Strona 13 z 15

: 09 maja 2012, 23:23
autor: kamil13151
Wiesz, nie dla każdego, zresztą, klucz może być różny. Osobiście bym tego wymagał.

Re: Matematyka Roz 2012

: 10 maja 2012, 00:24
autor: Pol
\(P(A' \cap B) \ + \ P(A \cap B') \ = \ P(A \cup B) \ - \ P(A \cap B) \ \le \ P(A \cup B) \ \le \ 1
P(A' \cap B) \ + \ 0,7 \ \le \ 1
P(A' \cap B) \ \le \ 0,3\)

Re: Matematyka Roz 2012

: 10 maja 2012, 11:57
autor: gargus
Mam pytanie odnośnie 11. zadania.

Czy mój dowód jest prawidłowy i dostane ja za niego 0 czy 3 punkty, jeśli napisałem:

Jeżeli P(A \cap B') = 0,7 to { P(A) \ge 0,7 oraz P(B') \ge 0,7 }

Wynika z tego, że { P(A') \le 0,3 oraz P(B) \le 0,3 }

A z tych wartości wynika, że iloczyn zdarzeń A' i B jest mniejszy lub równy 0,3. I zapisałem P(A' \cap B) \le 0,3

: 10 maja 2012, 12:10
autor: OBIBOK
A ja nadal mam wątpliwości co do zadania 5. Rozmawiałem dzisiaj z wykładowcą matematyki i powiedział mi, że tam trzeba uwzględnić wszystkie przypadki, również te, kiedy wyrazy po dodaniu 8 i 64 do odpowiednich liczb zmieniają kolejność. Przecież nawet napisali specjalnie w zadaniu: UWZGLĘDNIJ WSZYSTKIE PRZYPADKI, po co by to pisali, gdyby nie trzeba było patrzeć na to, czy wyrazy ciągów zmieniają kolejność czy nie. Bardzo jestem ciekaw jaki klucz da CKE, bo zadanie jest sformułowane tak, aby uwzględnić wszystkie przypadki.

: 10 maja 2012, 12:42
autor: supergolonka
'Uwzględnij wszystkie przypadki' jest po to, żeby wykluczyć wątpliwość, czy podanie jednego ciągu to dobrze rozwiązanie zadanie. Coś w stylu:
zad: znajdź liczbę, której kwadrat jest równy 4
odp: 2
Czy to jest dobrze rozwiązanie zadanie? Gdyby nie to zacytowane zdanie, byłby tego typu problem.

: 10 maja 2012, 12:48
autor: OBIBOK
Ale przecież słowo "ten" wcale nie wyklucza zmiany kolejności, po prostu informuje, że poprzedni ciąg przekształca się w arytmetyczny, a czy będzie taka sama kolejność wyrazów nie wiemy. Gdyby tak było, to by napisali, że w tej samej kolejności.

: 10 maja 2012, 13:07
autor: supergolonka
Nie tylko jest napisane, że jeden ciąg się przekształca w drugi, ale jest też napisane jak: przez dodanie do drugiego wyrazu 8. Przy Twojej interpretacji równie dobrze można po drodze podnieść wyrazy do kwadratu, albo zrobić jeszcze coś innego - przecież nie jest napisane, że tego nie robimy.

: 10 maja 2012, 13:16
autor: OBIBOK
Nie rozumiem na jakiej zasadzie można przyjmować, że nie zmieniają kolejności. To równie dobrze, po co pisali, żeby uwzględnić wszystkie przypadki. Przecież to oczywiste, że jak wychodzą dwa, to podajesz dwa. Ciąg to ciąg. Np. weź, ciąg geometryczny: -2,-4,-8. Po dodaniu do drugiej liczby otrzymujemy ciąg arytmetyczny, ale kolejność wyrazów się zmienia i powstaje ciąg: 4,-2,-8 lub -8,-2,4. Przecież to czysta logika jest. Co z tego, że dalej jest sprzeczne, ale trzeba uwzględnić te przypadki.

Re:

: 10 maja 2012, 13:17
autor: Piog
OBIBOK pisze:Nie rozumiem na jakiej zasadzie można przyjmować, że nie zmieniają kolejności.
Bo nie napisali tego w treści zadania

: 10 maja 2012, 13:23
autor: OBIBOK
To jest matura rozszerzona! Uczeń powinien sam zauważyć, że mogą zmieniać kolejność, jak i nie zmieniać. Równie dobrze, idąc twoim tropem, można powiedzieć, że nie napisali, że nie zmieniają kolejności. Ludzie, to jest poziom rozszerzony, gdyby nie mogły zmieniać kolejności to byłoby zadanie na podstawę, a na rozszerzeniu nie dali by na pewno za nie 6pkt! Na rozszerzeniu też trzeba myśleć i w dodatku narzekacie, że arkusz jest strasznie schematyczny...

Re: Matematyka Roz 2012

: 10 maja 2012, 13:48
autor: wsl1993_
OBIBOK
to teraz pomyśl ile miejsca zajęło by rozważenie każdego przypadku. nie ma takiej opcji. zadanie jest na 6 pkt'ów bo: 1 pkt za zapisanie ciągów tak jak było podane w zadaniu, 2 za skorzystanie z własności ciągu arytm i geometr, 3 za wyznaczenie jednej niewiadomej, 4 obliczenie pozostałych, 5 zaznaczenie że istnieją dwa takie ciągi, 6 podanie poprawnej odpowiedzi.

Re:

: 10 maja 2012, 13:51
autor: supergolonka
OBIBOK pisze: Ciąg to ciąg. Np. weź, ciąg geometryczny: -2,-4,-8. Po dodaniu do drugiej liczby otrzymujemy ciąg arytmetyczny
Ciąg ma w matematyce ściśle określone znacznie: (-2,-4,-8) to uporządkowana trójka liczb (z kolejnością).

Jeżeli do drugiego wyrazu ciągu (-2,-4,-8) dodamy 8 to nie otrzymamy ciągu arytmetycznego. Ciąg (-2,4,-8) nie jest arytmetyczny.

Re: Matematyka Roz 2012

: 10 maja 2012, 18:51
autor: fivak
Słyszeliście już o tym, że ktoś podczas matematyki podstawowej umieścił około 10 zadań na jakieś stronie (chyba zadane.pl czy coś takiego) i na większość uzyskał odpowiedzi..
Ja jestem na siebie zły bo przez swoją nie uwagę straciłem 3ptk, bo nie zauważyłem, że jest zadanie 11 :D

: 10 maja 2012, 20:49
autor: ktb
Cześć. Matura można powiedzieć całkiem przyjemna, wiele nieskomplikowanych zadań. Niemniej jednak, nie uniknąłem głupich błędów mianowicie w zadaniu z trójkatem w prostokącie obliczyłem pole tego drugiego trójkąta AEB zamiast AED ;/ I w związku z tym mam takie małe pytanie do ekspertów ile punktów mogą mi za to zabrać? Dodam, że zarówno |BD| jak i |AE| mam obliczone prawidłowo.

Pozdrawiam.

: 10 maja 2012, 21:37
autor: wsl1993_
moim zdaniem 2 lub 1. słyszałem o czymś takim że jeżeli ktoś zmienił sobie treść zadania, ale ta zmiana nie spowodowała, że zadanie stało się łatwiejsze, to odejmują chyba tylko 1 pkt. ale nie gwarantuję, że tak jest :D