Mógłby mi ktoś wytłumaczyć, dlaczego w zadaniu 8 przyjmuje się że przekrój ostrosłupa zawierający przeciwległe krawędzie ma przy wierzchołku S kąt 90 stopni?
renifer1 pisze:Ja się zastanwiam czy nie ma błędu w rozwiązaniach zadania 9, a mianowicie:" My jednak mamy rozwiązać nierówność |cos4x|>1/4" Ktoś mi wytłumaczy dlaczego 1/4 a nie 1/2 ?
Miałem się właśnie pytać o to rozwiązanie Co do matury to nie oszukujmy się, gdyby reprezentowała poziom próbnych arkuszy z zadania info to średnia nie wyszła by poza 40 %
Matura roz. w tym roku będzie na pewno trudniejsza. Już nawet po próbnych można było zobaczyć, że inne wydawnictwa prezentują wysoki poziom - np. ta poznańska z wykazywaniem podzielności i cosinusem przecięcia się wykresów funkcji nie należała do najprostszych. Poza tym, w tym roku nie trzeba mieć 30% by zdać, tak więc przypuszczam, że wszystkie zadania nie będą łatwe.
Ja mam pytanie odnosnie 2 zadania. Co oznacza ze punkt O lezy powyzej kazdej z nich i mozemy opusic wartosc bezwgledna ?Bylbym wdzieczny za wytlumaczenie.
Pomyśl np. o prostej y=x+19. Punkty (x,y) na tej prostej mają y=x+19, punkty poniżej mają mniejszy y (bo są niżej), czyli y<x+19, a punkty powyżej mają y>x+19. Jeżeli więc masz punkt (x,y), który leży powyżej tej prostej to wiesz, że y-x+19>0. To pozwala opuścić wartość bezwzględną bez zmiany znaku.