elastyczność popytu i podaży

Otrzymałeś(aś) rozwiązanie do zamieszczonego zadania? - podziękuj autorowi rozwiązania! Kliknij
hjdasjh
Witam na forum
Witam na forum
Posty: 2
Rejestracja: 16 sty 2016, 23:41
Płeć:

elastyczność popytu i podaży

Post autor: hjdasjh »

bardzo proszę o pomoc:
Zarząd sieci sklepów spożywczych dokonał analizy tygodniowego popytu na swoje tradycyjne ciastka na 53 rynkach lokalnych. Z analizy wynika, że :
Q = 400 - 1200P + 0,8A + 55Pop + 800Pk,
gdzie: Q -liczba ciastek sprzedawanych przez jeden sklep w ciągu tygodnia, A – wielkość wydatków na reklamę w danym regionie, Pop –liczba ludności w tym rejonie, Pk –przeciętna cena ciastek pobierana przez miejscowych konkurentów sieci. Dla typowego sklepu tej sieci P=1,50, A=1000, Pop=40, Pk=1.
a) oblicz wielkość tygodniowej sprzedaży typowego sklepu sieci,
b) jaka jest obecnie elastyczność cenowa popytu na ciastka?
c) jaka jest elastyczność popytu względem wydatków na reklamę?
d) Czy sieć powinna podnieść ceny swoich ciastek? Odpowiedź uzasadnij.
Frogsia
Dopiero zaczynam
Dopiero zaczynam
Posty: 14
Rejestracja: 14 paź 2013, 14:46
Podziękowania: 1 raz
Płeć:

Post autor: Frogsia »

Ej no dobra, ale nie wierze... przecież wystarczy podstawić liczby pod wzór z analizy :P

Q=400-1200*1,5+0,8*1000+800*1

to już a

b) ilość/cena Q/P

Dla E=0 popyt doskonale nieelastyczny (popyt sztywny) zmiana ceny nie przekłada się na zmiany popytu, co oznacza, że konsumenci nabywają stałą ilość dobra niezależnie od zmieniających się cen. Przykładem dóbr o popycie zbliżonym do doskonale nieelastycznego mogą być produkty trudno zastępowalne przez inne, a jednocześnie zużywane w stałych ilościach w gospodarstwach domowych – np. sól lub tytoń, trumna lub też produkty, od których konsumenci są uzależnieni.
Dla E - (0; 1) popyt nieelastyczny – procentowa zmiana popytu jest mniejsza niż procentowa zmiana ceny.
Dla E =1 popyt proporcjonalny – wielkość popytu w takim samym stopniu co zmiana ceny.
Dla|E>1 popyt elastyczny – wielkość popytu zmienia się bardziej niż zmiana ceny.
Dla E popyt nieskończoność doskonale elastyczny – oznacza, że przy danym poziomie ceny konsumenci są skłonni nabyć każdą ilość dobra, ale każda minimalna zmiana ceny doprowadzi do znacznych zmian popytu.

Domyślam się, że któryś z tych trzech ostatnich

c) niestety tego na te chwile nie jestem w stanie określić - na google " elastyczność cenowa popytu względem reklamy" pierwszy plik i są wszystkie interpretacje


d) przeprowadziłabym analizę co się stanie w wyniku zmiany ceny czyli zmiana Q/Q/zmiana P/P
ODPOWIEDZ