1. Dane punkty: A = [-3,1], B = [2,4], C = [-1,2]. Wyznacz współrzędne punktu D, dla którego wektory AB i CD są równe.
Ta sama treść tylko nieco zmienione dane: A = [-3, 1], B = [2,4], C = [1,2]
2. Punkty A [-4,-1], B [4,-1], C [4,3], D [-4,3] są prostokątem P1. Prostokąt P2 powstał przez przesunięcie prostokąta P1 o wektor [5,2]. Oblicz pole i znajdź wspólną część tych prostokątów.
Inne dane: A [-4, 1], B [4, -1], C [4,3], D [-4, 3]; o wektor [4,1].
3. Mając dane współrzędne punktu B i wektor AB, wyznacz współrzędne punktu A jeżeli: B [1,4], AB = [-3,2]
Inne dane: B to samo, czyli [1,4]; AB = [-3,2]
Z góry ogromnie dziękuję za pomoc!
Wektory
Otrzymałeś(aś) rozwiązanie do zamieszczonego zadania? - podziękuj autorowi rozwiązania! Kliknij
-
- Expert
- Posty: 4026
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 15:35
- Lokalizacja: pod Lublinem - Niedrzwica
- Podziękowania: 3 razy
- Otrzymane podziękowania: 1914 razy
- Płeć:
Re: Wektory
\(D(4,5)YouCouldBeMine pisze:1. Dane punkty: A = [-3,1], B = [2,4], C = [-1,2]. Wyznacz współrzędne punktu D, dla którego wektory AB i CD są równe.
AB=[5,3]
CD=[x+1,y-2]
x+1=5, y-2=3
C=[1,2]
CD=[x-1,y-2]
x-1=5, y-2=3
D(6,5)\)
Ostatnio zmieniony 16 kwie 2012, 14:22 przez josselyn, łącznie zmieniany 1 raz.
Znasz odpowiedź do zadania, to ją podaj. Łatwiej będzie sprawdzić czy w rozwiązaniu zadania nie ma błędu.
Otrzymałeś odpowiedź do umieszczonego zadania? Podziękuj autorowi za rozwiązanie!!
„Jeżeli chcecie nauczyć się pływać ,
To trzeba, żebyście weszli do wody.
Jeżeli zamierzacie nauczyć się rozwiązywania zadań,
to trzeba, żebyście je rozwiązywali”
George Polya
Otrzymałeś odpowiedź do umieszczonego zadania? Podziękuj autorowi za rozwiązanie!!
„Jeżeli chcecie nauczyć się pływać ,
To trzeba, żebyście weszli do wody.
Jeżeli zamierzacie nauczyć się rozwiązywania zadań,
to trzeba, żebyście je rozwiązywali”
George Polya
Re: Wektory
3. Mając dane współrzędne punktu B i wektor AB, wyznacz współrzędne punktu A jeżeli: B [1,4], AB = [-3,2]
Inne dane: B to samo, czyli [1,4]; AB = [-3,2][/quote]
\(\vec{AB} = \left[x_B-x_A, y_B-y_A \right]\)
\([-3,2]=[1-x_A, 4-y_A]\)
stąd \(-3=1-x_A \Rightarrow x_A=4\)
\(2=4-y_A \Rightarrow y_A=2\) czyli A=(4,2)
Inne dane: B to samo, czyli [1,4]; AB = [-3,2][/quote]
\(\vec{AB} = \left[x_B-x_A, y_B-y_A \right]\)
\([-3,2]=[1-x_A, 4-y_A]\)
stąd \(-3=1-x_A \Rightarrow x_A=4\)
\(2=4-y_A \Rightarrow y_A=2\) czyli A=(4,2)
Otrzymałeś odpowiedź lub podpowiedź do umieszczonego zadania? Podziękuj autorowi za rozwiązanie!
-
- Expert
- Posty: 4026
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 15:35
- Lokalizacja: pod Lublinem - Niedrzwica
- Podziękowania: 3 razy
- Otrzymane podziękowania: 1914 razy
- Płeć:
Re: Wektory
\(A'[-4+5,-1+2]YouCouldBeMine pisze:1.
2. Punkty A [-4,-1], B [4,-1], C [4,3], D [-4,3] są prostokątem P1. Prostokąt P2 powstał przez przesunięcie prostokąta P1 o wektor [5,2]. Oblicz pole i znajdź wspólną część tych prostokątów.
B'[4+5,-1+2]\)
....
oblicz dlugosc AB oraz BC ze wzoru na dlugosc odcinka
\(P=AB*CD\)
zaznacz sobie te pkty w ukladzie wspolrzednych, aby wyznaczyc cezsc wspolna
Znasz odpowiedź do zadania, to ją podaj. Łatwiej będzie sprawdzić czy w rozwiązaniu zadania nie ma błędu.
Otrzymałeś odpowiedź do umieszczonego zadania? Podziękuj autorowi za rozwiązanie!!
„Jeżeli chcecie nauczyć się pływać ,
To trzeba, żebyście weszli do wody.
Jeżeli zamierzacie nauczyć się rozwiązywania zadań,
to trzeba, żebyście je rozwiązywali”
George Polya
Otrzymałeś odpowiedź do umieszczonego zadania? Podziękuj autorowi za rozwiązanie!!
„Jeżeli chcecie nauczyć się pływać ,
To trzeba, żebyście weszli do wody.
Jeżeli zamierzacie nauczyć się rozwiązywania zadań,
to trzeba, żebyście je rozwiązywali”
George Polya