Re:
: 01 kwie 2012, 17:33
rlk120 : tw. o trzech prostych prostopadłych.
Forum serwisu www.zadania.info
https://forum.zadania.info:443/
Dodałem jako trzeci sposób. Dzięki.pwc pisze:w zadaniu 5 mam inny sposób. mozna sobie oznaczać kąty i skorzystac z tw sinusów wtedy wyjdzie że oba są równe
W jaki sposób wypisujesz te trójki?rlk120 pisze:Do tego prawdopodobieństwa to dowaliliście strasznie trudne rozumowanie Wystarczyło wypisać trójki liczb i na ile sposobów można je ustawić.
Płaszczyzny ABCD i ADS są prostopadłe z założenia. Prosta AB jest zawarta w ABCD i jest prostopadła do krawędzi wspólnej tych dwóch płaszczyzn (AD). Jest więc prostopadła do ADS.rlk120 pisze: Skąd wiadomo, że prosta AB jest prostopadła do płaszczyzny? Jest na to jakieś twierdzenie czy coś? BO mi się wydaje, że tylko powiedzmy wysokośc ADS jest prostopadła do podstawy.
Ja również zrobiłem w ten sposób:supergolonka pisze:W jaki sposób wypisujesz te trójki?rlk120 pisze:Do tego prawdopodobieństwa to dowaliliście strasznie trudne rozumowanie Wystarczyło wypisać trójki liczb i na ile sposobów można je ustawić.
No ja też tak zrobiłem. Te trójki są dobre, bo jakbyśmy ich nie ustawili to zawsze suma będzie podzielna przez 5. No jeżeli na maturze coś takiego nie przejdzie, no to ostatecznie można by wypisać, no ale myślę, że to dobrze przecież.mmk pisze:Ja również zrobiłem w ten sposób:supergolonka pisze:W jaki sposób wypisujesz te trójki?rlk120 pisze:Do tego prawdopodobieństwa to dowaliliście strasznie trudne rozumowanie Wystarczyło wypisać trójki liczb i na ile sposobów można je ustawić.
Wypisałem 'dobre trójki':
(5,1,2)
(5,1,3)
(5,4,2)
(5,4,3)
(5,6,3)
(5,6,2)
Powyższe możemy dowolnie spermutować na 6 sposobów no i jeszcze mamy (5,5,5)
czyli razem 37.
supergolonka pisze:A skąd wiesz, że to są wszystkie możliwości? Do tego potrzebne jest uzasadnienie (np. wypisanie wszystkich z sumami, ale trochę tego jest).
To, że te trójki są dobre to jest jasne. Pytanie dlaczego inne są złe? Może jakąś pominąłeś? To jest właśnie najtrudniejsza część tego zadania. Wypisywanie wszystkiego też trzeba zrobić z gracją, bo chyba nie chcesz wypisywać 6^3=216 możliwości.rlk120 pisze:No ja też tak zrobiłem. Te trójki są dobre, bo jakbyśmy ich nie ustawili to zawsze suma będzie podzielna przez 5. No jeżeli na maturze coś takiego nie przejdzie, no to ostatecznie można by wypisać, no ale myślę, że to dobrze przecież.
I to jest najważniejsze część tego zadania - w zależności od tego jak ta część byłaby opisana zależy ocena tego rozwiązania.mmk pisze: No na początku podniosłem liczby 1-6 do kwadratu i zobaczyłem o co pyka z resztami...
A co ta nierówność ma wspólnego z treścią zadania?nakurwiamarkusze pisze:Pytanie do pierwszego zadania:
Zapisałem sobie, że ax-1 / a - x > 0