Oblicz granicę i zbadaj przebieg zmienności
Otrzymałeś(aś) rozwiązanie do zamieszczonego zadania? - podziękuj autorowi rozwiązania! Kliknij
Oblicz granicę i zbadaj przebieg zmienności
Oblicz granicę funkcji:
lim x->inf [1+(5/x)]^(3x-1)
Zbadaj przebieg zmienności funkcji
\(y=(x*e^x)/(x^2 +2)\)
Metoda ogolnie mi znana ale liczby sprawiaja troche problem
lim x->inf [1+(5/x)]^(3x-1)
Zbadaj przebieg zmienności funkcji
\(y=(x*e^x)/(x^2 +2)\)
Metoda ogolnie mi znana ale liczby sprawiaja troche problem
-
- Guru
- Posty: 17549
- Rejestracja: 09 lis 2010, 07:38
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękowania: 41 razy
- Otrzymane podziękowania: 7435 razy
- Płeć:
Re: Oblicz granicę i zbadaj przebieg zmienności
\(\Lim_{x\to \infty } [1+ \frac{5}{x} ]^{3x-1}= \Lim_{x\to \infty } [1+ \frac{5}{x} ]^{x \cdot \frac{3x-1}{x} }=e^{5 \cdot 3}=e^{15}\)ionny pisze:Oblicz granicę funkcji:
lim x->inf [1+(5/x)]^(3x-1)
Re: Oblicz granicę i zbadaj przebieg zmienności
Skad sie wzielo e^(3*5)? bo wynik obliczylem w kalkulatorze ale nie wiem skad sie wzieloradagast pisze:\(\Lim_{x\to \infty } [1+ \frac{5}{x} ]^{3x-1}= \Lim_{x\to \infty } [1+ \frac{5}{x} ]^{x \cdot \frac{3x-1}{x} }=e^{5 \cdot 3}=e^{15}\)ionny pisze:Oblicz granicę funkcji:
lim x->inf [1+(5/x)]^(3x-1)
-
- Guru
- Posty: 17549
- Rejestracja: 09 lis 2010, 07:38
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękowania: 41 razy
- Otrzymane podziękowania: 7435 razy
- Płeć:
Re: Oblicz granicę i zbadaj przebieg zmienności
\(\Lim_{x\to \infty } \left(1+ \frac{a}{x} \right)^x =e^a\)ionny pisze:
Skad sie wzielo e^(3*5)? bo wynik obliczylem w kalkulatorze ale nie wiem skad sie wzielo
i
\(\Lim_{x\to \infty } \frac{3x-1}{x}=3\)
-
- Expert
- Posty: 6270
- Rejestracja: 04 lip 2014, 14:55
- Podziękowania: 83 razy
- Otrzymane podziękowania: 1523 razy
- Płeć:
A nie ma go w kalkulatorze ? to może to coś ci pomoże: viewtopic.php?f=37&t=87235&p=317336#p317336
Pomoc w rozwiązywaniu zadań z fizyki, opracowanie statystyczne wyników "laborek", przygotowanie do klasówki, kolokwium, matury z matematyki i fizyki itd.
mailto: korki_fizyka@tlen.pl
mailto: korki_fizyka@tlen.pl
Re:
dochodze do momentu gdy y'=(-x^2e^x +2e^x)/[(x^2+2)^2]panb pisze:Napisz jakie etapy badania cię obowiązują (w punktach najlepiej) i zaznacz, z którymi masz problem.
Nie dosc ze zawsze mam problem z liczba e bo nie wiem co robic a dwa ze nic tu sie nie skraca przez ten minus
-
- Expert
- Posty: 6270
- Rejestracja: 04 lip 2014, 14:55
- Podziękowania: 83 razy
- Otrzymane podziękowania: 1523 razy
- Płeć:
Zacznij od nauczenia się pisania wzorów: viewtopic.php?f=21&t=12615
inaczej wszyscy będą ignorować twoje posty.
inaczej wszyscy będą ignorować twoje posty.
Pomoc w rozwiązywaniu zadań z fizyki, opracowanie statystyczne wyników "laborek", przygotowanie do klasówki, kolokwium, matury z matematyki i fizyki itd.
mailto: korki_fizyka@tlen.pl
mailto: korki_fizyka@tlen.pl
- panb
- Expert
- Posty: 5122
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:54
- Lokalizacja: Nowiny Wielkie
- Podziękowania: 19 razy
- Otrzymane podziękowania: 2053 razy
- Płeć:
Pochodną źle policzyłeś, to raz.
Ponadto, w dobrze policzonej pochodnej pojawia się wielomian trzeciego stopnia z jakimś nieziemskim pierwiastkiem.
Sprawdź poprawność wzoru funkcji oraz napisz jakie etapy badania przebiegu cię obowiązują (np. tak
1. dziedzina
2. granice
...)
No i ... zapisz to po ludzku jak sugeruje @korki_fizyka
Ponadto, w dobrze policzonej pochodnej pojawia się wielomian trzeciego stopnia z jakimś nieziemskim pierwiastkiem.
Sprawdź poprawność wzoru funkcji oraz napisz jakie etapy badania przebiegu cię obowiązują (np. tak
1. dziedzina
2. granice
...)
No i ... zapisz to po ludzku jak sugeruje @korki_fizyka
Obowiązuje mnie:
1. Minimum/maksimum lokalne funkcji
2. Kiedy funkcja rośnie lub spada
I tak wzór jest poprawny, chociaz znajac naszego profesora to prawdopodobnie on cos zle przepisal i teraz wychodza takie liczby...
Co do zlej pochodnej racja, juz poprawilem u siebie ale nadal nie jest to na pewno matematyka na naszym poziomie
1. Minimum/maksimum lokalne funkcji
2. Kiedy funkcja rośnie lub spada
I tak wzór jest poprawny, chociaz znajac naszego profesora to prawdopodobnie on cos zle przepisal i teraz wychodza takie liczby...
Co do zlej pochodnej racja, juz poprawilem u siebie ale nadal nie jest to na pewno matematyka na naszym poziomie