I próbna matura 2013 z zadania.info
Otrzymałeś(aś) rozwiązanie do zamieszczonego zadania? - podziękuj autorowi rozwiązania! Kliknij
- supergolonka
- Moderator
- Posty: 1869
- Rejestracja: 06 mar 2008, 10:53
- Otrzymane podziękowania: 29 razy
- Płeć:
- Kontakt:
Problem trudności arkuszy wałkujemy co roku. Oczywiście nasze arkusze rozszerzone są (na ogół) trudniejsze od arkuszy CKE, ale tak ma być. Rozwiązywanie zadań, które umiecie zrobić od pierwszego spojrzenia nie nauczy Was zbyt wiele. Powinniście cieszyć się z każdego zadania, którego nie umiecie rozwiązać, bo to oznacza, że macie okazję uzupełnić braki.
Poza tym, te zadania nie odbiegają poziomem od trudniejszych zadań maturalnych, i każde z nich mogłoby się pojawić na maturze. To, że arkusze są trudne wynika z tego, że brakuje w nich zadań bardzo łatwych, które 'prawie każdy' rozwiązuje z marszu (a w arkuszach CKE zawsze takich trochę jest).
Trudno też zadowolić wszystkich - nasze arkusze rozszerzone są głownie skierowane do osób, które chcą uzyskać z matury rozszerzonej bardzo dobry wynik (powyżej 80%). Problemem dla tych osób na maturze będą właśnie trudne zadania, a nie te najłatwiejsze.
Co innego arkusze na poziomie podstawowym - te arkusze mają przede wszystkim ćwiczyć umiejętność sprawnego (szybkiego i bezbłędnego) rozwiązywania prostych zadań, więc nasze arkusze nie odbiegają specjalnie od poziomu arkuszy CKE.
Poza tym, te zadania nie odbiegają poziomem od trudniejszych zadań maturalnych, i każde z nich mogłoby się pojawić na maturze. To, że arkusze są trudne wynika z tego, że brakuje w nich zadań bardzo łatwych, które 'prawie każdy' rozwiązuje z marszu (a w arkuszach CKE zawsze takich trochę jest).
Trudno też zadowolić wszystkich - nasze arkusze rozszerzone są głownie skierowane do osób, które chcą uzyskać z matury rozszerzonej bardzo dobry wynik (powyżej 80%). Problemem dla tych osób na maturze będą właśnie trudne zadania, a nie te najłatwiejsze.
Co innego arkusze na poziomie podstawowym - te arkusze mają przede wszystkim ćwiczyć umiejętność sprawnego (szybkiego i bezbłędnego) rozwiązywania prostych zadań, więc nasze arkusze nie odbiegają specjalnie od poziomu arkuszy CKE.
-
- Stały bywalec
- Posty: 662
- Rejestracja: 27 paź 2012, 18:53
- Podziękowania: 175 razy
- Otrzymane podziękowania: 71 razy
- Płeć:
Re: I próbna matura 2013 z zadania.info
6 niecodzienne , tylko na pół rozw. wpadłem, co nie oznacza, ze trudne zadanie.
8 rachunki przesadzone .
ogólnie arkusz normalny.
mowie O R.
8 rachunki przesadzone .
ogólnie arkusz normalny.
mowie O R.
Re: I próbna matura 2013 z zadania.info
W 8 wcale nie ma przesadzonych rachunków jeśli by robić w inny (wg. mnie łatwiejszy) sposób.
Mamy więc równanie W(x)=P(x)*Q(x) (R(x)=0), za Q(x) wstawiamy dowolny wielomian drugiego stopnia i przemnażamy go przez dany wielomian P(x). Dostajemy więc wielomian czwartego stopnia z mnóstwem niewiadomych jednak po porównaniu go z W(x) łatwo wyznaczamy wartości współczynników (przy wyrazach tego samego stopnia są one równe).
Mamy więc równanie W(x)=P(x)*Q(x) (R(x)=0), za Q(x) wstawiamy dowolny wielomian drugiego stopnia i przemnażamy go przez dany wielomian P(x). Dostajemy więc wielomian czwartego stopnia z mnóstwem niewiadomych jednak po porównaniu go z W(x) łatwo wyznaczamy wartości współczynników (przy wyrazach tego samego stopnia są one równe).
-
- Stały bywalec
- Posty: 662
- Rejestracja: 27 paź 2012, 18:53
- Podziękowania: 175 razy
- Otrzymane podziękowania: 71 razy
- Płeć:
pokaż mi inną metodę dzielenia tego. I wtedy dopiero zobaczymy co powiesz o rachunkach do tego zadania.
np. hornerem nie widze tego, a dzielenie pod kreska jest tu bardzo oporne.
np. hornerem nie widze tego, a dzielenie pod kreska jest tu bardzo oporne.
