Mam dane dwa stojące obok siebie okręgi ze wskazówkami, każda wskazówka na swoim końcu jest magnesem i ma pewną masę(a zatem i bezwładność) a także tarcie. Moim zadaniem jest namalowanie tego , (co już zrobiłem - dwa kółka i dwie kreski od środka) i animacja w taki sposób aby te końcówki się przyciągały. A zatem w zależności od początkowego ustawienia wskazówek , będą one się kołysały aż do momentu w którym skierują się ku sobie a tarcie pochłonie energie.
Nie mam pojęcia jak się za to zabrać od strony fizyki.
Wyliczam sobie odległość między tymi punktami/magnesami i na tej podstawie wyliczam siłę jaka na nie działa. Następnie dzielę siłę przez masę danej wskazówki?
Ale jak zamienić tą siłę na prędkość kątową ? i skąd wiadomo w którą stronę ma się kręcić ? Ktoś potrafi to rozwiązać ?
Całość pisze w c#.
Fizyka , bezwładność kół
Otrzymałeś(aś) rozwiązanie do zamieszczonego zadania? - podziękuj autorowi rozwiązania! Kliknij
-
- Expert
- Posty: 6270
- Rejestracja: 04 lip 2014, 14:55
- Podziękowania: 83 razy
- Otrzymane podziękowania: 1523 razy
- Płeć:
Nie mam pojęcia coś ty wymyślił i jak to ma działać ale do ruchu obrotowego wykorzystaj https://pl.wikipedia.org/wiki/Ruch_obrotowy
Pomoc w rozwiązywaniu zadań z fizyki, opracowanie statystyczne wyników "laborek", przygotowanie do klasówki, kolokwium, matury z matematyki i fizyki itd.
mailto: korki_fizyka@tlen.pl
mailto: korki_fizyka@tlen.pl