Zadania konkursowe i olimpijskie
Otrzymałeś(aś) rozwiązanie do zamieszczonego zadania? - podziękuj autorowi rozwiązania! Kliknij
Januszgolenia
Fachowiec
Posty: 1608 Rejestracja: 01 lip 2010, 10:44
Podziękowania: 1680 razy
Otrzymane podziękowania: 3 razy
Post
autor: Januszgolenia » 27 mar 2012, 13:45
\(30:(8-6) \cdot 6\) =
lukasz8719
Stały bywalec
Posty: 852 Rejestracja: 06 lut 2012, 18:03
Otrzymane podziękowania: 404 razy
Płeć:
Post
autor: lukasz8719 » 27 mar 2012, 14:11
90
Januszgolenia
Fachowiec
Posty: 1608 Rejestracja: 01 lip 2010, 10:44
Podziękowania: 1680 razy
Otrzymane podziękowania: 3 razy
Post
autor: Januszgolenia » 27 mar 2012, 15:33
A szkole uczą, że najpierw w nawiasie potem mnożenie na końcu dzielenie?
irena
Guru
Posty: 22300 Rejestracja: 10 paź 2009, 19:08
Otrzymane podziękowania: 9862 razy
Płeć:
Post
autor: irena » 27 mar 2012, 15:37
Nieprawda- w szkole uczą, że najpierw działania w nawiasie. Później- mnożenie i dzielenie, na końcu- dodawanie i odejmowanie.
Jeśli masz samo mnożenie i dzielenie, to robimy od lewej do prawej.
lukasz8719
Stały bywalec
Posty: 852 Rejestracja: 06 lut 2012, 18:03
Otrzymane podziękowania: 404 razy
Płeć:
Post
autor: lukasz8719 » 27 mar 2012, 15:41
Mnożenie i dzielenie to działania "równoważne" i robisz je od lewej do prawej według kolejności występowania. A równoważność wynika z faktu że dzielenie to zwykłe mnożenie przez odwrotność tj.
\(a:b=a \cdot b^{-1}\)
Januszgolenia
Fachowiec
Posty: 1608 Rejestracja: 01 lip 2010, 10:44
Podziękowania: 1680 razy
Otrzymane podziękowania: 3 razy
Post
autor: Januszgolenia » 27 mar 2012, 16:00
Ale w jednej szkole tak uczą
lukasz8719
Stały bywalec
Posty: 852 Rejestracja: 06 lut 2012, 18:03
Otrzymane podziękowania: 404 razy
Płeć:
Post
autor: lukasz8719 » 27 mar 2012, 16:38
Z pewnościa tak nie uczą prawdopodobnie nauczyciel nieodpowiednio dobrał słowa a uczeń źle zrozumial