Jakieś wskazówki ?
1. Narysuj trójkąt czworokąt i wykreśl czworokąt symetryczny względem prostej.
2. Narysuj trójkąt. Zaznacz punkt wewnątrz trójkąta i wykreśl trójkąt do niego symetryczny.
3. a) Narysuj figurę złożoną z dwóch równoległych odcinków nieleżących na na jednej prostej która ma środek symetrii i osie symetrii.
3 b Narysuj figurę złożoną z dwóch równoległych odcinków nieleżących na na jednej prostej która tylko środek symetrii.
4. Narysuj odcinek, zaznacz punkt i wykreśl odcinek symetryczny względem danego punktu.
Zastanawiam się czy przy ocenianiu liczy się talent ucznia, czy też opis konstrukcji. Uczeń może rozumieć o co chodzi, ale nie potrafi sobie poradzić z prostym przyrządami - cyrkiel , ołówek, linijka. To są typowe konstrukcje. Jakie kryteria oceniania byście uwzględnili?
Symetria- Gimnazjum
Otrzymałeś(aś) rozwiązanie do zamieszczonego zadania? - podziękuj autorowi rozwiązania! Kliknij
-
- Expert
- Posty: 6268
- Rejestracja: 04 lip 2014, 14:55
- Podziękowania: 83 razy
- Otrzymane podziękowania: 1523 razy
- Płeć:
Kiedyś zdaje się w szóstej klasie, przez pół roku ćwiczyło się rysowanie okręgów opisanych i wpisanych w trójkąty. Teraz uczniowie wolą/muszą klikać, to jedyna manualna czynność, którą ćwiczą na codzień.
Pomoc w rozwiązywaniu zadań z fizyki, opracowanie statystyczne wyników "laborek", przygotowanie do klasówki, kolokwium, matury z matematyki i fizyki itd.
mailto: korki_fizyka@tlen.pl
mailto: korki_fizyka@tlen.pl