Majka123 pisze: nawet nauczyciele u mnie mówią że CKE nigdy nie robi dwóch matur pod rząd (z roku na rok) z tego samego przedmiotu na jednakowym poziomie, raz jest prosta, drugi raz nie idzie jej rozwiązać przez 180 min. my mamy chyb pecha. a ja czucie że z każdym dniem coraz mniej umię...
No to przejrzyj sobie matury z matematyki od 2005 roku począwszy
2005 - najtrudniejsza ze wszystkich = pogrom w skali krajowej ( ilość niezdanych, słaba średnia wyników)
2006 - już lżej
2007- porównywalne do 2006
2008- dużo łatwiej
2009 - ???
Takie jest moje odczucie. Akurat matma a inne przedmioty to różne historie, bo w niczym tak jak w matematyce nie miesza się tyle w wymaganiach itp. Wg mnie jest bardzo mało prawdopodobnym, by matura w maju była dużo cięższa od próbnej ( o ile w ogole będzie trudniejsza) . Choć ja bym wolał mieć ~70/75, w porywach 80 jesli bym podolal z trudnego arkusza, niz 100 z bardzo latwego. Bo wszystko i tak zalezy od tego, jak piszą inni, więc jak jest trudniej, to dla wszystkich.
ja sie pocieszam tez ze jestesmy ostatnim rocznikiem, ktory pisze te forme matury...
beda chcieli sie (CKE) moc chwalic, ze matura poszla swietnie, a oni i tak robia reforme, zeby bylo jeszcze lepiej...
w sumie to rzeczywiscie bywalo tak ze trudna matura z latwą co rok na przemian, a nam wychodzi ze trudna powinna byc... ;/
ale z drugiej strony, chyba nigdy nie bylo tak by głowna matura byla trudniejsza od probnej...
Ostatnio zmieniony 13 kwie 2009, 20:36 przez anetka10, łącznie zmieniany 1 raz.
tak czy inaczej poziom matury spada, na studiach natomiast nie. wiekszosc wykladowcow jest 'starej daty', wymagania maturalne nie sa dostosowane do studiów, oni nie beda dbali o to, ze nam np pochodne 'tak sobie' leza.
a co do arkuszy, to sa ciekawe no przydalby sie odpowiedzi, to fakt.
moze rozwiazmy je razem? ale i tak ktos musilaby te rozwiazania sprawdzic.
hehe, nie strasz koleżanko może nie będzie tak źle, mam nadzieje w końcu to nasz rocznik ostatni raz pisze tego typu mature, wiec albo zechcą nam 'dowalić' albo będzie luzik
I 89' Nie tylko po LO zdaje sie matme na maturze
Arkusze bardzo konkretne,ale bez rozwiazan raczej nie ma sensu sie za nie zabierac,co najwyzej przegladnac i pomyslec jak rozwiazac.
Co do naszej majowej matury,to ja mysle (i taka mam nadzieje),ze raczej CKE za bardzo nie zaskoczy i ze za rowny miesiac o tej porze zasypiemy to forum postami,cieszac sie i chwalac jak to nam dobrze nie poszlo:D Oby
kaska90 pisze:tak czy inaczej poziom matury spada, na studiach natomiast nie. wiekszosc wykladowcow jest 'starej daty', wymagania maturalne nie sa dostosowane do studiów, oni nie beda dbali o to, ze nam np pochodne 'tak sobie' leza.
No właśnie to jest największy ból, bo zmieniając te wymagania nie stało się absolutnie nic dobrego. Raz, że w szkołach jak nauczano, tak naucza się dalej, tyle, że mniej, a porozumienia między władzami a uczelniami w sprawie tego okrojenia materialu jakoś nie widać. Ja tam ciesze się, że z pochodną zaprzyjaźniłem się na tyle, że sam bardzo dużo przerobiłem + cały okrojony materiał także, bo na konkursy trzeba było umieć, ale ogólnie to matura a pozniejsze studia to chyba jednak jest problem Ehh, biadolę, wiem, ale trochę mnie to boli, że tak to wszystko jest dzisiaj pogmatwane... A w maju damy sobie rade, jeszcze 4 sobotnie zaprawy z zadania.info nas czekaja
no to jezeli matura w maju nie bylaby prostsza od tej styczniowej to CKE jest nie fair...
w ubieglym roku i wczesniej matura probna byla trudniejsza od majowej...
w tym roku matura probna byla prostsza od probnych z ubieglego roku o jakies okolo 10%...
wiec jezeli trend zostanie zachowany (a powinien) to wynik ponizej 80% w maju bedzie wynikiem bardzo kiepskim
odpowiedzi do arkusza n12. licze ze mam dobrze ^^
1. 1800 zl , 81000 zl
2. x = (-oo;-2> u <4;oo)\{-3} ,a =-1 , x0 = -4
3. a6= 10,666.. m , sc = 81(5-4(2/3)^19)m
4.dla m = 1
5. 11 osob , musieli ze soba grac
6.a = 8 cm , r = 8V(2+v3) to P juz oczywiste
7. (2/7)^10
8. 1
9.125 km
10.a = 8 , V= 54pi , h = 4,42
pierwsze to 1800 zł zgadza sie a to 81000 to skąd? (taka jest delta)
2. ja mam troche inaczej: a=-14, x1=-2, x3=4, x= <-3,-2>u<4,oo).
dalej robie ;p nie wiem czy to jest dobrze w sumie
Mam pytanie, czy robił ktoś już może ten arkusz 18 i ma pod ręką odpowiedzi? Chciałabym porównać, bo nie mam pojęcia, czy w ogóle dobrze kombinuję :) Byłabym wdzięczna, gdyby ktoś wrzucił swoje odp. Z góry dzięki.