

Jak zwykle będziemy Wam bardzo wdzięczni za wszelkie uwagi - piszcie czego brakuje, co nie działa lub co działa źle.
Awatar użytkownika
supergolonka
Moderator
Moderator
 
Posty: 1701
Dołączenie: 06 Mar 2008, 11:53
Płeć: On
Otrzymane podziękowania: 20

Postprzez domino21 » 23 Gru 2010, 18:16

może to nie jest bezpośrednio związane z kreatorem, ale w praniu wyszło:
studia< analiza< całki nieoznaczone< z e^x< z ułamka

z ułamka?
z ułamkami albo z ułamkiem

pozdrawiam ;)
Awatar użytkownika
domino21
Expert
Expert
 
Posty: 3724
Dołączenie: 27 Mar 2009, 17:56
Miejscowość: Skierniewice
Płeć: On
Otrzymane podziękowania: 1302

Postprzez supergolonka » 05 Sty 2011, 13:06

Dzięki za wszystkie uwagi. Zmieniliśmy sposób ustalania miejsca na rozwiązanie (dla każdego zadania można ustawić je teraz osobno), dodaliśmy licznik punktów przy edycji zadań oraz przenieśliśmy wszystko na nowy serwer - czasy regeneracji spadły w okolice 10s.
Awatar użytkownika
supergolonka
Moderator
Moderator
 
Posty: 1701
Dołączenie: 06 Mar 2008, 11:53
Płeć: On
Otrzymane podziękowania: 20

Postprzez supergolonka » 05 Sty 2011, 13:08

domino21 napisał(a):z ułamka?
z ułamkami albo z ułamkiem

Może faktycznie nie jest to najszczęśliwsze, ale logika jest taka: całka z czego, z ułamka.
Awatar użytkownika
supergolonka
Moderator
Moderator
 
Posty: 1701
Dołączenie: 06 Mar 2008, 11:53
Płeć: On
Otrzymane podziękowania: 20

Postprzez matematyka91 » 22 Sty 2011, 18:42

A propos kreatora zestawów.
Bardzo przydatną tu opcją byłoby tworzenie czegoś w rodzaju własnych banków zadań.
Jaki ma sens tworzenie sprawdzianu w obecnym narzędziu? Żaden. To tylko sugestia dla uczniów, że aby dostać 5 należy przerobić wszystkie zadania z publicznej bazy, co więcej nie każdemu odpowiada tutejszy podział na działy.
Warto przy tym zastanowić się nad nową klasyfikacją zadań w dwustopniowej klasyfikacji POZIOM PODSTAWOWY/ROZSZERZONY oraz Zadanie łatwe/typowe/umiarkowane/trudniejsze/konkursowe.

Przy tak stworzonej bazie powinno się umożliwić automatyczne generowanie (losowanie) zestawów zadań poprzez określenie po ile zadań z określonych kategorii miałby zawierać zestaw.
matematyka91
Dopiero zaczynam
Dopiero zaczynam
 
Posty: 13
Dołączenie: 01 Maj 2010, 19:08
Otrzymane podziękowania: 0

Postprzez supergolonka » 24 Sty 2011, 11:41

matematyka91 napisał(a):Bardzo przydatną tu opcją byłoby tworzenie czegoś w rodzaju własnych banków zadań.

Jeżeli chodzi o możliwość dodawania własnych zadań to to jest w planach i kiedyś (w bliżej nie określonej przyszłości) się pojawi. Jeżeli natomiast chodzi o możliwość tworzenia własnych banków zadań niedostępnych dla innych, to tego nie będzie - podstawowe założenie serwisu to ogólna dostępność wszystkich zadań.
Jaki ma sens tworzenie sprawdzianu w obecnym narzędziu? Żaden. To tylko sugestia dla uczniów, że aby dostać 5 należy przerobić wszystkie zadania z publicznej bazy,

Nie widzę tu problemu. Moim zdaniem jeżeli uczeń przerobi wszystkie zadania z bazy to mu się piątka należy. Ja sam często daję uczniom/studentom listy zadań z których będzie ułożony sprawdzian. W końcu przecież o to chodzi, żeby mogli się do niego przygotować. Poza tym jest opcja klonowania zadań, która pozwala nieznacznie zmodyfikować dane w zadaniu.
co więcej nie każdemu odpowiada tutejszy podział na działy.

Nie jest doskonały, ale wszystkie inne pomysły miały jeszcze więcej wad.
Warto przy tym zastanowić się nad nową klasyfikacją zadań w dwustopniowej klasyfikacji POZIOM PODSTAWOWY/ROZSZERZONY oraz Zadanie łatwe/typowe/umiarkowane/trudniejsze/konkursowe.

Trudność zadań jest wyświetlana - gwiazdki przy zadaniu. Podział podstawa/rozszerzenie będzie miała sens, jeżeli będzie ostatecznie wiadomo, co te pojęcia oznaczają. Dwa lata temu znaczyły co innego niż dziś, a za dwa lata znowu będą oznaczać co innego. Poza tym jest wiele kontrowersyjnych przypadków - np. zadania, które nie wychodzą poza podstawę, ale są trudniejsze/ciekawsze; takie zadania mogą być wartościowe na obu poziomach, więc jaki jest sens przypisywania im etykietki?
Przy tak stworzonej bazie powinno się umożliwić automatyczne generowanie (losowanie) zestawów zadań poprzez określenie po ile zadań z określonych kategorii miałby zawierać zestaw.

