Chwilowy środek obrotu dla pojazdu pokonującego zakręt

Otrzymałeś(aś) rozwiązanie do zamieszczonego zadania? - podziękuj autorowi rozwiązania! Kliknij
razor0
Witam na forum
Witam na forum
Posty: 1
Rejestracja: 27 lip 2023, 23:10

Chwilowy środek obrotu dla pojazdu pokonującego zakręt

Post autor: razor0 »

Prowadzę badanie aerodynamiczne konwencjonalnego pojazdu na zakrętach i zastanawiam się, gdzie dokładnie powinien znajdować się ICR w stosunku do pojazdu. Widzę, że niektóre publikacje używają punktu prostopadłego do CoM, a niektóre (bardziej zorientowane na motoryzację) używają punktu w linii z tylną osią.

Biorąc pod uwagę, że opony działają z kątem poślizgu, czy ten punkt nie powinien znajdować się za tylną osią?

Każdy wkład jest bardzo mile widziany, daj mi znać swoje przemyślenia i jeśli coś przeoczyłem

Dziękuję!
ODPOWIEDZ