Zadanie nietypowe czy typowe (metodyka nauczania matematyki)

Zbiory, relacje, logika
Regulamin forum
Proszę zapoznać się z zasadami dodawania postów w tym dziale!
Otrzymałeś(aś) rozwiązanie do zamieszczonego zadania? - podziękuj autorowi rozwiązania! Kliknij
Ka21
Witam na forum
Witam na forum
Posty: 6
Rejestracja: 28 mar 2020, 10:32
Podziękowania: 5 razy

Zadanie nietypowe czy typowe (metodyka nauczania matematyki)

Post autor: Ka21 »

Zadanie:
1. Określ typ zadania.
2. Jeżeli jest ono poprawne rozwiąż je, jeżeli jest niepoprawne popraw i rozwiąż poprawione zadanie.

Treść zadania:
Jeden robotnik potrzebuje 50 godzin na wykopanie studni. Gdyby do kopania tej studni zatrudnić nie jednego lecz 10 robotników, to w jakim czasie wykopaliby taką studnię?

Według mnie odpowiedź na 1 polecenie to:
Zadanie nietypowe ze względu na strukturę informacji, z wynikiem niemożliwym życiowo.

Tylko teraz w jaki sposób je poprawić by było dobrze? :(
grdv10
Fachowiec
Fachowiec
Posty: 1039
Rejestracja: 04 sty 2020, 12:47
Podziękowania: 9 razy
Otrzymane podziękowania: 388 razy
Płeć:

Re: Zadanie nietypowe czy typowe (metodyka nauczania matematyki)

Post autor: grdv10 »

Wynik jest niemożliwy życiowo, bo jeśli zatrudnimy 10 robotników, to i tak nie wejdą do studni aby ją kopać. W efekcie w wykopie zmieści się maksymalnie dwóch i nieważne ilu będzie się przypatrywać, studnia zostanie wykopana za 25 godzin. :)

Ale nie rozumiem czemu struktura informacji jest nietypowa. Zadanie ma sens matematyczny. Jeśli np. mamy 50 ramp, przy których stoi 50 tirów, a pracownik rozładuje tira w godzinę, to 10 pracowników rozładuje 50 tirów w 5 godzin. I zadanie jest życiowe, bo realia są możliwe do realizacji - pracownicy nie będą wchodzili sobie w drogę.
ODPOWIEDZ