1. Podaj geometryczną interpretacje zbioru A, gdzie:
Liczby zespolone - równanie oraz interpretacja geom.
Otrzymałeś(aś) rozwiązanie do zamieszczonego zadania? - podziękuj autorowi rozwiązania! Kliknij
Liczby zespolone - równanie oraz interpretacja geom.
Mam do rozwiązania dwa takie o to przykłady, ale nie mam pojęcia jak się za to zabrać. Na ćwiczeniach robiliśmy dużo prostsze przykłady...
1. Podaj geometryczną interpretacje zbioru A, gdzie:
1. Podaj geometryczną interpretacje zbioru A, gdzie:
2. Rozwiąż równanie zespolone (normalnie zamieniłbym to co pod nawiasem na postać tryg. lub wykł., ale dziwne wartości sin i cos wychodzą )
-
- Expert
- Posty: 6278
- Rejestracja: 04 lip 2014, 14:55
- Podziękowania: 83 razy
- Otrzymane podziękowania: 1544 razy
- Płeć:
Re: Liczby zespolone - równanie oraz interpretacja geom.
Zastosuj wzór na dzielenie:
\(\frac{a + bi}{c + di} = \frac{ac + bd}{c^2 + d^2} + \frac{bc - ad}{c^2 + d^2}i\)
i nie spoileruj więcej https://forum.zadania.info/viewtopic.php?f=6&t=568
\(\frac{a + bi}{c + di} = \frac{ac + bd}{c^2 + d^2} + \frac{bc - ad}{c^2 + d^2}i\)
i nie spoileruj więcej https://forum.zadania.info/viewtopic.php?f=6&t=568
Pomoc w rozwiązywaniu zadań z fizyki, opracowanie statystyczne wyników "laborek", przygotowanie do klasówki, kolokwium, matury z matematyki i fizyki itd.
mailto: korki_fizyka@tlen.pl
mailto: korki_fizyka@tlen.pl
Re: Liczby zespolone - równanie oraz interpretacja geom.
Tak też zrobiłem i doszedłem do postaci \(\frac{3}{2} + \frac{1}{2}i\), ale moduł wychodzi \(\frac{\sqrt{10}}{2}\) i nie za bardzo wiem jak policzyć kąt \(\phi\) z takich wartości sinusa i cosinusa bez korzystania z tablickorki_fizyka pisze: ↑19 lis 2019, 21:48 Zastosuj wzór na dzielenie:
\(\frac{a + bi}{c + di} = \frac{ac + bd}{c^2 + d^2} + \frac{bc - ad}{c^2 + d^2}i\)
-
- Expert
- Posty: 6278
- Rejestracja: 04 lip 2014, 14:55
- Podziękowania: 83 razy
- Otrzymane podziękowania: 1544 razy
- Płeć:
Re: Liczby zespolone - równanie oraz interpretacja geom.
Też nie wiem
\(\phi \approx 18^o26'5,8" \approx 0,32175\ rad\)
\(\phi \approx 18^o26'5,8" \approx 0,32175\ rad\)
Pomoc w rozwiązywaniu zadań z fizyki, opracowanie statystyczne wyników "laborek", przygotowanie do klasówki, kolokwium, matury z matematyki i fizyki itd.
mailto: korki_fizyka@tlen.pl
mailto: korki_fizyka@tlen.pl
Re: Liczby zespolone - równanie oraz interpretacja geom.
Poradziłem sobie z równaniem. Trzeba było zastosować wzór \(z = z_0(cos\frac{2\pi}{n}+isin\frac{2\pi}{n})\) , gdzie n - potęga przy z (w tym przypadku 4). Ale dalej nie wiem jak poradzić sobie z narysowaniem tego na płaszczyźnie zespolonej... O ile drugi warunek, ten z modułami jest dosyć jasny, to nie za bardzo wiem jak narysować te kąty.
-
- Expert
- Posty: 6278
- Rejestracja: 04 lip 2014, 14:55
- Podziękowania: 83 razy
- Otrzymane podziękowania: 1544 razy
- Płeć:
Re: Liczby zespolone - równanie oraz interpretacja geom.
Raczej \(z = (\frac{3 + i}{2})^3\)
Pomoc w rozwiązywaniu zadań z fizyki, opracowanie statystyczne wyników "laborek", przygotowanie do klasówki, kolokwium, matury z matematyki i fizyki itd.
mailto: korki_fizyka@tlen.pl
mailto: korki_fizyka@tlen.pl
Re: Liczby zespolone - równanie oraz interpretacja geom.
Tak, dokładnie tak zrobiłem, i tu właśnie wyszło \(z_0\), a kolejne 3 rozwiązania w/w wzoru
-
- Expert
- Posty: 6278
- Rejestracja: 04 lip 2014, 14:55
- Podziękowania: 83 razy
- Otrzymane podziękowania: 1544 razy
- Płeć:
Re: Liczby zespolone - równanie oraz interpretacja geom.
mylisz potęgowanie z pierwiastkowaniem
\(z = (\frac{3 + i}{2})^3 = 2,25 + 3,25i\)
Pomoc w rozwiązywaniu zadań z fizyki, opracowanie statystyczne wyników "laborek", przygotowanie do klasówki, kolokwium, matury z matematyki i fizyki itd.
mailto: korki_fizyka@tlen.pl
mailto: korki_fizyka@tlen.pl