Pneumatyka i Hydraulika - dwa zadania.

Pytania o rozwiązania zadań.
Otrzymałeś(aś) rozwiązanie do zamieszczonego zadania? - podziękuj autorowi rozwiązania! Kliknij
kwietnio94
Dopiero zaczynam
Dopiero zaczynam
Posty: 20
Rejestracja: 24 kwie 2014, 21:58
Podziękowania: 3 razy
Płeć:

Pneumatyka i Hydraulika - dwa zadania.

Post autor: kwietnio94 »

Witam, mam problem z przedmiotem pneumatyka i hydraulika.
A więc,czy znajdzie się jakiś pomocny magik, który ogarnie, myślę, że dla co niektórych dwa krótkie zadania, a ja niestety od kilku dniu kombinuję coś zrobić, jednak totalnie nic mi nie wychodzi. A więc zadania, to:

1.Zaprojektuj układ realizujący zadaną funkcję:
- Pneumatyczny wyłącznik oświetlenia schodowego
Największa zagadkę stanowi dla mnie hasło "pneumatyczny". Jako oświetlenie schodowe, rozumiem to tak, że:
Mamy dwa włączniki, u góry i u dołu schodów. Nazwijmy je A i B. Ustawienie wyłącznika A w pozycji dolnej rozłącza obwód i prąd doprowadzony do źródła światła przewodami L nie płynie. Źródło światła nie świeci. Jeżeli w tej sytuacji przestawimy dowolny wyłącznik w drugie położenie – zamkniemy obwód. Będzie przepływ prądu i źródło światła zapali się. Na przykład przestawiamy wyłącznik A w górne położenie i zapalamy w ten sposób światło. Następnie przechodzimy do drugiego wyłącznika B i przestawiamy go w dolne położenie. W ten sposób rozłączamy obwód i gasimy światło. Tylko, jak to się ma do pneumatycznego wyłącznika ? Pomysł w głowie mam, tylko nie mam za bardzo pojęcia, jak pokazać to na pneumatycznym schemacie.

2.Zaprojektuj logikę sterowania pneumatycznego dla hydraulicznego bezpiecznego wykrojnika (Wykonaj schemat układu hydraulicznego i układu sterowania pneumatycznego. Opisz w jaki sposób zabezpieczysz operatora przed utratą palców.)
Tutaj, jako najprostszą rzecz, wymyśliłem to, że operator wykrojnika musi po prostu trzymać jedną i drugą ręką dwa przyciski, które umożliwiają włączenie urządzenia. Jeżeli puści chociaż jeden z przycisków, sprzęt wyłącza się. To, że musi trzymać oby dwoma rękoma przyciski zwyczajnie chroni go od pchania łap tam, gdzie nie trzeba. Tylko znowu, nie wiem kompletnie jak pokazać to na jakimś prostym schemacie.

Podsumowując, mam w głowie wyobrażenie tych dwóch rzeczy, jednak nie mam bladego pojęcia, jak pokazać to schematami, choćby z automation studio. Już nawet nie mówię o wykonaniu tych zadań za mnie, ale chociaż jakimś naprowadzeniu mnie, jak to pokazać.


Bardzo proszę o pomoc. Może jakby mi ktoś na uczelni to wytłumaczył, to cokolwiek bym skumał, jednak zdalny system nauczania i tylko czytanie instrukcji danego ćwiczenia nic za bardzo mi nie daje przy wykonywaniu tych dwóch zadań.
ODPOWIEDZ