Ostatnio zmieniony 04 mar 2013, 16:45 przez kejkun, łącznie zmieniany 1 raz.
- kacper218
- Expert
- Posty: 4078
- Rejestracja: 02 paź 2009, 14:33
- Lokalizacja: Radzymin
- Podziękowania: 6 razy
- Otrzymane podziękowania: 1382 razy
- Płeć:
przez wielomian \(3x^2+5x-7\)
Chodzi mi o to, że są 2 etapy tego dzielenia
Schemat Hornera stosujemy do dzielenia wielomianów przez dwumian, a nasz trójmian \(3x^2+5x-7\) nie rozkłada się "ładnie", więc odpada
Chodzi mi o to, że są 2 etapy tego dzielenia
Schemat Hornera stosujemy do dzielenia wielomianów przez dwumian, a nasz trójmian \(3x^2+5x-7\) nie rozkłada się "ładnie", więc odpada
Pomogłem? Daj plusika
Masz pytania? Napisz priv
Przepisywanie prac do \(\LaTeX- a\)
Korepetycje Radzymin i okolice.
Masz pytania? Napisz priv
Przepisywanie prac do \(\LaTeX- a\)
Korepetycje Radzymin i okolice.
- kacper218
- Expert
- Posty: 4078
- Rejestracja: 02 paź 2009, 14:33
- Lokalizacja: Radzymin
- Podziękowania: 6 razy
- Otrzymane podziękowania: 1382 razy
- Płeć:
\(\begin{array}{lll}
\qquad 2x^2+\frac{a+14}{3}
\overline{\ (6x^4 + 10x^3 + ax^2 -15x + b)} & : & (3x^2+5x-7) \\
\underline{-6x^4 + 10x^3-14x^2} & & \\
\qquad \qquad \qquad \qquad \qquad \qquad \quad(a+14)x^2 -15x +b & & \\
\qquad \qquad \qquad \qquad \qquad \quad - \underline{(a+14)x^2 +\frac{5(a+14)}{3}x -\frac{7(a+14)}{3}} \\
\qquad \qquad \qquad \qquad \qquad \qquad \qquad \qquad \qquad \qquad (-15-\frac{5(a+14)}{3})x+b+\frac{7(a+14)}{3} & & \\
\end{array}\)
Pojęcie trudności jest względne
Reszta jest zerem czyli
\(\begin{cases}
-15-\frac{5(a+14)}{3}=0\\
b+\frac{7(a+14)}{3}=0
\end{cases}\)
Pozostaje tylko rozwiązać układ i otrzymujemy odpowiedzi
Mam nadzieję, że nie popełniłem wykroczenia
Minusy po lewej stronie oznaczają że wielomiany odejmujemy (to nie jest minus przed jednym współczynnikiem )
\qquad 2x^2+\frac{a+14}{3}
\overline{\ (6x^4 + 10x^3 + ax^2 -15x + b)} & : & (3x^2+5x-7) \\
\underline{-6x^4 + 10x^3-14x^2} & & \\
\qquad \qquad \qquad \qquad \qquad \qquad \quad(a+14)x^2 -15x +b & & \\
\qquad \qquad \qquad \qquad \qquad \quad - \underline{(a+14)x^2 +\frac{5(a+14)}{3}x -\frac{7(a+14)}{3}} \\
\qquad \qquad \qquad \qquad \qquad \qquad \qquad \qquad \qquad \qquad (-15-\frac{5(a+14)}{3})x+b+\frac{7(a+14)}{3} & & \\
\end{array}\)
Pojęcie trudności jest względne
Reszta jest zerem czyli
\(\begin{cases}
-15-\frac{5(a+14)}{3}=0\\
b+\frac{7(a+14)}{3}=0
\end{cases}\)
Pozostaje tylko rozwiązać układ i otrzymujemy odpowiedzi
Mam nadzieję, że nie popełniłem wykroczenia
Minusy po lewej stronie oznaczają że wielomiany odejmujemy (to nie jest minus przed jednym współczynnikiem )
Pomogłem? Daj plusika
Masz pytania? Napisz priv
Przepisywanie prac do \(\LaTeX- a\)
Korepetycje Radzymin i okolice.
Masz pytania? Napisz priv
Przepisywanie prac do \(\LaTeX- a\)
Korepetycje Radzymin i okolice.