Strona 10 z 10

: 17 maja 2008, 13:00
autor: owielebny
Powinni całą tą zgraję półgłówków odpowiedzialnych za matury odwołać a nie tylko Legutkę.
supergolonko: na poziomie liceum końce odcinka należą do odcinka i nie ma tu żadnych wątpliwości, jeśli na studiach jest inaczej (tzn. są wątpliwości co do tego czy końce kija należą do kija) to chyba tylko na studiach filozoficznych, bo na matematycznych podejrzewam, że jest tak samo.

: 17 maja 2008, 13:10
autor: supergolonka
owielebny pisze:supergolonko: na poziomie liceum końce odcinka należą do odcinka i nie ma tu żadnych wątpliwości, jeśli na studiach jest inaczej (tzn. są wątpliwości co do tego czy końce kija należą do kija) to chyba tylko na studiach filozoficznych, bo na matematycznych podejrzewam, że jest tak samo.
Niby masz rację, ale niby. Jak masz w zadaniu zaznaczyć punkt na boku trójkąta, to założę się, że nie wybierasz wierzchołka. Jeżeli to zadanie rozwiązuje się geometrycznie (jak w kluczy), to ten drugi przypadek jest nienaturalny (bardzo łatwo go przegapić). Tu się tak składa, że za to naturalnie wychodzi on cosinusów. Po prostu to zadanie jest źle sformułowane.

To jest trochę tak jak z okręgiem o promieniu 0. Niby to jest dobry okrąg, ale jak masz narysować okrąg to raczej o nim nie myślisz.

: 17 maja 2008, 20:11
autor: owielebny
dobra od początku: jak mam zaznaczyć punkt na boku trójkąta to ma on leżeć NA boku, czyli może leżeć w każdym punkcie między wierzchołkami wraz z wierzchołkami. Zadanie jest sformułowane dobrze, za to złe jest wzorcowe rozwiązanie podane w kluczu. To, że łatwo to przegapić to się zgodzę, ale to jest matematyka i tu głównie rozchodzi się o szczegóły. W ogóle nie rozumiem po co ta dyskusja nad tym zadaniem, klucz jest zły i tyle, a to kto co przegapił i dlaczego to jego sprawa a nie sprawa treści zadania. Może powinni układać zadania tak żeby wszystko było jak na widelcu widoczne??

: 17 maja 2008, 20:40
autor: Coyote
No to może jak jest zadanie o parametrze w równaniu kwadratowym, np. takim (p-1)x^2 + 4px + 1, to nie wymagajmy od uczniów, żeby rozpatrzyli funkcję liniową, gdy p=1, przecież to tak łatwo przegapić!!!! W końcu to była funkcja kwadratowa, to tak ciężko jest wpaść na to, że ona może stać się liniową. Tego chcecie ? Może każde zadanie w przyszłości będzie wystarczyło rozwiązać w połowie ? A może w 1/4 ? W końcu te zadania są TAAAAAKIE trudne, więc trzeba uczniom ułatwiać.

Ja znalazłem ich lukę w rozwiązaniu, nie można sobie ot tak zakładać, że 3 punkty zawsze tworzą trójkąt! Mogą być przecież współliniowe i takiego trójkąta nie utworzą. Jeśli ktoś przegapia takie przypadki, to słaby z niego matematyk. A jeśli przegapia to osoba, która wymyśla zadania, czyli z założenia Elita Polskich Matematyków, no to coś jest naprawdę nie tak...

: 24 maja 2008, 19:08
autor: cloud27
Witam,
Mam pytanie.Mianowicie jeżeli ktoś rozwiązał jakieś zadanie inaczej niż to jest w kluczu ale wyniki sie zgadzają to czy ten ktoś otrzyma max punktów?

: 24 maja 2008, 21:38
autor: psikus
Jesli Twoje rozw. jest poprawne merytorycznie (wszystkie zalozenia ok, itp), to zawsze dostajesz max nawet jesli Twoje rozwiazanie jest duzo krotsze.

: 03 cze 2008, 11:46
autor: alternative22
nie pojawily sie juz moze jakos nieoficjalnie schematy oceniania?