Zadanie:
1. Określ typ zadania.
2. Jeżeli jest ono poprawne rozwiąż je, jeżeli jest niepoprawne popraw i rozwiąż poprawione zadanie.
Treść zadania:
Jeden robotnik potrzebuje 50 godzin na wykopanie studni. Gdyby do kopania tej studni zatrudnić nie jednego lecz 10 robotników, to w jakim czasie wykopaliby taką studnię?
Według mnie odpowiedź na 1 polecenie to:
Zadanie nietypowe ze względu na strukturę informacji, z wynikiem niemożliwym życiowo.
Tylko teraz w jaki sposób je poprawić by było dobrze?
Zadanie nietypowe czy typowe (metodyka nauczania matematyki)
Regulamin forum
Proszę zapoznać się z zasadami dodawania postów w tym dziale!
Proszę zapoznać się z zasadami dodawania postów w tym dziale!
Otrzymałeś(aś) rozwiązanie do zamieszczonego zadania? - podziękuj autorowi rozwiązania! Kliknij
-
- Fachowiec
- Posty: 1039
- Rejestracja: 04 sty 2020, 12:47
- Podziękowania: 9 razy
- Otrzymane podziękowania: 388 razy
- Płeć:
Re: Zadanie nietypowe czy typowe (metodyka nauczania matematyki)
Wynik jest niemożliwy życiowo, bo jeśli zatrudnimy 10 robotników, to i tak nie wejdą do studni aby ją kopać. W efekcie w wykopie zmieści się maksymalnie dwóch i nieważne ilu będzie się przypatrywać, studnia zostanie wykopana za 25 godzin.
Ale nie rozumiem czemu struktura informacji jest nietypowa. Zadanie ma sens matematyczny. Jeśli np. mamy 50 ramp, przy których stoi 50 tirów, a pracownik rozładuje tira w godzinę, to 10 pracowników rozładuje 50 tirów w 5 godzin. I zadanie jest życiowe, bo realia są możliwe do realizacji - pracownicy nie będą wchodzili sobie w drogę.
Ale nie rozumiem czemu struktura informacji jest nietypowa. Zadanie ma sens matematyczny. Jeśli np. mamy 50 ramp, przy których stoi 50 tirów, a pracownik rozładuje tira w godzinę, to 10 pracowników rozładuje 50 tirów w 5 godzin. I zadanie jest życiowe, bo realia są możliwe do realizacji - pracownicy nie będą wchodzili sobie w drogę.