Bardzo proszę o pomoc w rozwiązaniu zadań. Dla mnie to czarna magia.... Mam ogromną nadzieję, że ktoś mi pomoże. Będę wdzięczna za rozwiązanie choćby jednego zadania.
1. Wyznacz zbiory \(A∩B,\ A∪B, \ A∖B,\ B∖A.\ A=\langle2;7),\ B=(3;5\rangle\)
2. Zaznacz na osi liczbowej i zapisz jako przedział zbiór liczb jednocześnie spełniających obie nierówności.
\(4x+3<19\) i \(21−2x≥7\)
3. Oblicz wartość wyrażenia.
\((2x+3y)(2x−3y)−(2x−3y)^2 \) dla \(x=2–\sqrt?,\ y=8–\sqrt?\)
4. Oblicz \(x−3|x|\) dla \(x=−2\)
5. Liczba \(a\) jest zaokrągleniem liczby \(x=30,5\) do liczby całkowitej. Oblicz błąd bezwzględny i błąd względny z dokładnością do \(0,1\%\)
Bardzo, bardzo proszę o pomoc!!!
Język matematyki zbory, przedziały, błędy
Otrzymałeś(aś) rozwiązanie do zamieszczonego zadania? - podziękuj autorowi rozwiązania! Kliknij
-
- Fachowiec
- Posty: 2038
- Rejestracja: 01 sty 2021, 09:38
- Podziękowania: 4 razy
- Otrzymane podziękowania: 489 razy
Re: Język matematyki zbory, przedziały, błędy
1.
\( A = \langle 2, 7 ), \ \ B = (3, 5 \rangle. \)
Rys.
\( A\cap B = B = (3, 5 \rangle. \)
\( A\cup B = A = \langle 2, 7 ).\)
\( A\setminus B = \emptyset. \)
\( B \setminus A = \langle 2, 3 \rangle \cup (5, 7).\)
2.
Rys.
\( \begin{cases} 4x +3 <19 \\ 21 -2x \geq 7 \end{cases} \leftrightarrow \begin{cases} 4x <19-3 \\ -2x \geq 7-21 \end{cases} \leftrightarrow \begin{cases} 4x < 16 \\ -2x \geq -14 \end{cases}\leftrightarrow \begin{cases} x < 4 \\ x \leq 7 \end{cases} \leftrightarrow (x<4).\)
3.
Proszę poprawić nieczytelny zapis.
4.
\( x - 3|x|, \ \ x = -2.\)
\( x -3\cdot |-2| = x -3 \cdot (2) = x - 6.\)
5.
\( a = 30, \ \ x = 30,5.\)
\( b = |x- a| = |30,5 - 30| = 0,5.\)
\( w = \frac{b}{x} = \frac{0,5}{30,5} \approx 0,164.\)
\( A = \langle 2, 7 ), \ \ B = (3, 5 \rangle. \)
Rys.
\( A\cap B = B = (3, 5 \rangle. \)
\( A\cup B = A = \langle 2, 7 ).\)
\( A\setminus B = \emptyset. \)
\( B \setminus A = \langle 2, 3 \rangle \cup (5, 7).\)
2.
Rys.
\( \begin{cases} 4x +3 <19 \\ 21 -2x \geq 7 \end{cases} \leftrightarrow \begin{cases} 4x <19-3 \\ -2x \geq 7-21 \end{cases} \leftrightarrow \begin{cases} 4x < 16 \\ -2x \geq -14 \end{cases}\leftrightarrow \begin{cases} x < 4 \\ x \leq 7 \end{cases} \leftrightarrow (x<4).\)
3.
Proszę poprawić nieczytelny zapis.
4.
\( x - 3|x|, \ \ x = -2.\)
\( x -3\cdot |-2| = x -3 \cdot (2) = x - 6.\)
5.
\( a = 30, \ \ x = 30,5.\)
\( b = |x- a| = |30,5 - 30| = 0,5.\)
\( w = \frac{b}{x} = \frac{0,5}{30,5} \approx 0,164.\)
- Jerry
- Expert
- Posty: 3807
- Rejestracja: 18 maja 2009, 09:23
- Podziękowania: 53 razy
- Otrzymane podziękowania: 2054 razy
Re: Język matematyki zbory, przedziały, błędy
Dziwny tekst, jak na osobę deklarującą "męskość"
Pozdrawiam
PS. AD 5. Skorzystaj może jednak z:
https://www.edukator.pl/resources/page/ ... sitne/4162
-
- Stały bywalec
- Posty: 425
- Rejestracja: 31 maja 2019, 19:32
- Podziękowania: 347 razy
- Otrzymane podziękowania: 98 razy
Re: Język matematyki zbory, przedziały, błędy
ad.5 Edukator się myli, janusz podał prawidłowe zaokrąglenie liczby "a" jednak błędny końcowy wynik. Prawidłowy wynik również po zaokrągleniu, to 1,6 %
PS.1 ad.1 Powinno być odwrotnie \(A\setminus B = <2;3>\cup (5;7) \\ B\setminus A= \emptyset\)
PS.2 ad.4
PS.1 ad.1 Powinno być odwrotnie \(A\setminus B = <2;3>\cup (5;7) \\ B\setminus A= \emptyset\)
PS.2 ad.4
= -2-6= -8