zadania MIKRO

Otrzymałeś(aś) rozwiązanie do zamieszczonego zadania? - podziękuj autorowi rozwiązania! Kliknij
Mikro99
Witam na forum
Witam na forum
Posty: 2
Rejestracja: 21 sty 2016, 13:50

zadania MIKRO

Post autor: Mikro99 »

proszę o pomoc w rozwiązaniu takiego zadania

Na poniższym rysunku przedstawione są ceny graniczne siedmiu konsumentów w odniesieniu do dwóch dóbr. Producent jest monopolistą na obu rynkach i wytwarza przy zerowych stałych i koszcie krańcowym równym 3 dla każdej jednostki. Która, z poniższych strategii gwarantuje najwyższy łączny zysk (równy w tym przypadku utargowi)?
a)Strategia niedoskonałej dyskryminacji cenowej pierwszego stopnia, oddzielnie na każdym z rynków, w której każdy z kupujących ma zagwarantowaną nadwyżkę równą 5.
b)Oddzielna sprzedaż na każdym z rynków bez dyskryminacji cenowej.
c)Strategia sprzedaży w pakietach.

obrazek do zadania taki jak w zdjęciu profilowym
Mikro99
Witam na forum
Witam na forum
Posty: 2
Rejestracja: 21 sty 2016, 13:50

Post autor: Mikro99 »

Obrazek
korki_fizyka
Expert
Expert
Posty: 6268
Rejestracja: 04 lip 2014, 14:55
Podziękowania: 83 razy
Otrzymane podziękowania: 1523 razy
Płeć:

Post autor: korki_fizyka »

ja bym to sprawdził doświadczalnie :) bo nie wiem nawet co to jest koszt krańcowy ale ty pewnie poczytałeś w podręcznikach ? ;)
Pomoc w rozwiązywaniu zadań z fizyki, opracowanie statystyczne wyników "laborek", przygotowanie do klasówki, kolokwium, matury z matematyki i fizyki itd.
mailto: korki_fizyka@tlen.pl
Frogsia
Dopiero zaczynam
Dopiero zaczynam
Posty: 14
Rejestracja: 14 paź 2013, 14:46
Podziękowania: 1 raz
Płeć:

Post autor: Frogsia »

Nie do końca jestem pewna, ale czy nie trzeba było do tego zadania narysować wykresu kosztów? Ja niestety takiego zadania nigdy u nas nie miałam, ale nie wiem czy dobrze rozumiem ja bym wybrała odpowiedź b. W pakietach no nie wiem zsumowałam tak i jeden klient kupi 100 a drugi 130... to podobne do zasady 2. Jest monopolistą więc może manipulować jednym rynkiem inaczej i drugim rynkiem inaczej. Może 3 strategie zastosowałabym, gdyby były to dobra komplementarne, a wcale na to nie wygląda. Nie wygląda też na dobra substytucyjne. Moim zdaniem są to dobra niezależne więc dyskryminacja cenowa niewiele tutaj wniesie.
Nie mam jak zrobić teraz wykresu ale na pewno gdyby były to dobra substytucyjne: wykres wyglądałby tak, że gdy cena tego pierwszego wzrasta, to klient kupuje drugi towar tańszy, tutaj przyglądałam się klientowi G - zawsze kupuje dobro 2 za cenę 10, a dobro 1 do 100. Mogłoby być to dobro komplementarne, ale cena mi się coś nie zgadza u wszystkich. Poza tym jeszcze co zauważyłam A (i dla B i C) - uważa dobro 2 za ważne, a z kolei G (EiF) ważne dobro 1. Może to być jakiś rodzaj dobra luksusowego dla tych klientów, ale to taki mój domysł. Jedynie dla D towar mógłby być komplementarno-substytucyjny. Bo możliwe, że nie wiemy czy kupi oba czy zdecyduje się na kupno 1 albo 2.

Chociaż w sumie po przejrzeniu... :P zastanawiam się nad tą strategią 1.Gdyby to było dobro luksusowe, to wówczas miałaby sens. Domniemam, że to nie samochody :) koszt stały jest niski, praktycznie zerowy. Może indywidualnie dawać cenę. Tylko pytanie czy jeżeli A kupi towar 1, a preferuje 2, to po obniżeniu ceny 1 nie przestanie kupować 2? Nie mamy wykresu ilości i możemy domniemać, że wówczas poniesiemy stratę, bo A nie kupi np. 1- szt za 100, a kupi 5 sztuk za 10. 100, a 50 to już znacząca różnica. Mam nadzieje, że żadnych głupot nie popisałam :D
korki_fizyka
Expert
Expert
Posty: 6268
Rejestracja: 04 lip 2014, 14:55
Podziękowania: 83 razy
Otrzymane podziękowania: 1523 razy
Płeć:

Post autor: korki_fizyka »

Ja tam nic nie kupuję w pakietach i w ogóle ograniczam konsumpcję więc nie jestem reprezentatywnym i docelowym klientem :)
Pomoc w rozwiązywaniu zadań z fizyki, opracowanie statystyczne wyników "laborek", przygotowanie do klasówki, kolokwium, matury z matematyki i fizyki itd.
mailto: korki_fizyka@tlen.pl
Frogsia
Dopiero zaczynam
Dopiero zaczynam
Posty: 14
Rejestracja: 14 paź 2013, 14:46
Podziękowania: 1 raz
Płeć:

Post autor: Frogsia »

He he :) a ja zaoczniak to tym bardziej nie wiele... o monopolu to słyszałam w technikum lat 7 temu może :P Na uczelni kazali sobie przeczytać :P Jak sam człowiek na zaocznych nie usiądzie to nic po tych studiach papierek :P Ale pytanie na jakich się jest studiach. Takie wykresy to trzeba umieć niestety rozczytywać, próbować interpretować, analizować... u nas mieliśmy mikro na 1 roku trzeba było interesować się wszystkim co w kraju itp... takie są ekonomie trzeba chociażby się nie chciało. Ja nie lubiłam polityki i dalej nie lubie, ale przychodzi taki czas, że czas ruszyć głową i popatrzeć na cyrk. Nie chce się ale musi :D tak nie lubiłam polityki i pracę 9,5/10 o finansowaniu partii politycznych - można można... Później jest już tylko trudniej ten wykres mnie sprawia trochę trudność, ale jakbym usiadła rozgryzłabym tylko mam trudniejsze rzeczy do rozgryzienia egzamin 30 z warunku :P ale dwa zadania już rozwiązałam ;D

Jeśli mikro jest trudne to Po mikro jest kolejne skomplikowane makro, a potem to już kolejna drabina ;D Lubicie statystykę? A po statystyce jest jeszcze jeden fajny przedmiot :D Ekonometria :D Powodzenia
ODPOWIEDZ