Brzmi jak propozycja rozszerzenia generatora arkuszy - trzeba będzie pomyśleć.
Awatar użytkownika
supergolonka
Moderator
Moderator
 
Posty: 1701
Dołączenie: 06 Mar 2008, 11:53
Płeć: On
Otrzymane podziękowania: 20

Postprzez nauczycielIILO » 01 Lut 2011, 00:20

Przez cały ubiegły rok szkolny przygotowywałam zestawy zadań dla klas maturalnych z zakresu podstawowego i rozszerzonego (uwzględniając gwiazdki przy każdym zadaniu). Kopiowałam zadania, czasami przepisywałm treść. Zabierało mi to bardzo dużo czasu, a teraz drodzy państwo ,w 10 min przygotowałam dwa zestawy powtórzeniowe (zadania zamknięte i otwarte). Świetny pomysł z kreatorem zestwów.
A tak w kwestii ujawniania źródła pobierania zadań. Przecież na lekcjach korzystamy z tóżnych zbiorów zadań, które są dostępne dla uczniów, więc nie widzę problemu z jawnością zadań. Raz w tygodniu przygotowuję krótkie zestawy dla maturzystów i jeżeli każdego tygodnia "niektórzy uczniowie" nauczą się rozwiązać średnio 5 - 7 zadań na sprawdzian i później samodzielnie poprawnie przedstawią to rozwiązanie to pewnie lepiej niż gdyby nic nie robili. Takie "przechytrzanie" nauczyciela ma swoje plusy.

Pozdrawiam wszystkich.
nauczycielIILO
Witam na forum
Witam na forum
 
Posty: 1
Dołączenie: 30 Lis 2009, 20:41
Otrzymane podziękowania: 0

Re:

Postprzez matematyka91 » 11 Sie 2011, 01:46

supergolonka napisał(a):Jeżeli chodzi o możliwość dodawania własnych zadań to to jest w planach i kiedyś (w bliżej nie określonej przyszłości) się pojawi.

Czy coś już może wiadomo w tej kwestii?

Nie widzę tu problemu. Moim zdaniem jeżeli uczeń przerobi wszystkie zadania z bazy to mu się piątka należy. Ja sam często daję uczniom/studentom listy zadań z których będzie ułożony sprawdzian. W końcu przecież o to chodzi, żeby mogli się do niego przygotować. Poza tym jest opcja klonowania zadań, która pozwala nieznacznie zmodyfikować dane w zadaniu.

Rozumiem taki punkt widzenia, ale jest jeszcze druga strona medalu - matematyka powinna uczyć logicznego myślenia i rozumownia, a nie rozwiązywania wystandaryzowanych typów zadań. Osobiście do tego tematu podchodziłbym ostrożenie - standaryzować można z powodzeniem wymagania na ocene dostateczną, ale ktoś kto ma mieć pięć, powinien umieć rozumować, a nie opanować rozwiązywanie wskazanych w zestawie typów zadań.

Trudność zadań jest wyświetlana - gwiazdki przy zadaniu.

Taka ocena jest bardzo subiektywna.

Podział podstawa/rozszerzenie będzie miała sens, jeżeli będzie ostatecznie wiadomo, co te pojęcia oznaczają.

Te pojęcia są bardzo wyraźnie sprecyzowane. Zmiany były, są i będą - taki jest urok polskiego szkolnictwa. Wbrew pozorom nie tak trudno się w tym połapać.
Poza tym jest wiele kontrowersyjnych przypadków - np. zadania, które nie wychodzą poza podstawę, ale są trudniejsze/ciekawsze; takie zadania mogą być wartościowe na obu poziomach, więc jaki jest sens przypisywania im etykietki?

Gdzie tu jest kontrowersja? Trudne zadanie z poziomu podstawowego i tyle.
Etykietki mają duże znaczenie - uczeń z rozszerzenia musi opanować zadania z obu poziomów, ten z podstawy już nie. A jest wiele zadań, które nie są "trudne" a jedynie odnoszą się do materiału, którego na podstawie się nie robi. Takie zadania warto oznaczyć etykietką PR.
I być może niejasno się wyraziłem... Nie proponuję zastąpienia trudności przez poziomy. Proponuję jedynie dodatkowe oznaczenie zadań, które są kierowane dla rozszerzenia.
matematyka91
Dopiero zaczynam
Dopiero zaczynam
 
Posty: 13
Dołączenie: 01 Maj 2010, 19:08
Otrzymane podziękowania: 0

Postprzez matematyka91 » 31 Mar 2012, 18:20

Czekam wciąż na odpowiedź?
matematyka91
Dopiero zaczynam
Dopiero zaczynam
 
Posty: 13
Dołączenie: 01 Maj 2010, 19:08
Otrzymane podziękowania: 0

Re: Kreator zestawów

Postprzez robbo » 04 Kwi 2012, 19:34

W odpowiedzi na prośby użytkowników dodaliśmy kilka drobnych udogodnień:
  • Na liście zestawów wyświetlanych w kreatorze dodaliśmy oznaczenie zestawów, które wymagają regeneracji (czerwona strzałka).
  • Dodaliśmy przycisk 'Linki zestawu', który pozwala wyświetlić linki prowadzące do plików zestawu (są to te same informacje, które są wyświetlane na trzeciej stronie edycji zestawu).
  • Dodaliśmy możliwość filtrowania zadań wyświetlanych na stronach serwisu zadania.info ze względu na ich poziom trudności oraz ze względu na poziom nauczania (podstawa/rozszerzenie).
Awatar użytkownika
robbo
Administrator
 
Posty: 207
Dołączenie: 06 Mar 2008, 10:32
Płeć: On
Otrzymane podziękowania: 3


Powróć do Działalność serwisu



Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 0 gości