Strona 6 z 10
: 14 maja 2008, 19:45
autor: supergolonka
Ja nie rozumiem o co pytasz, 5 z rozszerzenia? Tam nie ma x=0 w odpowiedzi.
: 14 maja 2008, 19:47
autor: supergolonka
jesien pisze:Mam pytanie do zadania z ciągiem:
jak wyrazy zapisałam w postaci a, b=aq, c=aq^2 i podstawiłam do wzoru na średnią arytmetyczna i wyszło mi q=1 czyli ze wszystkie wyrazy są takie same, to jest ok prawda? tak chce sie upewnić...
Tak, to jest ok.
: 14 maja 2008, 19:49
autor: supergolonka
Zuraw pisze:Golonka, a jak oceniasz to w porównaniu do zeszłorocznej matury ? Bo to chyba większość z nas interesuję. Ja przynajmniej znam progi punktowe z ubiegłego roku na swoją wymarzoną uczelnie i ciekawi mnie jak one mogą się mniej więcej zmienić w tym roku.
Jeszcze nie potrafię na to odpowiedzieć (nie zrobiłem wszystkich zadań), ale tak na oko nie widzę jakiejś wielkiej różnicy w którąś stronę.
: 14 maja 2008, 19:52
autor: poolinka
http://www.cke.edu.pl/images/stories/Ar ... r_rozw.pdf
w odpowiedziach jest napisane jedno rozwiązanie dla x=0
o to mi chodzi
: 14 maja 2008, 19:52
autor: Coyote
Bo x jest usunięte z dziedziny, a nie ze zbioru wartości.
: 14 maja 2008, 20:20
autor: lakonyk
Czy mogą mi uciąć więcej niż jeden punkt z zadania za bład w obliczeniach ????
: 14 maja 2008, 21:31
autor: krciczek
oczywiscie jezeli w 5 zad zle przesunelo sie funkcje, bo zamiast do gory to w prawo to cale zadanie szlak trafil?
: 14 maja 2008, 21:45
autor: supergolonka
Szczerze mówiąc nie jestem najlepszy w schematach oceniania, za co się należy punkcik a za co nie - np. bym nigdy nie obciął punktu za brak odpowiedzi, ale w schematach się to zdarza. Najlepiej popatrzcie na stare schematy oceniania.
: 14 maja 2008, 22:02
autor: poolinka
eh jednak nie jestem taka mądra jak mi przez chwile pokazała ta matura;/
a na początku napisałam ze jednak z 0;/
a jak udowadnialam na przykladach a nie na regułkach to jak myślicie dadzą mi punkty?
: 14 maja 2008, 22:23
autor: supergolonka
Moim zdaniem na poziomie rozszerzonym robienie przykładów zamiast rozwiązań/uzasadnień to za mało na punkty, ale trochę to zależy od kontekstu.
: 14 maja 2008, 22:37
autor: kamilka
Za przykłady chyba nie ma nigdy punktów , bo jak wezme liczby konkretne 2,3,4 i wyjdzie co trzeba to nie ma pewnosci ze jak wezme liczbe 49503943943 to tez bedzie pasowac, niestety:(
: 14 maja 2008, 23:04
autor: supergolonka
Właśnie zauważyłem, że tvn24 zerżnął mój wykres i kawałek opisu.
http://www.tvn24.pl/0,1549739,wiadomosc.html
Mogli chociaż napisać skąd przepisali.
Po interwencji Robbo, dopisali
: 15 maja 2008, 09:39
autor: Pajorek
Zrobiłem kilka beznadziejnie głupich błędów, ale widzę, że nie jestem odosobnionym przypadkiem :<
W każdym razie liczę na trochę ponad 70%... Najgorsze jest to, że na uczelnię w którą celuję zmieniły się wymagania rekrutacyjne. W zeszłym roku liczyła się Matematyka I Fizyka, w tym roku jedno ALBO drugie. Mam niby wyniki zeszłorocznej rekrutacji ale nie wiem jak to ustosunkować do tegorocznych realiów. Zastanawiam się co łatwiej jest zdać: dwa przedmioty słabo, czy jeden dobrze. Może ktoś z Was orientuje się jak były mniej więcej najniższe wyniki pozwalające się dostać na dany kierunek w uczelniach, które już w zeszłym roku liczyły tylko jeden przedmiot? Proszę o pomoc... Jak myślę, że czekają mnie jeszcze dwa miesiące zanim poznam wyniki rekrutacji to mnie krew zalewa
Chciałbym już wcześniej wiedzieć na co mogę liczyć, a na co niestety nie...
Pozdrawiam!
: 15 maja 2008, 09:57
autor: supergolonka
Wracając do poziomu matury, to zrobiłem już wszystkie zadania (niedługo je zamieszczę) i moim zdaniem matura była łatwa. Jedyna ewentualna trudność, która była to to, że było 12 zadań.
: 15 maja 2008, 10:06
autor: Radzio
Ja mam pytanie co do rozwiązania zadania 3 z p i q.
Rozwiązałem je w ten sposób, że z równania obliczyłem Deltę, a podane pierwiastki przyrównałem do pierwiastków, które wyliczylem z Delty. Wyszło mi o ile dobrze pamiętam że
p^2+q^2=10
(p^2+q^2)^2 - 4(p+q)=92
Z Tego układu równań obliczyłem p i q a wynik wyszedł mi taki sam jak w odpowiedziach, Takie rozwiązanie też jest poprawne?