Stopień trudności zadań

Propozycje zmian i nowych funkcjonalności w serwisie.
Otrzymałeś(aś) rozwiązanie do zamieszczonego zadania? - podziękuj autorowi rozwiązania! Kliknij
czachur
Czasem tu bywam
Czasem tu bywam
Posty: 137
Rejestracja: 21 mar 2008, 16:31
Lokalizacja: Ruszcza/Sandomierz

Post autor: czachur »

Witam!

Mam pytanie odnośnie stopnia trudności rozwiązywanych zadań znajdujących się w bazie serwisu. Czy te gwiazdki (żółte, zielone, czerwone) obok napisu "Rozwiązanie" oznaczają ich stopień trudności? Czy "3-gwiazdkowe" zadanie jest teoretycznie trudniejsze od dwu? Myślałem, że dobrym rozwiązaniem byłoby zamieszczanie po prostu literek P ( podstawowy) i R (rozszerzony) i może jeszcze jakichś innych, gdy mowa o zadaniach niematuralnych. Czasem lubię sobie wylosować zadanie na chybił trafił z bazy i fajnie by było mieć świadomosc, że rozwiązało się zadanie dość wymagające :) Oczywiście w większości przypadków widać gołym okiem, jak dane zadanie należy przyszufladkować, ale mimo to myślę, że nie byłoby to złe rozwiązanie. Chyba że te gwiazdki mają o stopniu trudności zadań świadczyć?
Awatar użytkownika
robbo
Administrator
Posty: 235
Rejestracja: 06 mar 2008, 09:32
Podziękowania: 1 raz
Otrzymane podziękowania: 3 razy
Płeć:
Kontakt:

Post autor: robbo »

Tak, gwiazdki to jest stopień trudności. Chociaż oczywiście trzeba to odpowiednio traktować. Gwiazdki są nadawane wewnątrz 'liścia' drzewa działów. Tzn. np. gwiazdki powinny ci powiedzieć, które zadanie dotyczące trójkąta równobocznego jest trudne, a które łatwe, ale jak wyświetlisz wszystkie zadania ze 'szkoły średniej', to mogą zdarzyć się dziwne rzeczy - po prostu niektóre działy są naturalnie łatwiejsze od innych.

Jest też tak, że niektóre zadania są w kilku kategoriach i w każdej z nich mogą mieć inny poziom trudności - tak jest bardzo często z trzygwiazdkowymi zadaniami ze 'szkoły średniej', które są też w 'konkursach' z jedną gwiazdką.

Oczywiście nadawanie poziomu trudności jest często kwestią gustu, więc pewnie często będziecie się z nasza klasyfikacją nie zgadzać - nie ma w tym nic dziwnego.

Jeszcze jeden problem, to to, że jeżeli dwa podobne zadania są dodawane w dużym odstępie czasu to mogą skończyć z innymi trudnościami - zwykła ludzka ułomność.

Co do poziomów rozszerzonego/podstawowego to takich oznaczeń raczej nie będzie. Powód jest prosty - te słowa co roku oznaczają co innego, a co będą oznaczać za 5 lat to w ogóle nie wiadomo. Poza tym jest pełno trudnych zadań, które nie wymagają treści z poziomu rozszerzonego - oznaczanie ich jako poziomu podstawowego byłoby mylące.
ODPOWIEDZ